Finne på i permisjon før baby kommer

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har dere noen planer? Jeg har vært gradert sykemeldt en stund så føler jeg har fått slappet nok av.. haha! Vil bare at hun skal komme :p tenkt å bake litt og fryse ned, strikke litt mer og sole meg men føler det kommer til å bli kjedelig de neste 3-4 ukene! Har lite energi så blir veldig fort slitsomt å gjøre ting som krever at jeg går mye osv..

Lite energi her og to skolebarn, så jeg sover litt når de er på skolen. Alltid greit å snike inn litt søvn i tilfelle fødselen starter! Det er greit å være uthvilt om det skulle ta lang tid...
Ellers er det mer enn nok å holde hus ryddig oglage middag, samt følge de på treninger, bursdager o.l. for min del!

Har dere noen planer? Jeg har vært gradert sykemeldt en stund så føler jeg har fått slappet nok av.. haha! Vil bare at hun skal komme :p tenkt å bake litt og fryse ned, strikke litt mer og sole meg men føler det kommer til å bli kjedelig de neste 3-4 ukene! Har lite energi så blir veldig fort slitsomt å gjøre ting som krever at jeg går mye osv..
Jeg har samme problem! Sover enormt mye på dagtid fordi jeg ikke får sove på natta, men resten av dagen går fort trått når jeg ikke har bekken til å gå noe særlig og dermed sliter med å gjøre husarbeid og matlaging osv

Så fort babyen kommer vil nok ordet «sliten» få en helt annen betydning, så selv om du føler du har slappet av nok så vil jeg likevel anbefale deg å nyte egentiden så godt du kan for snart kommer sjefen som er avhengig av deg 24\7! Før jeg venta min første visste jeg at jeg kom til å bli sliten, men da jeg fysisk og psykisk kjente det på kroppen etter han kom var det noe helt annet enn jeg hadde forventa.

Husker jeg fortalte venninna mi det samme da ho venta førstemann. Ho mente man ikke kommer til å bli så sliten, men fikk fort høre at ho angra på at ho ikke slappa mer av før gutten kom.

Ellers kan det være greit å gjøre det som gjør deg glad! Handletur, café, bake som du sa eller annet som gir deg energi og glede :-) Ta mest mulig vare på deg selv :-)

Slappe av, fyre i gang de to månedene med gratis viaplay, planlegge bryllup, strikke og kanskje bake litt om jeg gidder. Om energinivået holder seg oppe og bekkenet er i samme form som nå så skal jeg vel få tiden til å gå. Har gått fort til nå i alle fall!

Jeg har en lang strikkeliste og en liste over serier jeg vil se når min permisjon starter.

Sist svangerskap kjedet jeg meg etterhvert enormt. De første to ukene var fine, men så var jeg lei. Formen var såpass dårlig at jeg ikke kom meg rundt noe særlig, og jeg var utålmodig.

Denne gangen håper jeg at jeg klarer å nyte det litt mer. Nå har jeg jo en liten turbo som holder show på ettermiddagene. Sist var det bare alenetid og hviletid hele dagen, med en mann som jobber masse ble det ensomt.

Planer?

Vel, i dag har jeg stått opp. :knegg:

Jeg har begynt å grine, bare fordi.

Jeg har hengt opp klær.

Jeg har gått og lagt meg igjen.

Regner med det blir repeat i morgen. :angry3

Jeg skal lage mat til å ha i fryseren for den første tida (skal bl.a. lage en stor kjele med kjøttsaus til spagetti, lasagne etc. og kanskje noen fylte horn til å kunne ta opp fra fryseren og varme, når jeg bare har én hånd å spise med).

Men først og fremst skal jeg slappe av så godt jeg kan. Det er ikke lett når man er rastløs og når man ikke finner EN ENESTE stilling som er god å ligge i (herregud, jeg gleder meg til å ligge på magen. Eller ryggen for den sakens skyld), men jeg har i hvert fall en del serier jeg har planlagt å se bare for å kunne lade batteriene. Håper nesten på at det blir regnvær snart, sånn at jeg ikke føler at jeg MÅ være ute.

Jeg husker at jeg sov en del sammen med førstemann i starten, så man blir på en måte sliten på en annen måte. Hovedproblemet mitt da var at jeg ikke fikk spist noe særlig, fordi hun lå på puppen nesten hele tiden i starten, så jeg anbefaler alle som kan å bruke permisjonen til å sørge for at det finnes nok av énhåndsmat i skapet.

Så fort babyen kommer vil nok ordet «sliten» få en helt annen betydning, så selv om du føler du har slappet av nok så vil jeg likevel anbefale deg å nyte egentiden så godt du kan for snart kommer sjefen som er avhengig av deg 24\7! Før jeg venta min første visste jeg at jeg kom til å bli sliten, men da jeg fysisk og psykisk kjente det på kroppen etter han kom var det noe helt annet enn jeg hadde forventa.

Husker jeg fortalte venninna mi det samme da ho venta førstemann. Ho mente man ikke kommer til å bli så sliten, men fikk fort høre at ho angra på at ho ikke slappa mer av før gutten kom.

