fjernet

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
borte

Last edited:
Hun høres fryktelig slitsom ut.. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å få damen til å fortstå at det er deres barn, og at dere vet selv hva som funker best. (selv om det riktignok høres ut som om det hadde blitt århundrets prosjekt)

å herrefred.. Her hadde det aldri blitt aktuelt å flytte barnet på et annet rom. Om det ikke passer henne at dere bestemmer, så får dere heller bare slutte å ligge der.

ORIGINAL: Kittekat

Hun høres fryktelig slitsom ut.. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å få damen til å fortstå at det er deres barn, og at dere vet selv hva som funker best. (selv om det riktignok høres ut som om det hadde blitt århundrets prosjekt)

Det er akkurat det jeg også tenker, men jeg kjenner ikke noen steder at jeg orker å ta opp den kampen om jeg ikke har sambo 100% på min side. [8|] Jeg føler jo at om jeg begynner å si sånt til henne så er liksom jeg kjerringa til sønnen hennes som er frekk, egoistisk og lat fordi jeg ikke vil flytte om på alt fordi svigermor sier at alt er så livsfarlig. Jeg sier jo så klart hva jeg mener, men min stemme blir liksom alltid nedstemt uansett, og sambo sier ingenting, bare gjør som hun sier, gjerne bak ryggen min så jeg får vite det etterpå. [8|]

Frisk luft er vel bare bra, så lenge barnet er kledd deretter.. Men åpent vindu når barnet har feber hadde jeg nok ikke ville hatt. Kommer litt an på temperaturen ute også, men ville vært litt forsiktig.

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

Frisk luft er vel bare bra, så lenge barnet er kledd deretter.. Men åpent vindu når barnet har feber hadde jeg nok ikke ville hatt. Kommer litt an på temperaturen ute også, men ville vært litt forsiktig.

Her var det bare såvidt under null grader, det var snakk om å ha vinduet i luftehakket, og jeg er den som faktisk har hodet rett under vinduet, så jeg hadde jo merket det først om det ble for kaldt.
Men poenger her var ikke så mye dette med tempen, som hva hun gjorde. [8D]

Forstår deg godt, ganske overdrevent det der..

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: toneany

Det er akkurat det jeg også tenker, men jeg kjenner ikke noen steder at jeg orker å ta opp den kampen om jeg ikke har sambo 100% på min side. [8|] Jeg føler jo at om jeg begynner å si sånt til henne så er liksom jeg kjerringa til sønnen hennes som er frekk, egoistisk og lat fordi jeg ikke vil flytte om på alt fordi svigermor sier at alt er så livsfarlig. Jeg sier jo så klart hva jeg mener, men min stemme blir liksom alltid nedstemt uansett, og sambo sier ingenting, bare gjør som hun sier, gjerne bak ryggen min så jeg får vite det etterpå. [8|]

Det der bør du gjøre noe med med en gang, ellers kan både forholdet til svigermor og til mannen din ryke. Jeg snakker av erfaring... Har vært MANGE runder her, og til slutt orker jeg ikke mer. Først da tok mannen min til fornuften.

Svigermoren din tar sikkert aldri til fornuften.Mannen din bør virkelig være på din side.

Hæ? Hva skal jeg slutte med? At sambo gjør ting bak ryggen min?[8|]

Edit: Haha, trodde det stod slutter i stedet for gjøre noe med. [:D]

Ja altså, jeg har pratet med sambo om det maange ganger, hver gang det er noe sier jeg ifra, jeg er ikke den som lar meg overkjøre til vanlig. Jeg tror kanskje akkurat dette forsvinner litt sammen med alt det andre jeg sier til sambo som han ikke gidder å høre på. [8|]
Må vel ta en runde til med ham nå, i vårt eget hjem i ro og fred. [&o]

Dessuten har jo ungen godt av et kjølig og friskt rom når hun har feber....

borte

Last edited:

Frisk luft er alltid best, og det har fortsatt ikke noe å si når barnet har feber så lenge det ikke er direkte trekk. Hjelper jo til å holde tempen på ungen nede også.

skjønner deg godt jeg.
selv har jeg et supert forhold til svigermor og vi gjør mye sammen.
MEN morra hennes tar helt av på samme måte som det negative din svigermor gjør.

Vi har det og kalt på rommet og en viss oldemor liker det ikke+ mange andre ting.
Jeg sier hva jeg mener nå og er mye mer bestemt enn før osv. Og jeg har gikk klar beksjed til samboern også.
Det hjelper å si litt hardt ifra har jeg skjønt, men ikke alltid.

Vel...jordmødrene jeg snakka med sa at det bør ligge rundt 17-18 grader inne på soverommet.
Jeg hadde aldri ligget med åpent vindu(selv hvor liten åpningen er) når barnet har feber.
Men det er meg da...

signere...

og for å være ærlig så tror jeg ikke at jeg giddi å lagd noe ståk utav det.. dama mener det bare sååå innmari godt.. er såå mye mer verre ting hun kunne ha gjort...  men skjønner at det er et irritasjonsmoment...

ORIGINAL: Hatice

Vel...jordmødrene jeg snakka med sa at det bør ligge rundt 17-18 grader inne på soverommet.
Jeg hadde aldri ligget med åpent vindu(selv hvor liten åpningen er) når barnet har feber.
Men det er meg da...

Jeg fikk høre fra jordmødrene at det var ment mer som en ca passelig temperetur enn en superideell temp man måtte holde, jeg ser på det mer som en makstemperatur.
Det er jo den tempen som står i bøkene, det var derfor jeg spurte alle om det, fordi jeg var usikker og helt avhengi av å ha det kjølig og ha frisk luft på rommet, sambo har også blitt omvendt, men ingen sa at det gjorde noe, bare at vi kunne evt ha på henne lue om det var kaldt.

borte

Last edited:
Hva med å flytte for dere selv? Fikk inntrykk av dere bor hjemme hos svigermor. Ville løst alle problem.

forhold eller ikke. du bør ta deg en prat med henne. dess lengere du lar henne herse slik, dess vanskeligere blir det å få henne til å slutte,

fjernet

Last edited:
Back
Topp