Fine November Jenter!

Linselusen

Linselusen
Hvordan går det med dere?
Begynner ting å komme på plass? eller er det full panikk og siste kjør?
Har dere noen planer før den lille kommer til verden?

Jeg begynner å få litt små panikk.. Har jo hatt så god tid, men ikke nå lengre!
Føler det er myyyyye som må gjøres før han kommer, og jeg er litt små stresset, mens min kjære tar det fortsatt helt med ro. hehe
Tror kroppen min forteller at ting snart kan skje og har vekket redebyggingen :p:D

Føler at huset må skures ned fra tak til gulv, skulle hatt noen bakevarer i frysen, julegavene bør være helt ferdig. Jeg kom på at jeg ikke har brystpumpe, smokker, flasker, shampo, kremer, tørkepads, bleier ++++ alt det andre vi trenger til stell... ikke baby call (så det var 30% på babyting på apoteket, og fikk litt "Oi, her er det mye jeg har glemt" )... sengen må på plass og ordnes, vognen må klargjøres, barnesetet er vasket og renset men ikke klart, jeg må få tømt den store komoden slik at resten av babyklærene, tepper og sengetøy kan ligges på plass... Kaninen står der som vognen må stå nå, og jeg aner ikke hvor vi skal gjøre av den... Vil gi guttene mine mest mulig mamma tid før den minste melder sin ankomst, vil ha masse kjæreste tid med min kjære... stellevesken er ikke på plass +++++
uff det er så mye føler jeg.. og jeg fikk plutselig så dårlig tid :nailbiting: hehe vet jo at alt ordner seg, men instinktet har våknet og jeg tror det er naturlig å føle det slik nå når det nærmer seg slutten... :D og jeg er nok ikke aleine?!

Ellers er formen overaskende bra nå... eneste er bekkenet som tuller, og alt er så mye tyngre nå men jeg overlever og føler at jeg bare vil nyte den siste tiden som gravid, siden de andre månedene har vært pyton, og jeg har "hatet" hele graviditeten...

Her er alt på plass.. Ikke lagt på sengetøy til snuppa, men det gjør vi når vi kommer hjem :)

Vente, vene, vente, vente, vente....

19 dager til termin og har det meste på plass :) noen ting venter vi med å kjøpe, ser an behovet først :) må ha en rundvask av hus og skulle bakt noe å ha i fryseren, men regner med jeg får tid til det før fødsel :D

Ellers er det siste praktiske gjøremål ifb med leilighetssalg som må gjøres :/ det er noe pes :/

19 dager til termin her også, og vi har vel igrunnen det meste i boks :)
Mangler fortsatt brystpumpe, flasker og smokker, babycall og noen sett med sengetøy, men jeg tenker at det er ikke krise om ikke det er på plass før han kommer :)
Ellers har jeg VELDIG lyst til å innrede ferdig rommet hans med pynt og stæsj, men jeg får vel ta det litt etter litt.. ;)
Julegavene skulle jeg gjerne ha begynt på, eller vært ferdig med, men der har ikke mannen og meg samme oppfatning :p

25 dager igjen her og har vel igrunn fortsatt en del ting vi trenger, bla stellebord ;)
Får vel snart begynne og få på plass senga osv, men føler vi kan vente litt til ;)
Ellers så har vi det meste av det han trenger de første 2 mnd ca :)

19 dager til termim her også.:) Alt er heldigvis på plass.. Mens jeg ligger strekk ut på sofaen med influensa og er slakk.. Matlysten min er på meget god topp så spiser hele tiden.. Vet dere om babyen kan bli smittet? Er redd lille prinsen skal bli syk..

25 dager til termin, og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg føler jeg har alt under kontroll eller om jeg bør få panikk :-p Vi har det viktigste på plass (har vel og merke ikke hentet vogn og bilsete i butikken enda, men det står klart så det er gjort på null komma niks) men jeg føler ikke jeg har helt oversikten over "småplukket". Har siste arb.dag i morgen og da skal jeg sette meg ned og skrive de siste listene (elsker lister ;-)) så vi får se da om det blir å slappe av og kose meg eller om det blir å løpe ut og panikkhandle de neste dagene....

