Fisk til middag

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen med forslag til raske fiskemiddsger?
 
Vi skal ha ovnsbakt torsk i form med brokkoli, søtpotetmos og bacon til middag i dag. Enkelt, kjapt og godt :)
 
Løk,sellerirot,paprika,sopp,blomkål, brokkoli, laks og bacon oppi ei form med kokosmelk. Krydres med sitronpepper. Lettvint og sabla godt
 
Løk,sellerirot,paprika,sopp,blomkål, brokkoli, laks og bacon oppi ei form med kokosmelk. Krydres med sitronpepper. Lettvint og sabla godt

Vi lager også en variant av denne, super enkelt og veldig godt. Bruker fløte i stede for kokosmelk når jentungen også skal spise da hun ikke likt kokossmaken :)
 
Steke laksefileter i panne eller ovn, pasta, grønn pesto og squash og paprika frest i panna
 
Vi lager fisk (sei eller laks) med purre og paprika i en stekepanne med høy kant, steker det litt først, krydrer med sitronpepper og heller på matfløte. Serveres med fersk pasta til.
 
Torsk med bacon, kokte nypoteter og gulrøtter. Raskt og godt.

Om du har god tid en dag så kan du lage opp litt hjemmelagede fiskegratenger. Lag de i aluminiumsbakker og frys ned. Da har du raske sunne middager til hektiske dager ;)
 
Små forundringspakker med fisk og grønnsaker i folie stekt i ovnen. Da kan man tilpasse der hver enkelt liker. Det er også lett for barna å lage sine egne.

Det er også enkelt å lage panert fisk. Først vende i egg (evt vann eller olje hvis allergi) så i havregryn. Stekes deretter i stekeovn eller i stekepanne
 
Små forundringspakker med fisk og grønnsaker i folie stekt i ovnen. Da kan man tilpasse der hver enkelt liker. Det er også lett for barna å lage sine egne.

Det er også enkelt å lage panert fisk. Først vende i egg (evt vann eller olje hvis allergi) så i havregryn. Stekes deretter i stekeovn eller i stekepanne
Å ja, det er godt :D Jeg pleier å ha torsk, scampi og asparges i mine pakker. Ungene vil bare ha laks og scampi. Tror dem er allergisk mot torsk.. Virker slik.
 
Har helt dilla på kokt lettsalta torsk med sprøstekt bacon, kokte poteter, gulrotstuing og litt smelta smør til.

Ellers liker jeg veldig godt fiskeboller med hvit saus (med litt karri i), raspa gulrot og kokte potet.

Stekt laks, lett kokte, med fremdeles crunch i da gulrot og poteter delt i båter med skinn på i ovnen med ymse krydder på. Med litt rømme eller kesam ved siden av. Og smelta smør.

Er mannebeinet som er så glad i det smelta smøret til fisken sin :p Så må alltid ha en liten slik ved siden av for han.
 
Jeg syns denne var veldig god og den er bare å hive i ovnen så enklere blir det ikke :p

ovnsbakt_bladspinat_470x300.ashx
 
Laksepakke/fiskepakker med valgfrie grønnsaker, sitronpepper på laksen, en dæsj smør i aluminiumsfolie, inn i stekeovnen på 200 grader i 15-20 minutter. Veldig enkelt og veldig godt ☺️
 
Laks i stekeovnen med smør, pepper og salt. Har poteter og grønnsaker ved siden av. Har refluks barn så for mye fancy krydder og tomat produkter gir en søvnløs natt.
 
Når jeg ikke har mye tid til å lage mat og ettåringen er sulten, varmer jeg sånne fryste grønnsaker, koker ris eller poteter og steker torsk.
Feks:
Varmer fryste rotgrønnsaker i panne med smør og lav varme
Koker poteter
Krydrer torsk med pepper (salter evt etterpå pga lillegutt)
Steker torsken i panne med middels varme, sånn at smøret blir nøttebrunt men ikke svidd.
6 min på den ene siden
2 min på den andre siden og rett over på tallerken for å "hvile" før den spises.

Alternativer til grønnsaker er ertestuing, kokt blomkål eller brokkoli. Også glad i aspargesbønner.
 
Back
Topp