Fisk i bolle?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Da er det rart at de i dyrebutikken stiller ut kampfisk i 15 liters akvarium :S
Selv har jeg 80 liters stående som skal tas i bruk så fort jeg får overbevist mannen ^^ Det er så morsomt å dekorere!
Veldig få dyrebutikker har peiling på akkurat det med str på akvarie og fisker... river i meg hver gang jeg ser en kampfisk som er stilt ut på den måten :(

Får kjøpt slike miniakvarier på 15-25 liter. Tror disse koster fra 500,- med pumper ol. Da kan man ha småfisk som har plenty med plass :)

man bør ikke ha fisk oppi slike små kar.

mye jobb, man får ikke riktige vann verdier, og det er ikke mange fisk som kan leve i så små vilkår. yngel kanskje..

Veldig få dyrebutikker har peiling på akkurat det med str på akvarie og fisker... river i meg hver gang jeg ser en kampfisk som er stilt ut på den måten :(

ja de sier alt for å tjene penger. de har prøvd å selge meg fisker som absolutt ikke går sammen. og fisker som trenger myyye plass. til mitt kar på 110 liter.

Det er dyreplageri. De skal ha akvarium og være i. Boller er for potetgull:p

ja de sier alt for å tjene penger. de har prøvd å selge meg fisker som absolutt ikke går sammen. og fisker som trenger myyye plass. til mitt kar på 110 liter.

Åh, kjenner til den ja! "Klart du kan ha scalare sammen med neon-tetra! "... gikk vel et kvarter så var bestanden minka fra 10 til 2..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Åh, kjenner til den ja! "Klart du kan ha scalare sammen med neon-tetra! "... gikk vel et kvarter så var bestanden minka fra 10 til 2..
t
Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Husker jeg kjøpte noen fisker (husker ikke hva det het), og spurte spesifikt om de passet sammen med guppy, og de i dyrebutikken lovet at det gjorde de.. Men NEIDA!!! Gikk en halvtime så var den ene død :( Jeg dro tilbake til dyrebutikken og krevde at de tok tilbake fiskene, og ga meg en ny guppy.. De var pottesure da jeg kom tilbake, og så stygt på meg. Men jeg fikk nye fisker, da :)

Har ikke fisk nå lenger :) Hadde et 60 liter før med guppy og neon tetra ( tror jeg de het) :) Var veldig moro... Men jeg orker ikke det igjen.

Det har de gjort med meg også. De prøvde å selge meg en sølvhai sammen med mine guppyer. Hah.. Lykke til liksom..

ble det akvarie på din mann ? =)

Nei :)
Det ble ingenting. Jeg er altfor vannskelig.
Om han skal ha akvarium så skal det være saltvannsakvarium, med Nemo fisk i.
Han er gjerrig så det blir ikke noe akvarium i dette huset med det første :p

guuuu så streng du er ;) hehe neida.

saltvannsakvarie er spennende , så forstår ham godt.

men forstår deg også, er mye utstyr, ledninger, og det tar plass. og det må jo stelles med.

guuuu så streng du er ;) hehe neida.

saltvannsakvarie er spennende , så forstår ham godt.

men forstår deg også, er mye utstyr, ledninger, og det tar plass. og det må jo stelles med.

Det er nettopp det. Det holder med 1 hund, to katter og 2 barn :p
Ja, saltvann er kjempe fint, til og med jeg synes det, men mye jobb og mye unødvendig rot :p
Hihi

Vanlige boller er ikke anbefalt lenger pga mangelen på oksygen. Vi har en aquabox, med pumpe og lys. Der kan man fint ha en kampfisk, eller 6 guppyer ;)
1359213122657.jpg

1359213157067.jpg

Ja, minst 65 liter for nok plass og gode stabile vannverdier!

Jeg syns mine 5 guppyer har liten plass i min 54 liter liksom :p

Ja, det er ikke så altfor god plass det, men dyrebutikker tenker bare på og selge mest, fremfor dyrenes velverd.

54 liter er greit nok for guppyer da.. men vil ha de over i 120 literen.. men må kvitte meg med fiskene som er der først, for de går ikke med guppyer ;) er bare en jeg må kvitte meg med da, den andre dør stakkars :/

Back
Topp