Har ikke alt på plass nei, kommer stadig på ting jeg må kjøpe. Har heller ikke babycall men det stresser jeg ikke med da hun kommer til å være i nærheten av meg og/eller mannen den første tiden likevel. Nå har jeg ordnet med ei vaskedame som kommer 2 dager før jeg skal ha KS, har faktisk ikke sjangs til å få tatt alt selv sånn som formen er nå. Vil bruke energien på andre ting.
Skal ut å handle i dag så jeg får baket rundstykker, boller/kanelboller, horn og ett par iskaker til å ha i fryserern. Tenker det er greit å ha, siden jeg blir 30 uken etter hun har kommet.. Kan jo være noen som vil komme på besøk! Ellers er alt vasket, senga montert og oppredd, kommoden fylt med ned nødvendigste. Fødebagen derimot står halveis pakket på soverommet, må få gjort det i dag, og å montere vugga som skal stå nede i stua. Skal montere bilstolen i bilen, men det tar vi når det nærmer seg enda litt til. Av og til blir jeg overveldet av panikk, men i det neste sekund så tar jeg det hele med stor ro..

11 dager til termin og det viktigste er på plass. Resten får gå seg til etterhvert:) satser på litt baking denne uka. Julegaver skal vi ta når baby er kommet. Håper bare mine rutiner rundt handlingen ikke blir vanskelig med baby med;) jeg pleier å få alt unnagjort på en dag eller to. Stresser aldri.

Ikke i form, nedstemt, sliten, har vondt hele tiden uansett hva jeg gjør og stenger meg inne fordi jeg får vondt når jeg er ute og går. Avlyst alt av avtaler. Virkelig lei og deppa om dagen, takler ikke sprøytene jeg må ta noe særlig bra lenger og føler meg bare tappet for energi. Hunden min døde for en uke siden, og jeg merker at jeg ikke takler alt på én gang. Potensielt 2,5 uker igjen av svangerskapet hvis jeg går på overtid og det føles så demotiverende :meh:

Var ikke mye positivitet å hente fra meg idag :facepalm::depressed: Sorry:hilarious:

22 dager igjen til termin:)
Å har vel så og si alt på plass:) må bare lese bruksanvisningen på babycallen så jeg vet hvordan den virker:) Trenger noen flasker og smokker til, men det kan vi ta etterhvert;)
Basen til bilsetet står ferdig montert I bilen, vi har funnet ut hvordan vi fester setet:p
Kjenner jo det at kroppen er tung og at bekkenet er værre enn noen gang, så dagene må planlegges for orker ikke så mye hver dag.

Å de som kjenner meg godt nok;) vet også det at skal de ha kake når de kommer hitt etter at mini har kommet, får de ta det med selv:p ;)
Kommer ikke til å stresse med noe mer husvask nå enn før :) så kommer vel til å vaske som jeg alltid gjør frem til hun kommer, så får gubben vaske han hvis han synes det blir for ille;)

Er bare svigerfam som forventer at de skal få og få når de kommer på besøk, min fam vet hvor kaffemaskin står og hvordan den fungerer:D
Håper bare mini kommer til termin eller ikke lenge over, for vil gjerne ha energi til å få pyntet til jul:)) noe som gjøres I beg av des:)

22 dager igjen til termin:)
Å har vel så og si alt på plass:) må bare lese bruksanvisningen på babycallen så jeg vet hvordan den virker:) Trenger noen flasker og smokker til, men det kan vi ta etterhvert;)
Basen til bilsetet står ferdig montert I bilen, vi har funnet ut hvordan vi fester setet:p
Kjenner jo det at kroppen er tung og at bekkenet er værre enn noen gang, så dagene må planlegges for orker ikke så mye hver dag.

