Fikk ikke ultralyd rundt uke 12…

Fant noen andre enn hausken så skulle ha 1450 for ultralyd, så kommer sikkert til å bestille der.. orker ikke kampen mot helsevesenet, svigerfar døde litt brått i går så orker ikke. Får bare bruke de pengene, er nok vel verdt det :Heartbigred men ja, dumt at det skal være slik
Ultralyd jordmødrene i sentrum av Haugesund er de vi bruker og som ikke koster mye, de er super hyggelige og tar seg god tid og du får bilder og filmer i både 2D og 3D uansett ❤️
 
Fant noen andre enn hausken så skulle ha 1450 for ultralyd, så kommer sikkert til å bestille der.. orker ikke kampen mot helsevesenet, svigerfar døde litt brått i går så orker ikke. Får bare bruke de pengene, er nok vel verdt det :Heartbigred men ja, dumt at det skal være slik
Oi, kondolerer så mye. Ble mye på en gang her, skjønner godt du ikke orker å ta en kamp.

Hvis du har fått tildelt jordmor - så kan du sende henne melding på HelseNorge, og be henne henvise. Kanskje litt lettere enn å ringe?

Hvis ikke sykehuset har tid så burde lege kunne henvise deg til en gynekolog utenfor sykehuset. Er flere som har driftsavtale med det offentlige.

I forrige svangerskap ba jeg om henvisning til gynekolog, og da de kontaktet meg for time sa jeg det gjaldt bekymring og graviditet, betalte 200kr. Hadde jeg ikke hatt henvisning hadde det vært 1400-1500kr..
 
Jeg fikk beskjed at det var et tilbud og ikke en rettighet. Uansett utrolig kjedelig! Jeg gikk også glipp av det i fjor fordi de hadde ikke innført det på sus enda…
 
Fant noen andre enn hausken så skulle ha 1450 for ultralyd, så kommer sikkert til å bestille der.. orker ikke kampen mot helsevesenet, svigerfar døde litt brått i går så orker ikke. Får bare bruke de pengene, er nok vel verdt det :Heartbigred men ja, dumt at det skal være slik
Det var trist å høre, kondolerer så mye :Heartred skjønner godt du ikke orker da!
 
Liten oppdatering

I dag har jeg vert hos jordmor og fått høre en fin hjertelyd :Heartbigred masse fosterbevegelse.

Fortalte henne hva legen hadde sakt og at jeg ikke hadde fått ultralyd i uke 12. da ble hun veldig forbauset og mente at legen egentlig ikke hadde lov å si sånn å hadde plikt til å henvise.. skulle komt til henne så skulle hun ha ordnet, men nå er jeg jo snart i uke 17 og oul nærmer seg.

Nå skal det sies at jeg prøvde jordmor først før lege, men da var det ferieavvikling.
 
Back
Topp