Fikk ikke ultralyd rundt uke 12…

her hadde jordmødrene ferie på likt så jeg fikk først respons for to uker siden hos de… kanskje jeg kan ringe til sykehuset å høre, siden det er legen min som har sakt dette:angelic:
Da har ikke legen din oppdatert seg, det var i 2022 de ikke hadde kapasitet, da tok de kun inn de over 35. Men etter nyttår/ut på nyåret begynte de å ta inn alle som ble henvist på toul, uansett alder. Ja, ring, så krever du at legen sender inn en henvisning!
 
Sniker fra januar.
Hæ? Legen har da ingenting med kapasitet på sykehus å gjøre....... Legen skal henvise deg uansett, det er sykehusets oppgave å gi deg beskjed om time eller ikke. Jeg hadde ringt sykehuset selv, samt krevd at legen henviser...
Legen sa han sendte inn, men at han mente det ikke kom noe ultraltyd før uke 18 pga kapasitet.

Jeg skal ringe å høre med sykehuset
 
Jeg ble nylig 33, så mulig det er derfor. Vet ikke, er førstegangsfødende. Men syns likvel det er rart at du ikke får komme til. De har plass til deg på bleikmyr hos jordmor f eks, hvis du ikke bor alt for langt borte. Jeg ville ringt å hørt! Virkelig:oops:
 
Jeg ble nylig 33, så mulig det er derfor. Vet ikke, er førstegangsfødende. Men syns likvel det er rart at du ikke får komme til. De har plass til deg på bleikmyr hos jordmor f eks, hvis du ikke bor alt for langt borte. Jeg ville ringt å hørt! Virkelig:oops:
Jeg har fått time hos jordmor nå i uke 16 heldigvis. Var bare null svar å få for to uker siden.
 
  • Liker
Reactions: MOK
Haugesund.. heldigvis fått time til jordmor «tidlig», ser jo flere som ikke får time der en gang :oops:
Sniker fra Februar gruppa, tilhører også Haugesund sykehus og jeg fikk tidlig ultralyd hos dem i juli, uten noe spørsmål, fikk rask henvisning og time også, virket som det var god oppfølging på tidlig ultralyd der? Syns det er rart du ikke fikk :eek:
 
  • Liker
Reactions: MOK
Sykehuset hadde hvist ikke kapasitet til å følge opp de nye rettigheter, så sånn var det:banghead:

Er 12+6 i dag og var på tidlig ultralyd uke 9+3 hvor alt var fint… nå lurer jeg på om jeg klarer å vente til OUL… er såå svindyrt privat.. har lyst å fortelle familien nå men så er jeg selvfølgelig litt redd for at ting ikke er bra… årh blir gal

Vet ikke hvor jeg vil hen, bare få ut litt tanker… glad og trist samtidig på at dette blir siste baby.. virker som helsenorge og behandling av gravide og ikke minst barselomsorg taper seg mer og mer..
Hva med jordmor, fått time der? da kan hun forhåpentligvis høre hjerteslag hvertfall
 
Hva med jordmor, fått time der? da kan hun forhåpentligvis høre hjerteslag hvertfall
Ja men ikke før i uke 16 :wtf: Tror jeg har en doppler pakket ned på loftet et sted, kanske jeg må finne den.
 
Sniker fra Februar gruppa, tilhører også Haugesund sykehus og jeg fikk tidlig ultralyd hos dem i juli, uten noe spørsmål, fikk rask henvisning og time også, virket som det var god oppfølging på tidlig ultralyd der? Syns det er rart du ikke fikk :eek:
Merkelig… må være legen som ikke har oppdatert seg..
 
