Fl0werp0wer får spire i Mars ♡

Så godt å høre at det har blitt bedre! Jeg har ikke smerter lenger ved amming! Og de er ikke ømme å ga på heller!
Ja det er så godt at det er på bedringens vei! :joyful: Det begynte å bli en pine det der... Sånn generelt har symptomene roet veldig ned nå! :happy:
 
I dag feirer vi bursdagen min og 12 uker!! Er mer gira over 12 ukers milepærla jeg :hilarious::Heartred

I tillegg gikk ammeslutten så fint, i alle fall i natt. Hun sovna så fint med litt byssing!

Ellers er formen god, matlysten er på plass (litt for mye...), men nå har jeg fått ligamentsmerter og det kjennes i magen at noe skjer. Buksene blir trangere hver dag så jeg skal snart på shopping etter noe som passer. :)
 
I dag feirer vi bursdagen min og 12 uker!! Er mer gira over 12 ukers milepærla jeg :hilarious::Heartred

I tillegg gikk ammeslutten så fint, i alle fall i natt. Hun sovna så fint med litt byssing!

Ellers er formen god, matlysten er på plass (litt for mye...), men nå har jeg fått ligamentsmerter og det kjennes i magen at noe skjer. Buksene blir trangere hver dag så jeg skal snart på shopping etter noe som passer. :)
Gratulerer så mye med både bursdag, 12 ukers milepæl og vellykka ammeslutt! :Heartred
 
13+6 plutselig! Ble satt fram 4 dager på tul, men den endelige terminen bestemmes på oul i oktober. Foreløpig er den satt til 11. mars, men jeg personlig har mer troa på rundt 16. :)

Forrige gang var terminen 19. januar først ut i fra eggløsning og positiv test. Fikk ny termin på oul, 14. januar. Fødte 18. januar. Jeg tror noen babyer ligger litt over eller under gjennomsnittet, i tillegg til at man ikke vet eksakt når implantasjonen skjedde. Jeg går ut i fra 16. mars i hodet mitt, men blir å følge termindato fra oul i appene.

Formen fysisk er topp, men mannen mistet pappan sin nylig så det mentale hos oss begge går i bølger for tiden. Det veksler mellom sorg og glede, noe som er svært forvirrende. Vi skulle dele nyheten da det skjedde, men nå vil jeg vente for det føles ikke rett å poste noe enda. De nærmeste vet, det er det viktigste.
 
Last edited:
15+1

Er inn i uke 16 og om 6 dager er jeg hele 4 måneder gravid, tenk! Det går så fort - kjære tid, gå litt saktere!

Har begynt å få halsbrann og noe jeg hadde glemt fra forrige svangerskap... Ømt underliv. Det er litt ubehagelig å gå på do pga dette. Har ikke tørrhet eller noe, men kjennes likevel sårt og ømt ut nedentil.

Magen vokser i stor fart... er redd for å bli svær!! :nailbiting: Ble liksom stor nok med første, så jeg tør ikke tenke på hvordan magen blir nå. Men, det betyr jo ikke så mye egentlig.

Venter enda i spenning på å kjenne bevegelse. Det skal bli sååå gøy å kjenne! Plager lille bebis hver kveld med å poke og ta på magen i håp om et liite spark, haha. :love017
 
Hm.. Hvis jeg ble satt fram 4 dager er jo termin den 12. og ikke 11. Vet ikke hvem av oss som har regnet feil haha. Nå er det uansett ikke lenge til oul, så da får vi en mer eksakt dato. :)

Er 17+4 i dag og nå nærmer både oul og midten av svangerskapet seg med stormskritt!

Formen er kjempegod enda! Jeg føler meg så heldig at jeg er i godt slag - har ikke så mye halsbrann som sist, ingen hofte- eller bekkenproblemer, ingen vondter. Kjenner at det vokser og strekker i magen og kjenner liv! Har fått noen dult og så kjenner jeg at det rører seg der inne, hovedsakelig om kveldene/natta. :Heartred

Synes ikke at jeg har blitt så stor som jeg forventa egentlig, til å være 2. svangerskap. Men om kveldene blir magen mye større! Spesielt når jeg har mye luft i magen, noe jeg har hatt mye av den siste uka. :hilarious:
Men plutselig så popper vel magen skikkelig! Gleder meg til å ikke se forstoppa ut, for akkurat nå er det enda vanskelig å se at jeg er gravid…
 
Plutselig var man 19+5, i følge OUL! Synes magen har poppa skikkelig.

Og så venter vi en liten gutt! :Heartblue Har hatt lett for å si «hun» til baby, mest sannsynlig fordi vi har ei jente fra før. Så jeg venner meg enda til å si «han». :hilarious: Lillebror har termin 7. mars. :love017

Kjenner bevegelser som regel en-to ganger på dagtid hvis jeg sitter på sofa og så på kvelden når jeg ligger i senga. Får dult flere plasser i magen nå og det er så gøy!!
 

Vedlegg

  • 27A6860A-687C-446A-B298-1B52397078F6.jpeg
    27A6860A-687C-446A-B298-1B52397078F6.jpeg
    583,5 KB · Visninger: 46
  • A5F3C5A9-C0E0-45C2-9540-034C064B45F2.jpeg
    A5F3C5A9-C0E0-45C2-9540-034C064B45F2.jpeg
    635 KB · Visninger: 46
22+3

Er inn i en ny uke og formen er god! :)

• Har begynt å få littegranne tegn på bekkenløsning - får en brennende følelse i underliv-, lysk- og lårområdet hvis jeg går mye.

• Får halsbrann om kvelden eller dersom jeg er i mye aktivitet. Ikke så ille som med førstemann heldigvis.

• Aktiviteten i magen har tatt seg opp de siste dagene. Han er aktiv formiddag, ettermiddag og kveld. :) Noen spark er blitt sterke og han liker å sparke oppover på høyre side eller rett ned i underlivet, haha.
 
25+4!!

Hva skjedde med tida?? Denne graviditeten har så langt gått utrolig fort! :wideyed: Jeg har så lyst å nyte det mens det varer, for vi har lyst på maks tre barn. Å vite at dette kan være siste eller nest siste barn gjør meg trist.
Denne gangen har jeg også hatt det generelt mye bedre, så tida flyr vel bare enda mer da… Setter så mye pris på å ha muligheten til å oppleve dette. Hvert spark er helt magisk.

Formen er grei! Halsbrann bare når jeg legger meg, men det kan bli så intenst jeg blir kvalm da… Litt bekkensmerter for tida, etter mye gåing ute. Men ellers bare bra! :joyful:

Er mye aktivitet i magen nå. Sterke, gode spark alle kanter. Han liker enda å ligge på høyre side, så magen buler som regel ut der. Litt boksing i blæra kjenner jeg også regelmessig… Må tisse ofte!
 
Back
Topp