Fikk ikke bli med bussen pga vogn?

Nesly

Juni 12s friske pust
I går da jeg skulle ta bussen hjem fra byen med ungene opplevde jeg en sur bussjåfør som ikke slapp meg med fordi jeg hadde han minste i vogn.

Det var god plass på bussen (var ikke halvfull engang!) og han ropte "bara to, bara to!" (han var utlending) Da jeg sa at jeg kunne slå vogna sammen og ha den i midtgangen (det var en liten lett tralle) sa han bare neinei og da jeg tryglet om å ta oss med (ungene var kalde og jeg skulle rekke jobb) ble han sint og nektet oss å bli med.

Jeg gikk med tårer i øynene, syns virkelig ikke det er grei behandling på en lille julaften. Ringte kolumbus etterpå for å varsle om hendelsen, og de kunne bekrefte at det var en regel med maks to vogner.. (det visste ikke jeg)

Er det noen andre som har opplevd det samme før? Lurer på hvordan de har tenkt å løse det siden de hele tiden oppfordrer til å reise kollektivt?? Jeg kan tydelig ikke stole på å komme med bussen hjem når jeg har barnevogn med meg lengre.

Det er riktig at reglen sier maks 2 vogner.
Det er en sikkerhetsgrunn til det.
Den gang jeg reiste kollektivt med vogn og skulle rekke noe tok jeg alltid en buss få sånn i tilfelle.

Var ikke klar over denne regelen jeg.. skjønner jo at de må tenke sikkerhet altså..
Rart at han bussjåføren ikke fortalte det på en normal måte uten å være så sur?

Jeg må visst tydelig heller ta bilen så jeg ikke risikerer å komme for sent på jobb neste gang.. Kan ikke gamble på om jeg rekker kveldsvakt eller ikke for tenk om bussen har to vogner..

Uansett rart at jeg ikke kunne slå sammen den lille tralla? For det hadde vært plass til det. Vet jo at regler er regler, men det var veldig frustrerende de jeg hadde tre kalde trøtte unger med meg..

Jeg har aldri hørt om den regelen. Men når du tilbyr deg å klappe den sammen så bør han vel vise litt velvilje?

Da kan man ikke stole på d kollektive når det er begrensninger!

Greit nok med regler, men syns han hvertfall kunne vært hyggelig ja

Var ikke klar over denne regelen jeg.. skjønner jo at de må tenke sikkerhet altså..
Rart at han bussjåføren ikke fortalte det på en normal måte uten å være så sur?

Jeg må visst tydelig heller ta bilen så jeg ikke risikerer å komme for sent på jobb neste gang.. Kan ikke gamble på om jeg rekker kveldsvakt eller ikke for tenk om bussen har to vogner..

Uansett rart at jeg ikke kunne slå sammen den lille tralla? For det hadde vært plass til det. Vet jo at regler er regler, men det var veldig frustrerende de jeg hadde tre kalde trøtte unger med meg..
Jeg bor i Oslo og har tatt buss i mange mange år. Det stemmer at det egentlig bare skal være to barnevogner. Noen sjåfører lar flere komme på, men har sett tilfeller der den tredje som kom på måtte av på neste stasjon fordi det var mange passasjerer. Jeg har opplevd å ikke komme på bussen flere ganger, og til slutt kjøpte jeg bil. Gidder ikke styret med bussen! O.o men er jo dyrt. Jeg har opplevd sure utenlandske sjåfører og oftest etnisk norske, så jeg tror ikke det har noe å si :) Leit at han ikke forklarte dette på en hyggelig måte. Vi alle kan ha dårlige dager. Håper du får en fortsatt fin jul ;)

Tullete... Du foreslo jo å slå sammen vogna, da blir det jo som om du hadde en bag med deg. At det går an...

Hadde det vært meg - hadde jeg sendt DEN sinnamailen til hovedkontoret. Ja, jeg er en kjeftesmelle. Men å la små barn og mor stå igjen ute når det er kaldt - hah, da hadde de fått høre det!!

Det var ufint av han å si d på den måten men det er sant d med den regelen. Når man har vogn må man nesten bare være i god tid, itillfelle. Jeg gar sett i mange tilfeller at man må stå igjen pga plass. :) :)

Hadde det vært meg - hadde jeg sendt DEN sinnamailen til hovedkontoret. Ja, jeg er en kjeftesmelle. Men å la små barn og mor stå igjen ute når det er kaldt - hah, da hadde de fått høre det!!
Hvorfor sende en sinnamail? Jrg er jaggu glad de tar sikkerheten på alvor jeg å ikke tar med flere enn det som er lov.

Sikkerheten kommer først. Rullestoler får heller ikke komme med om det er fullt..

Og siden det nevnes at den kunne slåes sammen og ha i midtgangen; man har heller ikke lov til å plassere bager o.l i midtgangen nettopp pga sikkerhet.

Man kommer nok ikke noe lengre med å klage:regler er regler og her går det på sikkerhet, og om bussjåføren bryter dette kan han miste sertifikatet sitt!

Det er helt vanlig praksis.
Det kan bare være to ting feks. Barnevogn og sykkel, rulator og sykkel, to barnevogner osv..

Jeg tar mye buss og må ofte vente til neste buss fordi den forrige er fyllt opp med to enheter. Spesielt om det regner.

Ser ikke noe probleme med det.
Fordelen her er at det alltid kommer en buss rett bak.

Skjønner frustrasjonen din veeeeeldig godt!!! Har selv stått ute med en 2mnd gammel baby i alt for kaldt vær., og hadde ikke annen mulighet enn buss så når den ikke ville ha meg på fikk jeg lyst å grine....
Dumt at det er sånn for den som står igjen, men bra de er strenger på det også for alle de som sitter på bussen :(

Jeg har vært med på at det var hele 4 vogner på bussen! Grusomt! Heldigvis stod jeg innerst, og vi skulle av sist. Men vognene blokkerte jo for de som skulle av og på, og bare 2 vogner ble festet fast. Her skulle jeg ønske at bussjåfør hadde grepet inn.

Men jeg skjønner virkelig at du ble lei deg av dette, det opplyses jo ikke om det og man skulle jo tro at man fikk lov til å slå sammen vogna! Sikkerhet er viktigst, men fy fader så surt :-(

Back
Topp