Hadde en diskusjon med mannen, og kom frem til at egentlig ingen av oss vet om den beste måten å fjerne flått på.
Noen tips før sommeren tar helt av?
Noen tips før sommeren tar helt av?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herHer fungerer det best når vi tar den med vanlig pinsett. Klipper rundt flåtten og vrir pinsetten rundt et par ganger.
Jeg leste en gang om at en q-tip dyppa i olje og at man gned q-tipen rundt og rundt flåtten var best.
Og den ene gangen jeg har fått flått så var det det jeg gjorde. Hadde ikke noe annet å bruke siden vi var på hytta vi ikke eier.
Måtte gni den rundt en god stund, men flåtten slapp. Eller ble gnidd ut. Like hel.
Var noe med at oljen gjorde at den ikke fikk puste eller noe
Edit: jeg ser jo nå at det ikke er en lur måte. Men dette har kommet frem etter at jeg fjernet den jeg hadde på denne måten.
Det stemmer. Den metoden anbefales ikke.
Hvorfor ikke?
Kan ikke mye om dette jeg heller. Men eldste får alltid flått.. tar den med pinsett, men har ikke «skrudd» den ut slik deg nevnes over her.. har bare dratt den ut egentlig...
Tok meg bare 5 min da, så ikke så lang tid.Det har noe med at de bør ut så fort som mulig, så de liksom ikke skal gi fra seg ekstra smitte. Tar lengre tid med q-tips og olje enn det tar å bare røske den kjapt ut.
Gjør ikke noe om det sitter noe igjen står det i linken over herVi tar papir, vrir den rundt og napper den ut.
Har hørt at pinsett kan gjøre at en kliper i stykker flotten og at resten sitter igjen.
Men det har vel med teknikk å gjøre. Veldig ekkelt å ta flott på katten
Tok meg bare 5 min da, så ikke så lang tid.
Og da hadde den sittet i noen timer allerede siden jeg kjørte bil da jeg kjente den bak kneet... Og kunne ikke stoppe på e18 heller...
Gjør ikke noe om det sitter noe igjen står det i linken over her
Det er vel 2 typer sykdom de er redde for. Borreliose som man får hvis flåtten sitter 1-2 døgn, og tba som flåtten slipper fra seg fra første minutt.Teorien er vel liksom at de slipper fra seg noe ekstra om de får tid til det, men vet ikke hvor reelt det er da. Var liksom ingen særlig tungtveiende kilder som anbefalte metoden og heller ingen veldig troverdige som gikk ut imot den.
Å nappe den ut tar bare to sekunder. Det er det alle troverdige kilder anbefaler, så tenker det er greit å forholde seg til det.
Har bare lest ang mennesker jeg nå, så det vet jeg ikkeOk. Gjelder det dyr ja?
Kan ikke mye om dette jeg heller. Men eldste får alltid flått.. tar den med pinsett, men har ikke «skrudd» den ut slik deg nevnes over her.. har bare dratt den ut egentlig...