Flaskebaby på tur...

Smurfie

Forelsket i forumet
Dere som har flaskebarn, hvordan gjør dere det når dere skal ut av huset? Med en på en måned har jeg vært ute med henne en gang (korte trilleturer rundt hjemmet nesten hver dag, men i en så liten avstand at vi kommer raskt hjem om behovet kommer). Jeg føler meg isolert :(

Hvordan tar dere med melk? Vannflasker, termos, ferdigblandet, eller hva gjør dere? Jeg trenger råd!

Jeg tar med ferdig nan som regel, men har også hatt med meg termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann som jeg blander. Har også doseringsboks fra Avent som jeg bruker. Pleier å gå ganske lett, er bare vanesak. Du må ikke føle deg innestengt :)

Jeg tar med ferdig nan som regel, men har også hatt med meg termos med varmt vann og en flaske med kaldt vann som jeg blander. Har også doseringsboks fra Avent som jeg bruker. Pleier å gå ganske lett, er bare vanesak. Du må ikke føle deg innestengt :)
Hvordan gir du den ferdigblandede melken riktig temperatur når den skal drikkes. Hvordan fungerer en doseringsboks?

Når jeg skal ut nå har jeg kokt og avkjølt vann på flaska og kokt varmt vann på termos. Så har jeg oppmålt pulver i urinprøveglass.
Ellers så er en slik med ferdigblandet nan eller hipp en fin løsning.

En flaske/termos med kokt, avkjølt vann, en termos med kokt, varmt vann. Pulver i en boks med måleskje, og tomme tåteflasker. Da er det bare å blande vann til passe temperatur og røre ut riktig mengde pulver.
Ikke ta med ferdigblandet, mme skal være ferskt. Det som ikke drikkes opp skal kastes.

Vi brukte aldri ferdigblandet på kartong, mini ville ikke ha kald/romtemperert melk. Den måtte være lunken.

Vår første ble flaskebarn og vi måtte ut av huset. Jeg hadde alltid Nan kartong fast i veska.
Vi ble fortalt på sykehuset at vi kunne gjøre ferdig flasker for 12 timer, så fant vi bare ett sted å varme den. Men de anbefaler vel egentlig ikke det mer.
Ellers så doserte jeg pulveret i flaska, hadde med litt kokt kald vann og fikk varmt vann der jeg var.

Vår første ble flaskebarn og vi måtte ut av huset. Jeg hadde alltid Nan kartong fast i veska.
Vi ble fortalt på sykehuset at vi kunne gjøre ferdig flasker for 12 timer, så fant vi bare ett sted å varme den. Men de anbefaler vel egentlig ikke det mer.
Ellers så doserte jeg pulveret i flaska, hadde med litt kokt kald vann og fikk varmt vann der jeg var.
På sykehuset blanda de melk som sto i 24 timer i kjøleskap... Men jeg syns det lukter om man bruker den etter noen timer.

På sykehuset blanda de melk som sto i 24 timer i kjøleskap... Men jeg syns det lukter om man bruker den etter noen timer.
Det hendte vi gjorde det også, men ikke alltid det var nok flasker:p Men produsenten anbefaler det ikke.

Skulle eg ned i sentrum, hadde eg som regel bare med ferdigkartong. Helsestasjonen er midt i sentrum, og der er det god plass til både stell og oppvarming av mat.

Skulle eg på biltur/trilletur osv, hadde eg termos med kokt varmt vann, og flaske med kokt avkjølt vann og blandet.
Var mykje styr i begynnelsen, men blei fort ein vane. :)

Jeg laget hver kveld klar flasker for hele neste døgn. Fylte flaskene med så mye vann de skulle ha og satte i kjøleskapet, for hjemme tok jeg de bare i mikroen, og det samme kunne vi ofte ute. Så kokte jeg opp vann i termos som jeg hadde med i tilfelle det ikke fantes mikro:) mme pulveret hadde jeg i slike pulverdispensere ferdig oppmålt (dette fikset jeg også for et helt døgn kvelden før).
Så var egentlig kjempeenkelt: ta med flaske, pulverdispenser og evt termos, så har du det du trenger:) og siden alt var gjort klart på forhånd var det kjempelettvint å ut på ting:)

Jeg laget hver kveld klar flasker for hele neste døgn. Fylte flaskene med så mye vann de skulle ha og satte i kjøleskapet, for hjemme tok jeg de bare i mikroen, og det samme kunne vi ofte ute. Så kokte jeg opp vann i termos som jeg hadde med i tilfelle det ikke fantes mikro:) mme pulveret hadde jeg i slike pulverdispensere ferdig oppmålt (dette fikset jeg også for et helt døgn kvelden før).
Så var egentlig kjempeenkelt: ta med flaske, pulverdispenser og evt termos, så har du det du trenger:) og siden alt var gjort klart på forhånd var det kjempelettvint å ut på ting:)
Hva slags pulverdispenser?

Skulle eg ned i sentrum, hadde eg som regel bare med ferdigkartong. Helsestasjonen er midt i sentrum, og der er det god plass til både stell og oppvarming av mat.

Skulle eg på biltur/trilletur osv, hadde eg termos med kokt varmt vann, og flaske med kokt avkjølt vann og blandet.
Var mykje styr i begynnelsen, men blei fort ein vane. :)
Bor i ei lita bygd, ikke alltid helsestasjonen er åpen :(

Dere som har flaskebarn, hvordan gjør dere det når dere skal ut av huset? Med en på en måned har jeg vært ute med henne en gang (korte trilleturer rundt hjemmet nesten hver dag, men i en så liten avstand at vi kommer raskt hjem om behovet kommer). Jeg føler meg isolert :(

Hvordan tar dere med melk? Vannflasker, termos, ferdigblandet, eller hva gjør dere? Jeg trenger råd!

Har med tomme flasker, kokt kaldt vann på en flaske og varmt vann på termos. Så har jeg en pulverdispenser fra MAM som er genial :p kjøpt på vitus apoteket her :)

Pleide å kun dra til steder som hadde mikro før. Meget begrenset når man vil ut på tur. Men termos med varmt vann og kaldt vann funker bra det :) bland til det er passe varmt, sleng oppi pulveret og rør/rist. Ferdig ;)
Tar alltid med en ekstra flasle i tilfelle vi blir lenge borte eller jeg blander feil eller hun ikke ville ha plutselig:

Har og med ferdigblanda pakka Hiåp i stelleveska til enhver tid. Just in case;)

Termos kan du ha med. Er ikke utested i nærheten der du evt kunne varmet flaske om behovet var der?

Jeg tar med termos med varmt vann, flaske med kokt kaldt vann og avent beholder for mme med det antall skjeer mme jeg trenger til flaske. Fungerer kjempegreit :-).

Back
Topp