fjerne Skurv

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Tips??

Gni babyolje forsiktig i hodebunnen, la det være en liten stund før du forsiktig kammer med en fintagget kam:) Fungerte fint på snuppa mi:)

Gni babyolje forsiktig i hodebunnen, la det være en liten stund før du forsiktig kammer med en fintagget kam:) Fungerte fint på snuppa mi:)
Fungerte her også :)

Samme her. Og bare ha olje i badevannet, aldri vaske håret med såpe/sjampo

Hvis du syns det er vanskelig å bli kvitt, så prøv dette: Smør masse fuktighetskrem på hodet der det er skurv. Smør på enda mer uten å fjerne det som var på etter noen timer. Gjør dette tre ganger om dagen i to dager. På kvelden på dag to skal du kunne bare skrape av skurven som da er helt myk. Jeg brukte lusekam (forsiktig, så klart).

Jeg var litt for forsiktig med nr 1, og styra fælt med skurven som aldri ble borte. Med nr 2 gjorde jeg det jeg har skrevet her, og all skurv ble borte på første forsøk.

Takk for masse tips :) Ser jeg må ut å kjøpe kam i morgen :P har bare børste i hus, og det blir vel kanskje litt heavy :P heheFår til å skrape vekk med fingeren, for har smurt med olje flere ganger, men jeg synes da det ser så vondt ut!! (det er ikke vondt altså - jenta reagerer ikke i hele tatt :P)

Anbefaler sånn fin babybørste til evt løst flass når det blir mindre :)

Takk for masse tips :) Ser jeg må ut å kjøpe kam i morgen :P har bare børste i hus, og det blir vel kanskje litt heavy :P heheFår til å skrape vekk med fingeren, for har smurt med olje flere ganger, men jeg synes da det ser så vondt ut!! (det er ikke vondt altså - jenta reagerer ikke i hele tatt :P)
Vi brukte vanlig babykam, det sklei rett ut altså. Ungene lagde bare godlyder :)

Bare ikke bruk Eucerin sin olje! Min reagerte skikkelig på den. :o

Brukte babyolje og en kam. Løsnet fort og greit.

Denne skal vist være ypperlig til det.

Vedlegg

• 1460290354239.jpg
    1460290354239.jpg
    26,4 KB · Visninger: 35
Min sønn fikk ikke hår før han var 1,5 år så har ikke kjøpt inn babykam :P
Åja :p Mine ble født med masse hår hehe. Vi kjøpte det da jeg var gravid. Det var en tommee tippiee "toalettmappe" med negklipper, saks, børste, temp osv. Veldig praktisk.

Hvor fikk du kjøpt det? :) hørtes veldig smart ut
Jeg kjøpte det på Boots, men dette var i England da. Skulle ikke forundret meg om de hadde dette på Babyshop eller større apotek.

Back
Topp