Fine godnattsanger!

Sinique

Elsker forumet
Link på youtube:
Amalies Jul - Nissemors God Natt Sang

Den er så koselig og fin den sangen. Hvilke godnattsanger kan dere, og hvilke tror dere kommer til å bli gjengangere hos dere når den lille kommer. Eller hos dere som alt har små?

ORIGINAL: EmsN
Er det den jeg tror det er, så er den veldig fin!! Link..??

Linken er der den, bare den er kamuflert i tekst. Bare klikk på navnet på sangen, så får du den opp

Jaaaa, nissemor er så fiiin![:)]

Mamma pleide å synge "Sov i ro og god natt, sov i ro vesle ska-att...trallalala" [:)]

Mamma pleide å synge "vi har en tulle med øyne blå" for meg.. selvom jeg har brune øyne da[8D] den syns jeg er kjempe fin - men er jo mest en sang til en liten jente det da[:)]

ellers så pleide hun å synge en engelsk sang som jeg synes er såå fin.. husker selvfølgelig ikke tittet eller hvordan den går nå da.. tror jeg må skrive den ned,for den vil jeg synge - selvom jeg synger helt utrolig stygt.. sambo skjærer grimaser hvis jeg prøver å synge,og sier at jeg ikke må skremme lillegutt[8D] men han har rett.. er helt forferdelig.. hehe..

jo.. den engelske sangen har bl.a denne setningen i seg.. when you're down in trouble and you need som love and care.. you just call out my name and you know that where ever I am you just call and I'll be there.. - det siste er en del av refrenget husker jeg[:)] hmm.. steike at jeg ikke husker mer av den.. moren min sin familie er engelsk.. så den har blitt sunget der i alle år[:)] kjempe koselig sang[:)]

ORIGINAL: monjen

Mamma pleide å synge "vi har en tulle med øyne blå" for meg.. selvom jeg har brune øyne da[8D] den syns jeg er kjempe fin - men er jo mest en sang til en liten jente det da[:)]

ellers så pleide hun å synge en engelsk sang som jeg synes er såå fin.. husker selvfølgelig ikke tittet eller hvordan den går nå da.. tror jeg må skrive den ned,for den vil jeg synge - selvom jeg synger helt utrolig stygt.. sambo skjærer grimaser hvis jeg prøver å synge,og sier at jeg ikke må skremme lillegutt[8D] men han har rett.. er helt forferdelig.. hehe..

jo.. den engelske sangen har bl.a denne setningen i seg.. when you're down in trouble and you need som love and care.. you just call out my name and you know that where ever I am you just call and I'll be there.. - det siste er en del av refrenget husker jeg[:)] hmm.. steike at jeg ikke husker mer av den.. moren min sin familie er engelsk.. så den har blitt sunget der i alle år[:)] kjempe koselig sang[:)]

Den heter You got a friend tror jeg[;)]

ORIGINAL: delma

ORIGINAL: monjen

Den heter You got a friend tror jeg[;)]

jaaa,stemmer[:)] den skal synges for lillegutt den[:D] da lærern engelsk i samme slengen[X(]

Her er det Trollemor og so ro lillemann.
Sambo syngte Trollemor til Noah hver kveld når han lå i magen, så det er liksom hans sang

Ellers så synes jeg Nattsangen i Elias-filmene er så vakker, den synger jeg ofte til prinsen min[:D]

jeg synger "vi har ei tulle med øyne blå" for min lille skatt!!!! syns det er så utrolig fin melodi på den!!! også synger jeg "spurvelurven" sammen med sambo fordi han liker den så godt!!

selv sovnet jeg til gitarspill og sangene "tanta til Beate" og "se alltid lyst på livet"  haha!![:D]

Syns godnatt-sangen som eine boda i Elias syng e so fin. Men har ikkje heilt teksten inne enno... så blir litt dikting.. men Elisabeth er no iallefall fornøgd! Og så må eg synge Bæ, bæ lille lam til ho!
I fjor på denne tid var det uakuelt med synging, då putta ho smokken i munnen min viss eg begynte å synge! Hehe

Er jo første svangerskapet mitt, så har jo ikke hatt noen å synge nattasang for før, men jeg husker veldig godt at mamma sang mye for meg, og jeg tror jeg var iallfall 10 før hun sluttet, fordi jeg likte det så godt. Sang mye sanger som ikke var typiske nattasanger også da. Ble lit sånn ønskekonsert etter hvert[;)] Men her er noen av favorittene:

- trollmors vuggesang ("Når trollmor har lagt sine eleve små troll og bundet dem faste i halen, da synger hun sakte for eleve små troll, de vakreste ord hun kjenner...O-ai-ai-ai-aI-boff, o-ai-ai-ai-aI-boff, o-ai-ai-ai-ai-boff..boff...o-ai-ai-ai-ai-BOFF..."

- So ro lille mann ("so ro lille mann, nå er dagen over, alle mann i alle land ligger nå og sover, so ro tipp på tå, sov min vesle pode, reven sover også nå, med halen under hodet" Tror den er fra Dyrene i hakkebakkeskogen).

- "Sulle rulle gull-dokka mi, du ska få snor i trøya di, vil du ha gule, vil du ha blå, vil du ha lyserdød så ska du det få" + flere vers

- "Oppå Lauvåsen veks det jordbær.." (Denne sang mamma etter at jeg hadde insistert på at hun skulle synge en sang om jordbær[:D])

- "Kjære Gud jeg har det godt"

- So ro godt barn, mor spinner blått garn..:"

Back
Topp