Fl0werp0wer får spire i Mars ♡

User_131995

Elsker forumet
Snøkrystallene2021❄️
Marsboerne 2023
Da er jeg 7+3 og jeg tenker jeg skal tørre å opprette en liten dagbok... Har ikke vært på tul enda, så jeg er kanskje litt optimist, men jeg har en god følelse. :shy:

Kort om oss: Kvinne 26 og mann 30. Har hund og en 1,5 åring i hus. Vi er kjempespent og liiitt redd for hva vi har i vente. TO barn liksom!?

Så langt har jeg hatt det enkelt egentlig. Litt kvalme nå og da, sulten hele tiden, oppblåst og passer ikke flere av dongeribuksene mine lenger og har enkelte dager murring og strekk nedi magen. For øyeblikket er det bare den ekstreme sulten jeg kjenner på. Får liksom ikke nok mat og spiser frukt på natta, haha.

Første legetime er bestilt til neste uke og forhåpentligvis får jeg henvisning til tul om ikke så lenge. :) Jeg begynner også i jobb til uka, mens lille tøtta begynner i barnehage. Det er en rar, fin tid... :Heartred

Det er ikke mye annet å si for øyeblikket, men jeg oppdaterer etterhvert.
 
Blir hyggelig å følge dagboka di!

Kjente meg igjen i mye her! Er 7+0 og har en på 1,5 år og en hund! Jeg er 27 og mannen 32 og frøkna starter i bhg neste uke. Veldig lik situasjon :Heartred
 
Blir hyggelig å følge dagboka di!

Kjente meg igjen i mye her! Er 7+0 og har en på 1,5 år og en hund! Jeg er 27 og mannen 32 og frøkna starter i bhg neste uke. Veldig lik situasjon :Heartred
Da ligger vi ganske likt an ja, så gøy! :DÅå, er jeg den eneste som gruer meg litt til bhgstart? :nailbiting:
Jeg har vært så lenge hjemme med henne nå, det blir rart å levere henne hos andre nesten hver dag. Men hun er så sosial, jeg tror hun blir å stortrives. :Heartred
 
Blir gøy å følge med her ❤️
Litt random, vet ikke hvordan amming går hos dere nå - men vi lot pappen her være hjemme alene med vesla i tre netter. Og nå er hun helt avvendt pupp både på dag og natt. Litt tøff fremgangsmåte sybes jeg siden hun er mest vant til meg på nettene, men det gikk bedre enn forventa. Hun våkner fortsatt riiiiimelig mye på nettene men sovner raskt om hun får ligge med oss. Høres ut som det er evigheter siden dette skjedde nå, haha, men vi er bare på dag 4 siden ammeslutt altså. I natt sov til og med jeg sammen med henne i natt uten puppemas, tidligere har det bare blitt styr.
Vet ikke om jeg hadde klart å være borte tre netter da vi bare hadde eldste da, men nå fikk storebror og jeg en liten ferie helt alene og det ga litt mer mening også. Nå håper jeg hun bare kan begynne å sove lenger om gangen mellom oppvåkninger på natt, så er vi i mål.

Og jeg grua meg masse til bhgstart med eldste. Vi hadde vært hjemme i 19 mnd, og litt elstra skummelt første gang fordi man ikke kjenner de ansatte selv enda heller. Denne gangen blir det i samme bhg og avdeling som broren var på som liten, og da kjenner og stoler jeg allerede på de ansatte. Det hjelper på at JEG ikke gruer meg hvertfall, hehe. jenta deres får det sikkert kjempefint i barnehagen :) ❤️
 
Blir gøy å følge med her ❤️
Litt random, vet ikke hvordan amming går hos dere nå - men vi lot pappen her være hjemme alene med vesla i tre netter. Og nå er hun helt avvendt pupp både på dag og natt. Litt tøff fremgangsmåte sybes jeg siden hun er mest vant til meg på nettene, men det gikk bedre enn forventa. Hun våkner fortsatt riiiiimelig mye på nettene men sovner raskt om hun får ligge med oss. Høres ut som det er evigheter siden dette skjedde nå, haha, men vi er bare på dag 4 siden ammeslutt altså. I natt sov til og med jeg sammen med henne i natt uten puppemas, tidligere har det bare blitt styr.
Vet ikke om jeg hadde klart å være borte tre netter da vi bare hadde eldste da, men nå fikk storebror og jeg en liten ferie helt alene og det ga litt mer mening også. Nå håper jeg hun bare kan begynne å sove lenger om gangen mellom oppvåkninger på natt, så er vi i mål.