Ellers kan det være greit å gjøre det som gjør deg glad! Handletur, café, bake som du sa eller annet som gir deg energi og glede :-) Ta mest mulig vare på deg selv :-)

Jeg har faktisk ikke vært no særlig sliten etter fødselen de to siste gangene. Tvert i mot var barseltiden ny giv og energi for min del. Jeg kunne nesten ikke vente med å komme meg ut å trille og nyte tilværelsen.
Men jeg har hatt forutsigbare nyfødte som har hatt godt sovehjerte og som har sovet og spist rimelig etter klokka, så da har jeg enkelt fått inn rutiner sånn at jeg har fått mer enn nok hvile.
Krysser fingrene for gjentakelse[emoji38][emoji28][emoji5]

Når det er sagt utnytter jeg tiden nå til hvile. Jeg tror ikke kroppen min vil føde før jeg har funnet roen og slapper av. Jeg har nå nestet ferdig, alt er klart og jeg har stort sett bare hvile på timeplanen fremover. Deilig[emoji5]

Blir sikkert litt baking å frysing ned av det. Ellers så har jeg to skolebarn, så tiden går uansett. Så blir stort sett kun små prosjekter i heimen. Daglig hushold etter hvordan kroppen er.

I dette fine været har jeg kost med ute på terrassen med en god bok fra tidlig morgen og frem til barna kommer hjem fra skolen/barnehagen. Har litt kaffeavtaler og ellers nyter stillheten

Jeg skjønner at det er godt å bruke dagen til å slappe av for dere som har barn fra før, men jeg har 24 timer i døgnet å fylle, derfor jeg blir litt lei :) hehe

Jeg skjønner at det er godt å bruke dagen til å slappe av for dere som har barn fra før, men jeg har 24 timer i døgnet å fylle, derfor jeg blir litt lei :) hehe
Samme her..! I tillegg ferdig med alt til baby :P satt på en klesvask og tatt en dusj er liksom ALT jeg har gjort i dag... :hilarious:

Du får komme hit;):D:p plenty å gjøre!! Nå har jeg nettopp matet kopplammene, og lekt med de, klippet plenen og kastet over til kalvene. Nå spar jeg grus for jeg vil fylle på jord og plante bærbusker:p og skal kappe noen busker, så vi får malt baksida av plattingen også. Og så er det straks tid for melk til tåtelamma igjen:p
Ellers tror jeg jeg har kommet ett steg videre på strikkinga, trenger hjelp så det går så seint...

Samme her, og har vært i permisjon i to mnd allerede pga flytting til ny by og overgang til nye jobber for både meg og mannen! I begynnelsen ble jeg kjempelei, rastløs og rett og slett litt deppa, men nå har det gått seg til og jeg klarer å kose meg med den uvante fritiden. Har flyttet i nytt hus og har derfor mye å ordne i den forbindelse. Står opp når mannen går på jobb, spiser lang og god frokost, rydder og ordner litt i huset, ser litt på TV eller hører på lydbok/podcast og hviler hvis jeg trenger det, også prøver jeg å ha en konkret plan for hver dag - et kaffebesøk fra en venninne, et kreativt prosjekt (puslespill, strikking, maling, lage vognpynt), noe som skal fikses i huset (fikse stelleplass, organisere i hyller, pakke sykehusbag, planlegge system på vaskerommet, lage middagsplan og handlelister) etc. I dag var prosjektet mitt utplanting av tomatplanter i finværet :) Føler jeg får mye mer glede av fritiden og bedre selvfølelse når jeg står opp tidlig, når formen likevel er såpass god. Det har mye innvirkning på energien det også.

Du får komme hit;):D:p plenty å gjøre!! Nå har jeg nettopp matet kopplammene, og lekt med de, klippet plenen og kastet over til kalvene. Nå spar jeg grus for jeg vil fylle på jord og plante bærbusker:p og skal kappe noen busker, så vi får malt baksida av plattingen også. Og så er det straks tid for melk til tåtelamma igjen:p
Ellers tror jeg jeg har kommet ett steg videre på strikkinga, trenger hjelp så det går så seint...

Skulle gjerne gjort det altså :D sååå koselig med lam❤️ Er dreven strikker også så kunne gjerne hjulpet deg med det og ;)

Samme her, og har vært i permisjon i to mnd allerede pga flytting til ny by og overgang til nye jobber for både meg og mannen! I begynnelsen ble jeg kjempelei, rastløs og rett og slett litt deppa, men nå har det gått seg til og jeg klarer å kose meg med den uvante fritiden. Har flyttet i nytt hus og har derfor mye å ordne i den forbindelse. Står opp når mannen går på jobb, spiser lang og god frokost, rydder og ordner litt i huset, ser litt på TV eller hører på lydbok/podcast og hviler hvis jeg trenger det, også prøver jeg å ha en konkret plan for hver dag - et kaffebesøk fra en venninne, et kreativt prosjekt (puslespill, strikking, maling, lage vognpynt), noe som skal fikses i huset (fikse stelleplass, organisere i hyller, pakke sykehusbag, planlegge system på vaskerommet, lage middagsplan og handlelister) etc. I dag var prosjektet mitt utplanting av tomatplanter i finværet :) Føler jeg får mye mer glede av fritiden og bedre selvfølelse når jeg står opp tidlig, når formen likevel er såpass god. Det har mye innvirkning på energien det også.

Står allerede opp kl 6 hver dag så synes det gjør dagen enda lenger igrunn! Får ikke sove lenger :p men idag satt jeg meg ned å tenkte gjennom ting jeg kan gjøre i huset osv før babyen kommer og da ble det litt :) må i tillegg ta det i sakte tempo siden jeg blir fort sliten, så satser på det ikke blir såå kjedelig like vel :D

For en energi! Det eneste jeg har nok energi til av det der er strikkinga...

Det hørtes skikkelig koselig ut![emoji173]️[emoji173]️ heldig som bor på gård!!

Jeg har vært veldig rastløs frem til nå jeg egentlig. Hatt lite å gjøre og være sykemeldt fra jobb siden desember. Men nå er energinivået på bånn til tider, så jeg prioriterer å slappe av meg film og serier. Sitter ute i solen på terrassen. Ellers tar dag for dag! Nå skal jeg manne meg opp til fødselen jeg[emoji16]

Back
Topp