Finner du livmora?

Barius

November 2015
Novemberlykke 2015
❤ Juliskattene 2018 ❤
Finner dere toppen av fundus nå?
Noen som får til å måle?

Jeg syns det er vanskelig å kjenne toppen når jeg kjenner på dagen.
Men om morgenen når blæra er full, ja da ser jeg skikkelig godt at livmora når helt opp til navlen. Den står rett og slett opp når jeg ligger flat!
Opp til navlen min er det ca 15,5 cm tror jeg, og jeg innbiller meg at jeg finner livmoren på 13 cm ca, men jeg er ikke sikker. Er nå 14+2.
Vanskelig å kjenne!:p

Finner ikke :D vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Gjorde det aldri første gang jeg var gravid :D Kjenner du rn kant liksom?

Finner ikke :D vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Gjorde det aldri første gang jeg var gravid :D Kjenner du rn kant liksom?
Ja øvre kant, altså høyden den har nådd. Jeg kjenner godt livmora, spesielt om morgenen, men vanskelig å kjenne toppen når ikke blæra er full.
Prøv å se på magen din når du ligger om morgenen før du tømmer blæra. Vises sinnsykt godt hos meg ihvertfall.:)

Ja, har kjent den lenge, og nå kjenner jeg den uansett om jeg står eller ligger, står skikkelig ut. Den er mye hardere enn resten av magen, så ingen tvil om hva som er hva. Jeg er ganske lav, så er sikkert ikke så mye plass inni der, er redd jeg får DEN magen :P

Ja kjenner godt hvor høyt den er, men har ikke prøvd å måle :)

Ja, kjenner den godt om morningen, og når eg ligg. Den er nesten oppe til navlen no.

Min er rett ved navlen. Har så kort overkropp, så kjenner det kommer til å bli rimelig tett. Føler allerede at ting er presset oppover, både fett og det meste av organer :p

Jeg kjenner helt likt som deg Gladys! :)

Skjønner ikke hvor jeg finner livmora litt en gang :p

Har aldri klart å kjenne kanten på livmoren, jeg. Er tredjegangs. Vet nok ikke helt hva jeg skal kjenne etter:).

Har ikke sett eller kjent etter enda! :P

Har aldri klart å kjenne kanten på livmoren, jeg. Er tredjegangs. Vet nok ikke helt hva jeg skal kjenne etter:).

Dersom du kjenner nedenfra og opp, kjenner du at det er litt hardt. Så kan du kjenne kanten øverst, der det går litt inn. Kan vere litt vanskelig, då tarma ect ligg foran..

Ja, den er rett under navlen nå tror jeg! Har ikke målt noe, lar legen gjøre det :P

Nope! :P
(Måtte prøve i dag) :P
Men regner med jordmor skal prøve på onsdag! :D

Jeg tror det. Uten at jeg tørr å si det sikkert ;) om det er det jeg tror så er den like under navlen. Er 14+5 idag.

Jeg ser den også utrolig godt om morgenen, da er den vel ca opp mot navelen. Kjenner/ser den godt utover dagen også, men da lengre ned og ikke i like stor grad som om morgenen. Skikkelig gøy for en førstegangsgravid (sikkert like gøy som andre/tredjegangs også) :D

Back
Topp