  • Liker
Reactions: MOK
Merkelig… må være legen som ikke har oppdatert seg..
Vil tro det, for min fastlege henviste med en gang, og hver gang jeg har vært hos jordmor eller privat ul så har de spurt hver gang om jeg har fått time til tidlig ul, for ellers skulle de henvise. Så virker som legen er litt på bærtur.. syns det er rart du fikk jordmor så sent også? Vi slet me å få tak i jordmor men når vi ført kom igjennom fikk vi time før uke 12
 
Jeg hører til stavanger sykehus og hørte heller ingenting, er i uke 11 nå, så jeg ringte de og de sa det var skikkelig kaos, de jobbet med å få inn vikarer og det var flere avbestillinger. Seneste de skulle ta inn folk var 13+6. Dagen etter fikk jeg time, da er jeg 13+4, så fikk legen til å henvise til ul hos gynekolog nå, fikk time fredag og må betale 100kr. Virket som det hjalp å ringe dem.:)
 
Jeg hører til stavanger sykehus og hørte heller ingenting, er i uke 11 nå, så jeg ringte de og de sa det var skikkelig kaos, de jobbet med å få inn vikarer og det var flere avbestillinger. Seneste de skulle ta inn folk var 13+6. Dagen etter fikk jeg time, da er jeg 13+4, så fikk legen til å henvise til ul hos gynekolog nå, fikk time fredag og må betale 100kr. Virket som det hjalp å ringe dem.:)
Er 13+0 i dag så må vel ringe fortere enn fy da:dead:
 
Jeg fikk heller ikke OTUL. Det er rett og slett ikke nok ultralydjordmødre her. Legen sa at jeg måtte gå privat om jeg ønsket tidlig UL.
Veldig urettferdig, men jeg skjønner at de må prioritere når ressursene ikke er tilstede.
 
Jeg fikk heller ikke OTUL. Det er rett og slett ikke nok ultralydjordmødre her. Legen sa at jeg måtte gå privat om jeg ønsket tidlig UL.
Veldig urettferdig, men jeg skjønner at de må prioritere når ressursene ikke er tilstede.
Ja skjønner jo også det.. men er dumt at det skal være forskjeller
 
Sniker litt fra April. Den organretta ultralyden er jo for å se at alt er fint og utviklet som det skal, de måler nakkefold blandt annet. Denne kan ikke måles på ordinær ultralyd, da ser de bare på resten av organene. Om noe er galt så vil jo som oftest noe i kroppen være påvirket som de kan se på oul.

Har du eventuelt mulighet å reise til stavanger? Meretes ultra har ultralyd til 1100kr som jeg har skjønt er billigere enn de aller fleste. Hun er også en helt fantastisk hyggelig dame. Spørs jo litt om reisekostnader bygger på slik det ikke blir så billig. Ellers ville jeg ringt sykehuset og mast. Si du har ikke fått time og du har krav på time, eventuelt si du kan komme inn på kort varsel, eller de skal ringe deg om noen avbestiller.
 
Sniker litt fra April. Den organretta ultralyden er jo for å se at alt er fint og utviklet som det skal, de måler nakkefold blandt annet. Denne kan ikke måles på ordinær ultralyd, da ser de bare på resten av organene. Om noe er galt så vil jo som oftest noe i kroppen være påvirket som de kan se på oul.

Har du eventuelt mulighet å reise til stavanger? Meretes ultra har ultralyd til 1100kr som jeg har skjønt er billigere enn de aller fleste. Hun er også en helt fantastisk hyggelig dame. Spørs jo litt om reisekostnader bygger på slik det ikke blir så billig. Ellers ville jeg ringt sykehuset og mast. Si du har ikke fått time og du har krav på time, eventuelt si du kan komme inn på kort varsel, eller de skal ringe deg om noen avbestiller.
Fant noen andre enn hausken så skulle ha 1450 for ultralyd, så kommer sikkert til å bestille der.. orker ikke kampen mot helsevesenet, svigerfar døde litt brått i går så orker ikke. Får bare bruke de pengene, er nok vel verdt det :Heartbigred men ja, dumt at det skal være slik
 
Back
Topp