Fjerne bandasje etter keisersnitt

Har ikke brukt arrtape på arret, visste ikke om det, sykehuset sa ingenting…
Guri så heldig du er som ikke har fått heng over arret! Arret mitt er veldig fint i seg selv, men jeg har for mye hud som ikke ser ut til å trekke seg tilbake slik det gjorde etter de vaginale fødslene.

Jeg var livredd for KS, og endte med AKS nå sist. Når jeg stod i det skjønte jeg det stod om livet til datteren min, og koblet helt ut mentalt. Bare gjorde som jeg fikk beskjed om og kom igjennom det. Det gikk utrolig fint, men er fortsatt veldig lei meg for at jeg ikke fikk det jeg anser som en fødsel.

Jeg ville ikke tatt KS frivillig selv etter å ha opplevd det, men det er nok fordi jeg har opplevd to vaginale fødsler som jeg opplevde som langt bedre for kroppen både på kort og lang sikt. Utover det var KS en nødvendighet her, som jeg er glad er en mulighet når man trenger det. Jeg er veldig takknemlig for at kroppen gikk inn i "overlevelsesmodus" istedenfor panikk når det først måtte gjøres! :)

Er selv hentet ut med keisersnitt, og mamma har alltid skrytt det opp i skyene. Hun fikk 4 barn. 3 vaginale og meg til slutt med PKS(seteleie). Hun derimot foretrakk KS.

Ja, jeg skjønner jo nødvendigheten ❤️ men er jo likevel ganske redd for det. Men tror at hvis det skjer, så får de bare dope meg ned, også får vi evt ta det som en "gjort er gjort, skjedd er skjedd".

Jeg var livredd for KS, og endte med AKS nå sist. Når jeg stod i det skjønte jeg det stod om livet til datteren min, og koblet helt ut mentalt. Bare gjorde som jeg fikk beskjed om og kom igjennom det. Det gikk utrolig fint, men er fortsatt veldig lei meg for at jeg ikke fikk det jeg anser som en fødsel.

Jeg ville ikke tatt KS frivillig selv etter å ha opplevd det, men det er nok fordi jeg har opplevd to vaginale fødsler som jeg opplevde som langt bedre for kroppen både på kort og lang sikt. Utover det var KS en nødvendighet her, som jeg er glad er en mulighet når man trenger det. Jeg er veldig takknemlig for at kroppen gikk inn i "overlevelsesmodus" istedenfor panikk når det først måtte gjøres! :)

Er selv hentet ut med keisersnitt, og mamma har alltid skrytt det opp i skyene. Hun fikk 4 barn. 3 vaginale og meg til slutt med PKS(seteleie). Hun derimot foretrakk KS.
Enig! Måtte bli KS hos meg også, men kjenner sorg over at det ble slik. Heftig vondt å sette seg opp og gå samme dag. Tok over en uke til jeg kunne logge på siden (slik jeg normalt sett sover)

Guri så heldig du er som ikke har fått heng over arret! Arret mitt er veldig fint i seg selv, men jeg har for mye hud som ikke ser ut til å trekke seg tilbake slik det gjorde etter de vaginale fødslene.
Har hørt det kan ta et år? Men ja, har vel kommer meg relativt godt…

Jeg brukte micropore tape lenge etter fortige KS i 2016. Hadde selvoppløselig tråd. Arret ble kjempefint, spent på hvordan det blir i runde 2. jeg hadde stor nytte av støttebelte rundt midjen etter forrige gang, og skal kjøpe det nå også ☺️

Har skiftet til siste bandasjen jeg fikk med meg, gikk veldig fint! Magen min ser ellers så godt som normal ut igjen, baby er 2 uker i dag! :angelic: 4 dager til jeg får fjernet agraffene

Hadde keisersnitt for 6 dager siden. Har tatt av bandasjen i dag og satt på Micropore tape. Men hvor ofte bytter man arrtape? Hver dag? Og vasker/renser man såret? :playful: Merker jeg burde spurt mer på sykehuset.

Back
Topp