Å de som kjenner meg godt nok;) vet også det at skal de ha kake når de kommer hitt etter at mini har kommet, får de ta det med selv:p ;)
Kommer ikke til å stresse med noe mer husvask nå enn før :) så kommer vel til å vaske som jeg alltid gjør frem til hun kommer, så får gubben vaske han hvis han synes det blir for ille;)

Er bare svigerfam som forventer at de skal få og få når de kommer på besøk, min fam vet hvor kaffemaskin står og hvordan den fungerer:D
Håper bare mini kommer til termin eller ikke lenge over, for vil gjerne ha energi til å få pyntet til jul:)) noe som gjøres I beg av des:)

Mangler 4 julegaver:) må bare vente til det blir jul I den ene nettbutikken, så er 3 av dem på plass:) gubben kjøper jeg til I des:)

Ikke i form, nedstemt, sliten, har vondt hele tiden uansett hva jeg gjør og stenger meg inne fordi jeg får vondt når jeg er ute og går. Avlyst alt av avtaler. Virkelig lei og deppa om dagen, takler ikke sprøytene jeg må ta noe særlig bra lenger og føler meg bare tappet for energi. Hunden min døde for en uke siden, og jeg merker at jeg ikke takler alt på én gang. Potensielt 2,5 uker igjen av svangerskapet hvis jeg går på overtid og det føles så demotiverende :meh:

Var ikke mye positivitet å hente fra meg idag :facepalm::depressed: Sorry:hilarious:

Det er lov å være negative :)

Stor klem ♡♡♡

20 dager igjen til termin her, og jeg har det meste av utstyr bortsett fra brystpumpe, ammepute og purelan. Må hente ned vogn og stellemadrass fra loftet, montere basen til bilstolen i bilen, vaske sist rest av babyklær og å er opp babysengen:). Kommer ikke til å bake noen ting. Det får andre ta seg av:).

Her er det viktigste på plass. Mangler noen småting, men ikke noe som er krise å mangle. Det alle viktigste er jo at babyen får kjærlighet og omsorg tenker jeg. Alt det praktiske ordner seg alltids:)

Julegavene får jeg handle på nett etter hvert. Orker ikke stresse noe med det. Og den "ta med din egen kake"-praksisen til malla mari lenger opp her skal jeg også følge!

Når det er sagt: TUNG kropp. Herregud, så deilig det skal bli å være ferdig med gravidplagene.

Ligger ok an nå. Bil vasket, skiftet dekk og renset seter. Vogn står klar, ikle pakket fødebagen eller funnet brystpumpe. Kjøpt et par nye flasker da. Meste apotekvarer kjøpt inn, ikke kjøpt bleier. Starter baking på torsdag og gjerne litt ekstra middag ferdig i frysern. Skal ha Halloween barnebursdag på lør så mye må vente til etter det. Termin 19.

20 dager til termin, og jeg troooor alt er på plass:) venter babynestet i posten disse dager, og alt av klær og annet er vasket og klart.
Forresten, vogna er ikke i orden, så mannen må fikse litt:P
Begynner å bli mentalt klar for fødsel tror jeg, og bruker dagene på å lade opp til det som er i vente:) skal ikke være utslitt når fødsel starter iallfall:)

Ligger greit ann tror jeg :-) enda 27 dager til termin (han kan godt komme litt før ;) ). Trenger å kjøpe noen til flasker, og må få montert bilstolbasen i bilen. Men vi stresser ikke, mannen fikser det fort om det plutselig skulle skje noe. Venter enda på vuggen, da pappa skulle lage den, og jeg vet ikke om han kommer hit før termin eller ikke :-( men har klart alt annet da, av det som skal være oppi vugga. Julegaver har mannen sagt at vi kan ordne i november/desember, han vil vente til lønna med halv skatt kommer. Og jeg kan lage handleliste til han hvis jeg ikke orker å være med.
Ellers har han sagt at jeg ikke får lov til å stresse med bakst osv, han kan fikse noe til evt. besøk etter fødsel :P han er litt opptatt av at jeg skal slappe av og lade opp til fødsel for tiden, vil ikke at jeg skal stresse :P

Back
Topp