Flaue ting barna har sagt.

Sofie.

Forumet er livet
Kom til å tenke over hva min sønn har sagt oppigjennom årene, som har gjort at jeg ønsket å hoppe i det dypeste hullet i bakken.
F.eks før jul var jeg og han i matbutikken for å handle litt. Da ser han en person som tydeligvis har tatt ukeshandling den dagen. Han sier iallefall høyt " mamma, se så masse han der har kjøpt, og han har kjøpt masse voksenbrus" . (voksenbrus= øl)
Var en del folk i køene til kassene så flere fikk med seg hva min oppvakte lille gutt sa.:smiley-ashamed005

Eller da han og jeg var i barnehagen hans, jeg skulle levere han, så drar han plutselig opp genseren min og viser frem min brøddeig av en mage til den mannlige ped.lederen på avdelingen og sier " mamma har baby i magen" (noe som ikke er sant):smiley-ashamed008
 
Hvorfor kaller dere øl for voksenbrus? Aldri skjønt hvorfor enkelte gjør det

Jenta mi fortalte tannpleieren tidligere i uken "jeg liker ikke brus. Men mamma drikker brus hele tiden, spesielt etter jeg har lagt meg!)
Skjønner ikke hvor hun har det fra for det stemmer ikke
 
Da eldstemann var tre år var vi på et kjøpesenter, der fikk han øye på ei med hijab og utbrøt:- mamma,se hufsetufsa! (Som i Hufsa i mummidalen...) jeg bare håpte hun ikke kunne norsk :p
 
Eg er gravid og magen er blitt stor. Det snakker vi mye om hjemme for tiden.. Men jenta mi på 3 år sjønner ikkje at andre med stor mage kanskje ikkje har baby inni der. Men ho har spurt både svigermor og søstera hennes og min bestefar om dei har baby i magen :p hahah dei har stor mage alle 3 så kan sjønne at ho lurer. Men har snakka om at hvertfall ikkje min bestefar kan få baby :p hehe flaut for meg... Men dei tok det fint heldigvis :)
 
Hvorfor kaller dere øl for voksenbrus? Aldri skjønt hvorfor enkelte gjør det

Jenta mi fortalte tannpleieren tidligere i uken "jeg liker ikke brus. Men mamma drikker brus hele tiden, spesielt etter jeg har lagt meg!)
Skjønner ikke hvor hun har det fra for det stemmer ikke
Kaller det for voksendrikk, men guttungen kaller det for voksenbrus.
 
Uff ja :p

Eldste var vel rundt 3 år. Snakka høyt og godt. Gikk inn i en klessbutikk. Vi bor litt i en småby og har bønder rett i utkanten. Jeg kjente jo med en gang at en bonde som lukta hevd hadde vært inne der. Så igjen, ja. Vi gikk inn døra. Hevdelukta slo mot oss. Og eldste ser på mrg og spør så høyt hu bare kan " Mamma, har du fisi?"
Og poff - Alle øyne på meg....
Tror jeg mumla noe og snudde og gikk utav butikken igjen.

Hadde en operasjon i magen i fjor og har arr nå på magen. Minste på nesten 5 år da, MÅTTE fortelle alle hu traff i bhg (inkl ukjente foreldre) at jeg hadde masse hull i magen og om de ville se.
 
6 åringen har mye gullkorn og flaue utsagn :p

En gang på bussen så han en fra kongo eller nedi der en plass. Pekte på han og ropte: "SE mamma! Han mannen der er helt svart! Har han glemt å dusje eller?" heldigvis var mannen av den blide typen, lo litt av han og satte seg heller ned og forklarte han om mennesker fra ulike land :p

En annen gang når vi gikk tur kom det en mann med hvit skjegg og rød joggeklær som vanlig roper han istedenfor å snakke vanlig: "ooooooi! Det er jo julenissen på løpetur!"