Og jeg grua meg masse til bhgstart med eldste. Vi hadde vært hjemme i 19 mnd, og litt elstra skummelt første gang fordi man ikke kjenner de ansatte selv enda heller. Denne gangen blir det i samme bhg og avdeling som broren var på som liten, og da kjenner og stoler jeg allerede på de ansatte. Det hjelper på at JEG ikke gruer meg hvertfall, hehe. jenta deres får det sikkert kjempefint i barnehagen :) ❤️
Åå så bra at ammeslutten har gått så smertefritt! :love017 Her har vi ikke prøvd så mange dager, bare en (ikke for å slutte med amming) og hun husket puppen i alle fall... Men kanskje flere dager blir å funke. Hun har så god husk, så er redd for at når jeg er tilbake så er det "pupp pupp pupp". :hilarious: Men noe må vi prøve, og dette høres jo bedre ut enn å smøre eddik på puppene som noen gjør, haha! Kan hende vi må ty til det hvis ingenting funker da.

Åh ja, det er jo lenge man har vært hjemme og det er liksom den nye hverdagen. Nå blir det noe nytt, men jeg gleder meg også til faste rutiner. Selv om det ikke blir å vare lenge, siden jeg ble gravid nå. :hilarious: Jeg har et veldig godt inntrykk av de ansatte og kjenner til et par av de siden vi bor på en liten plass. Så jeg føler at hun er i trygge hender. :Heartred
 
Åå så bra at ammeslutten har gått så smertefritt! :love017 Her har vi ikke prøvd så mange dager, bare en (ikke for å slutte med amming) og hun husket puppen i alle fall... Men kanskje flere dager blir å funke. Hun har så god husk, så er redd for at når jeg er tilbake så er det "pupp pupp pupp". :hilarious: Men noe må vi prøve, og dette høres jo bedre ut enn å smøre eddik på puppene som noen gjør, haha! Kan hende vi må ty til det hvis ingenting funker da.

Åh ja, det er jo lenge man har vært hjemme og det er liksom den nye hverdagen. Nå blir det noe nytt, men jeg gleder meg også til faste rutiner. Selv om det ikke blir å vare lenge, siden jeg ble gravid nå. :hilarious: Jeg har et veldig godt inntrykk av de ansatte og kjenner til et par av de siden vi bor på en liten plass. Så jeg føler at hun er i trygge hender. :Heartred

Glemte å si at jeg kjøpte en pakke til henne som jeg hadde med da jeg kom hjem. Kjøpe meg litt bedre samvittighet :hilarious: det var en liten dukke som hun nå mater med flaske og river ut smokken på hele tiden. Så hun ble liksom opptatt med noe annet med å rive av papiret og se på den da jeg kom hjem. Det hjalp nok også litt. Sist vi prøvde var jeg borte i to netter, og da var det rett på pupp med en gang jeg kom hjem, hehe!

Så bra inntrykket av barnehagen er godt, det hjelper veldig og hun får det nok veldig gøy med jevnaldrende :)
 
Da ligger vi ganske likt an ja, så gøy! :DÅå, er jeg den eneste som gruer meg litt til bhgstart? :nailbiting:
Jeg har vært så lenge hjemme med henne nå, det blir rart å levere henne hos andre nesten hver dag. Men hun er så sosial, jeg tror hun blir å stortrives. :Heartred
Gruer meg sååå mye! Men vet frøkna er klar! Vært på besøksdag i barnehagen 3 dager og da har hun ikke brydd seg om meg i det hele tatt og bare lekt og kosa seg. Så det blir veldig fint for henne. Men en tøøøøøøff forandring for a mor:dead:
 
Glemte å si at jeg kjøpte en pakke til henne som jeg hadde med da jeg kom hjem. Kjøpe meg litt bedre samvittighet :hilarious: det var en liten dukke som hun nå mater med flaske og river ut smokken på hele tiden. Så hun ble liksom opptatt med noe annet med å rive av papiret og se på den da jeg kom hjem. Det hjalp nok også litt. Sist vi prøvde var jeg borte i to netter, og da var det rett på pupp med en gang jeg kom hjem, hehe!

Så bra inntrykket av barnehagen er godt, det hjelper veldig og hun får det nok veldig gøy med jevnaldrende :)
Så lurt da!! :joyful: Haha, jeg hadde definitivt kjøpt meg bedre samvittighet jeg og. :hilarious:

Prøver å tenke meg fram til hvordan vi kunne gjort det. Men så bor vi jo 5 minutter i gåavstand til foreldrene mine, så jeg kunne faktisk ha sovet der noen netter mens mannen har henne om natta. Så møtes vi bare på dagen...

Ja jeg tror det blir kjempebra! Er nok bare den første perioden jeg blir å gråte ved levering haha... :hilarious:
 
Gruer meg sååå mye! Men vet frøkna er klar! Vært på besøksdag i barnehagen 3 dager og da har hun ikke brydd seg om meg i det hele tatt og bare lekt og kosa seg. Så det blir veldig fint for henne. Men en tøøøøøøff forandring for a mor:dead:
Ja samme her! Hun har vært klar lenge egentlig, men jeg ville avvente. Det har vært godt å ha henne hjemme så lenge, og ha fått vitnet til så mye utviklingsmessig. Og så er det en viss stolthet i det å vite alt man har lært et nytt menneske, haha. :angelic:

Er nok lettere for de små ja, haha huff! Vi mødre er jo bare nervevrak vi :arghh::hilarious:
 
I morgen begynner en ny uke - nr 8. Tenk at jeg har kommet så langt! :joyful: Nå er det ikke mange dager til første legetime. Teller ned...

