Fikk planlagt KS:)

Lykke

Flørter med forumet
Jippi, det var ikke noe problem det med tanken forje fødsel.
Men om jeg fikk veer og alt gikk som vanlig før det planlagt ks ønsket de at jeg prøvde. Å det er helt ok:)

Dato kommer i posten innen noen uker:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sæ bra :-) Da er det bare å slappe av å vente på dato :-)

Flott å få svar :-) Jeg venter i spenning til 26. august. Da får forhåpentligvis jeg svar.

Så flott da :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

så bra :) Kan jeg spørre hva som skjedde i forige fødsel? hadde en tøff fødsel i januar som endte me bruk av sugekopp, vanskelig skulderforløsning, sydd 20 sting, mistet mye blod(fikk blodoverføring) og knekt haleben... +en del andre ting så har ikke lyst til å føde fler ganger-men vil jo ha flere barn....

så bra :) Kan jeg spørre hva som skjedde i forige fødsel? hadde en tøff fødsel i januar som endte me bruk av sugekopp, vanskelig skulderforløsning, sydd 20 sting, mistet mye blod(fikk blodoverføring) og knekt haleben... +en del andre ting så har ikke lyst til å føde fler ganger-men vil jo ha flere barn....

Ja. Jeg gikk 16 dager over var satt i gang i tre dager fikk ingen opning bare masse veer så ente med haste ks. Derfor ba jeg om planlagt nå. Det var ikke noe problem:) hun veide nesten 5kg å får man en stor blir som regel neste det å.

Skjedde mye mere under fødselen som at de satt meg på drypp men glemte dryppet fikk bare saltvann i 3 timer. Pluss pluss...

Men du får da planlagt ks du å om du vill:)

Ja. Jeg gikk 16 dager over var satt i gang i tre dager fikk ingen opning bare masse veer så ente med haste ks. Derfor ba jeg om planlagt nå. Det var ikke noe problem:) hun veide nesten 5kg å får man en stor blir som regel neste det å.

Skjedde mye mere under fødselen som at de satt meg på drypp men glemte dryppet fikk bare saltvann i 3 timer. Pluss pluss...

Men du får da planlagt ks du å om du vill:)

Tror ikke bestandig det er er så lett alle plasser. Med mindre du har en fysisk årsak (som f.eks komplikasjoner under forrige fødsel som kan gjenta seg) så er det jo ofte vanskelig å få. Har i hvertfal hørt mange som må kjempe seg til det.

Huff hørtes ikke bra ut i det hele tatt! Har de tatt røntgen etter fødselen for å sjekke bekkenet? Det gjorde de hos meg og det var vist noe trange forhold, men datra mi lå også noe feilinnstilt. Venter enda på samtale for å finne ut om det er for trangt å om det blir planlagt keisersnitt eller jeg må prøve å føde. De prøvde sugekopp på meg, men jenta ville ikke rikke seg. Derfor de tok røntgen av bekkenet. Er vel bedre å gjøre det før man blir gravid på nytt.

Huff hørtes ikke bra ut i det hele tatt! Har de tatt røntgen etter fødselen for å sjekke bekkenet? Det gjorde de hos meg og det var vist noe trange forhold, men datra mi lå også noe feilinnstilt. Venter enda på samtale for å finne ut om det er for trangt å om det blir planlagt keisersnitt eller jeg må prøve å føde. De prøvde sugekopp på meg, men jenta ville ikke rikke seg. Derfor de tok røntgen av bekkenet. Er vel bedre å gjøre det før man blir gravid på nytt.

nei, de mente det var normalt å det ville gå over etter noen uker.... senere når jeg fortsatt hadde vondt fikk jeg bekjed om enda lengre tid før det skulle gå over, så lengre tid osv... men nå er det snart gått et halvt år uten at det over hode har blitt noe bedre så skal da få legen min til å henvise meg til sykehuset. Er ikke sikker på om det vil tatt noe bilder for å måle bekkene, men det skulle vel vært gjort i utgangspunkte siden jeg er såpass lav(faktisk bare 1.50), har og korte fingre og små føtter som og er tegn på innvendig smalt bekken. Guttn min var og ikke helt i beste stilling, han kom som stjernekikker men roterte rundt så kom sideveis ut(hans høyre skulder satt fast i mitt halebein)... sånn jeg føler det nå så håper jeg på planlagt ks neste gang....

nei, de mente det var normalt å det ville gå over etter noen uker.... senere når jeg fortsatt hadde vondt fikk jeg bekjed om enda lengre tid før det skulle gå over, så lengre tid osv... men nå er det snart gått et halvt år uten at det over hode har blitt noe bedre så skal da få legen min til å henvise meg til sykehuset. Er ikke sikker på om det vil tatt noe bilder for å måle bekkene, men det skulle vel vært gjort i utgangspunkte siden jeg er såpass lav(faktisk bare 1.50), har og korte fingre og små føtter som og er tegn på innvendig smalt bekken. Guttn min var og ikke helt i beste stilling, han kom som stjernekikker men roterte rundt så kom sideveis ut(hans høyre skulder satt fast i mitt halebein)... sånn jeg føler det nå så håper jeg på planlagt ks neste gang....

Forstå veldig godt at du håper på det. Og jeg syns det høres ut som du har en god "sak", men nå er jo ikke jeg en fagperson. Du har hatt en mye verre opplevelse enn meg, og jeg håper vel også på keisersnitt (selv om jeg føler meg feig og at det er feil at jeg skal ønske det). Men får bare vente å se hva fagfolkene sier. Hun som tok ultralyd syns det hørtes ut som en keisersnittsak, men måtte bare vente til de hadde fått alle dataene fra forrige sykhus jeg fødte ved og en vurdering av dette. Så får se hva tiden viser.

Dere som opplever problemer med å få KS, hvilket sykehus føder dere på?

Vet ikke enda om jeg får det. Men mener å ha hørt plasser over hele landet at det ikke er bare å få om man ønsker det.

Ska ikke være så lett å få keisersnitt bare fordi man har løst på det. Men det er jo noe annet om man god grunn.

Altså jeg hadde en veldig traumatisk fødsel sist så de sa ikke noe problem at jeg fikk planlagt. Har man sikkelig angst for å føde burde man få planlagt. Men kroppen er jo skapt for dette så går som regel bra. Med oss gjorde det ikke det å da får jeg planlagt.

Syntes man bør prøve da. Jeg prøvde alt jeg kunne sist. Gikk 16 dager over hadde veer i 3 døgn. Babyen hadde puls på 180 missfarget fortervann pluss at hun var nesten 5 kg så ble haste ks. Da får man planlagt neste gang om man ønsker:)

Back
Topp