Og en gang når vi fulgte lillesøster i barnehagen: "Igår så jeg en film på youtube. Det var rødhette og ulven, men den var helt feil. Også sa de "jeg er en skitten liten pike" og stappa fingeren i munnen akkuratt som de gjør på raske menn... :p Mammaen ble LITT satt ut da :p men pedlederen bare lo da heldigvis.
Aner ikke hvordan han har funnet den filmen men :p
 
6 åringen har mye gullkorn og flaue utsagn :p

En gang på bussen så han en fra kongo eller nedi der en plass. Pekte på han og ropte: "SE mamma! Han mannen der er helt svart! Har han glemt å dusje eller?" heldigvis var mannen av den blide typen, lo litt av han og satte seg heller ned og forklarte han om mennesker fra ulike land :p

En annen gang når vi gikk tur kom det en mann med hvit skjegg og rød joggeklær som vanlig roper han istedenfor å snakke vanlig: "ooooooi! Det er jo julenissen på løpetur!"

Og en gang når vi fulgte lillesøster i barnehagen: "Igår så jeg en film på youtube. Det var rødhette og ulven, men den var helt feil. Også sa de "jeg er en skitten liten pike" og stappa fingeren i munnen akkuratt som de gjør på raske menn... :p Mammaen ble LITT satt ut da :p men pedlederen bare lo da heldigvis.
Aner ikke hvordan han har funnet den filmen men :p

Haha! Julenissen på løpetur! :hilarious: Disse lo jeg godt av! :D
 
Huffda, mange morsomme her.. Tydelig at mange ikke kjenner så godt til at noen er lyse og noen er mørke, merker meg det og husker på at jeg må ta den praten tidlig selv når min tur kommer :p

Har ikke barn annet enn i magen enda, men har overhørt noen gøyale:
Mor og sønn var foran meg i køa på bussen, og der sitter en liten, men ganske fyldig bussjåfør. Gutten peker og sier: se mamma, det er den tjukkeste mannen jeg noen gang har sett!

Jeg var veldig plaget med kviser da jeg var mindre, og på en fritidsaktivitet var vi ofte sammen med barn som var yngre enn oss. En dag kom ei jente bort og sperret opp øynene sine, før hun pekte på meg og sa "oi, har du fått så mange vannkopper?".

:p barn altså!
 
Uff, vondt i magen av latter:p 5 åringene her er intet uttak. Morsomme/flaue utsagn kommer de med hele tiden. Alltid like gøy når vi er på offentlige toalett å de må snakke høyt om alt jeg gjør.
"OI mamma! Du måtte bæsje mye"
Ser ikke på folk når vi går ut døra:p
Eller den gangen de så en eldre dame i butikken..
"Mamma! Se den dama! Hun var skikkelig gammel!"
"Du dama? Hvor mange tenner har du??"
Osv:p
 
Eldstejenta mi overhørte en samtale mellom to småbarnsmødre som snakket om bleier og bleieslutt. Før jeg fikk sukk for meg buste hun ut: "Slapp av, det er ikke sikkert babyer slutter med bleier noen gang. Mamman min bruker bleier enda, hun." Vi hadde like før hatt en samtale om bind og mensen :p
 
Haha...lillesøsteren min var ram da hun var liten.

På bussen med pappa, pekte fra person til person: "Der er mann, der er mann, der er gris...."

I blåbærlyngen på vestlandet med sin litt relgiøse mormor:
Mormor: "Her var det mye bær!"
Lillesøs som da var et par år: "Ja, fy f..."
 
Ikke sagt det offentlig (les; enda), men lurer på om badeland er trygt nå.

Dusjer mens sønnen min på snart 3 år er på badet sammen med meg. Åpner opp dusjdøra og står å tørker meg.

Han reiser seg opp og kommer målrettet bort til meg med pekefingeren foran seg. Peker der nede på meg og sier ; "skjegg mamma!" Løper ut til faren sin og roper ; "pappa !! Mamma har skjegg på magen !" . Vi lo godt ! :D
 
Hvorfor kaller dere øl for voksenbrus? Aldri skjønt hvorfor enkelte gjør det

Jenta mi fortalte tannpleieren tidligere i uken "jeg liker ikke brus. Men mamma drikker brus hele tiden, spesielt etter jeg har lagt meg!)
Skjønner ikke hvor hun har det fra for det stemmer ikke

Hva skal man kalle det da?
 
Back
Topp