Har en del matvarer jeg ikke klarer å spise lenger, da jeg blir uggen bare av tanken/lukten/synet av det. Leverpostei, kaffe er også litt usj for tida, pølse :hungover:, sursøt saus, potetgull, sjokolade (som jeg i forrige graviditet hadde cravings på) og en del andre ting får jeg nesten brekninger av å se eller lukte.

Boblevann er supert for kvalmen, salt lakris i småå mengder hjelper også litt og å spise små måltid. Helst brød med ost og agurk eller noe uten så mye smak... Og frukt.

Rart hvor ulike svangerskap kan være egentlig. Har det jo ganske enkelt nå og, men det er sånne rare forskjeller så langt. Hadde det ikke så ille med uggenhet og kvalme sist og så kunne jeg spise alt. Nå derimot er jeg skikkelig kresen på mat. :wideyed: Alt handler om "blir jeg kvalm av dette?".
 
Legetime i morgen!! Og jeg er spent å se når jeg får time til UL...

Vi vurderer veldig å fortelle familien til helga, siden jeg er litt dårlig til tider. Da kan jeg være åpen om kvalmen OG så slipper jeg å skjule magen lenger, for utrolig nok er de fleste buksene trange allerede nå og jeg har en mini kul helt nede på magen...

Det hadde vært godt å endelig bare si det! Ukene har vært lange, haha.
 
Da er legebesøket gjort og hun sa at de vanligvis ikke tar blodprøver når man er blitt gravid. Det fikk jeg sist uten å spørre, så vet ikke om det er forskjell på legekontorene.. Uansett så er blodprøver og urinprøve tatt og jeg har fått helsekort.

Hun henviste meg til OUL, men TUL må jeg bestille privat. Så da blir det via gynekolog for å spare penger, som sist! :) De åpner ikke før 15. august.

Og så har vi fortalt foreldrene mine!!! Endelig. :Heartred Det ble t-skjorte med storesøster på og de ble så glade! Litt gråting av glede ble det også. Det er så utrolig godt å ha fått det ut, selv om jeg bare er 8+4.
 
Ja faktisk akkurat nå har jeg åpna et brev fra sykehuset og fått time til TUL, men er ikke før 14+0. Så enda 4 uker til!! :wideyed: Men da slipper jeg å gå privat, selv om det hadde vært greit å få se at alt er bra nå...


Magen er større allerede... er bare 10 uker, men buksene strammer. Har fortsatt fruktcraving og har hatt mer action nedi magen de siste dagene. Strekk, stikk og ømhet. Så noe skjer da!! :)
 
10+2 og forkjøla... Når man er sliten fra før av blir det ikke bedre, haha. :smiley-ashamed004 Nå er jenta vår levert i barnehagen og jeg ligger padde flat i sofa med et stort glass vann.

Som vanlig er symptomene omtrent det samme.

- Amming er så smertefullt nå pga brystvortene at jeg må bite tennene de første minuttene før det blir bedre, men så blir de så ufattelig såre...
- Kjenner at det skjer noe nedi magen nesten daglig nå. Det strekker og stikker godt. :)
- Er også litt mer emosjonell enn vanlig. Gråting er ikke normen for meg, men har blitt litt gråting den siste uka av rørende snutter eller når jeg kommer på hvor stor førstemann er blitt...

Ny time til jordmor blir 1. september og TUL blir 5. september når jeg er så mye som 14+0... De hadde vel ikke noe ledig før det, men er så kjedelig å måtte vente 4 uker før første ul. :arghh: Bare håper at jeg før den tid har fått høre hjertelyd med doppler.
 
10+2 og forkjøla... Når man er sliten fra før av blir det ikke bedre, haha. :smiley-ashamed004 Nå er jenta vår levert i barnehagen og jeg ligger padde flat i sofa med et stort glass vann.

Som vanlig er symptomene omtrent det samme.

- Amming er så smertefullt nå pga brystvortene at jeg må bite tennene de første minuttene før det blir bedre, men så blir de så ufattelig såre...
- Kjenner at det skjer noe nedi magen nesten daglig nå. Det strekker og stikker godt. :)
- Er også litt mer emosjonell enn vanlig. Gråting er ikke normen for meg, men har blitt litt gråting den siste uka av rørende snutter eller når jeg kommer på hvor stor førstemann er blitt...

Ny time til jordmor blir 1. september og TUL blir 5. september når jeg er så mye som 14+0... De hadde vel ikke noe ledig før det, men er så kjedelig å måtte vente 4 uker før første ul. :arghh: Bare håper at jeg før den tid har fått høre hjertelyd med doppler.
Hvordan går ammingen nå? Fortsatt like vondt?
 
Back
Topp