Er jo første svangerskapet mitt, så har jo ikke hatt noen å synge nattasang for før, men jeg husker veldig godt at mamma sang mye for meg, og jeg tror jeg var iallfall 10 før hun sluttet, fordi jeg likte det så godt. Sang mye sanger som ikke var typiske nattasanger også da. Ble lit sånn ønskekonsert etter hvert[;)] Men her er noen av favorittene:
- trollmors vuggesang ("Når trollmor har lagt sine eleve små troll og bundet dem faste i halen, da synger hun sakte for eleve små troll, de vakreste ord hun kjenner...O-ai-ai-ai-aI-boff, o-ai-ai-ai-aI-boff, o-ai-ai-ai-ai-boff..boff...o-ai-ai-ai-ai-BOFF..."
- So ro lille mann ("so ro lille mann, nå er dagen over, alle mann i alle land ligger nå og sover, so ro tipp på tå, sov min vesle pode, reven sover også nå, med halen under hodet" Tror den er fra Dyrene i hakkebakkeskogen).
- "Sulle rulle gull-dokka mi, du ska få snor i trøya di, vil du ha gule, vil du ha blå, vil du ha lyserdød så ska du det få" + flere vers
- "Oppå Lauvåsen veks det jordbær.." (Denne sang mamma etter at jeg hadde insistert på at hun skulle synge en sang om jordbær[:D])
- "Kjære Gud jeg har det godt"
- So ro godt barn, mor spinner blått garn..:"