Fikk ikke bli med bussen pga vogn?

Det er en sikkerhetsregel ja. Altså folk tar med stor bagasje som kan ta like mye plass som en sammenslått paraplytrille. Men dersom det hadde skjedd en ulykke så er sjåfør ansvarlig og kan få konsekvenser for å ikke følge reglementet. Så dette skjønner jeg. Derimot kan du klage på at sjåføren var sur.

Her er de kjempegreie. Er ofte tre vogner i bussen, selv om det sperrer mye. Har også opplevd en gang at vi var 4 med vogn, da sto den ene vogna i midtgangen. Bussen går hver halvtime her, så det er kjipt å ikke komme med.

Det med sikkerhet er tullete spør du meg. Det er da en risikosport å kjøre bybyss uansett, folk står, ofte er det vanskelig å holde seg fast, og det er vesker og handleposer over alt. Bråbremser bussen så detter folk oppå hverandre.

Firkantet, og dårlig håndtert av sjåføren.
Altså, regler er regler, men det må gå an å informere om dem på en bedre måte.

Her på sunnmøre opplever jeg at de fleste sleppes på så lenge det er plass. På det meste har jeg sett 5 vogner!! :P

Kolumbus har nesten bare utlendinger som kjører så han kunne kansje ikke nok norsk til å forklare det?

jeg kjører aldri kollektivt i norge nesten, men var borti denne regelen i danmark, de brukte den hele tiden, men der fikk vi da være med om vi slo sammen vogna( om den var liten så den ikke tok plass)

Her på bussen er en plass reservert rullestol , opplevde en gang å ikke komme med, da var det 1 rullestol og 1 vogn inni, her har de ingen regel om antall tror jeg, men det er ikke lov å stå foran døra eller blokkere mittgangen. ...

Kjørte buss i fleire år sjøl, i Sandnes og Stavanger, så da stemme med max 2 vogner pr buss, pga sikring av vognene. I detta tilfellet syns eg sjåføren var urimelig si du kunne slå sammen trillo du hadde med deg, og dermed ikkje trengte sikra vogno med barn oppi...

Vi har ikke så ofte busser her jeg bur kansje en gang timen. Å flere av bussene tar ikke vogn men busssjåføren kommer ut å hjelper oss å slå vogna sammen :) de bussene som tar vogn tar 3 vogner om det ikke er tvilling vogn ;)

Back
Topp