Fikk du (god nok) hjelp til å amme?

Nei, var elendig ammeveiledning på Haukeland. Jeg fikk fem minutter med ammeopplæring rett etter fødselen, og etter det ble jeg overlatt til meg selv. Når jeg ringte på kom de løpende inn og sa at "sånn og sånn" gjør du, og forsvant like fort. Jeg skjønte ingenting!! At de kunne kalle seg "mor-barn-vennlig sykehus" på den tiden var en skam. l.

Skjønte fort at jeg ikke fikk god nok hjelp dessverre :-(
De ga oss for fort opp, ventet noen dager før jeg fikk prøve pumpe og når melkemengden gikk ned mente de jeg bare skulle bo ved pumpa istedenfor å virkelig hjelpe meg!
Har ikke dårlig samvittighet for at det ikke gikk da men syns de kunne kommet fortere på banen med hjelp!

etter å ha lest "ammeveileder " pensum nå, så skjønner jeg selv hva jeg gjorde "galt", og at jeg ikke fikk god nok hjelp da jeg ringte og ba om hjelp, mens blod og tårer spruta. Denne gangen er jeg mer forberedt, og jeg håper noen fortvilte mødre kontakter meg slik at jeg kan hjelpe de ! :)

Det er så bra det finnes slike som deg som vil hjelpe andre med noe så viktig :D

Ja jeg har fått god hjelp begge gangene, på forskjellig sykehus.

Men så har jeg vært på barsel i 5-6 dager begge gangene ;-)

Nei. Bodde på barselshotell, og ingen hadde særlig tid til å hjelpe. Da jeg mente jeg hadde tette melkeganger, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde fått melk ennå (dette var den andre dagen). 4 dager senere fikk jeg brystbetennelse. Både jeg og mannen min følte at vi var til bry og at de ble irriterte når vi "maste", så vi fikk nok mer hjelp av ammehjelpen.no enn av pleierne der.

Nei. Bodde på barselshotell, og ingen hadde særlig tid til å hjelpe. Da jeg mente jeg hadde tette melkeganger, fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde fått melk ennå (dette var den andre dagen). 4 dager senere fikk jeg brystbetennelse. Både jeg og mannen min følte at vi var til bry og at de ble irriterte når vi "maste", så vi fikk nok mer hjelp av ammehjelpen.no enn av pleierne der.

Ikke bra!!

Alt gikk egentlig greit, vi fikk infoen og assistansen vi skulle ha og lille tok puppen uten problemer.
Vi ble sjekket flere ganger daglig, at alt gikk som det skulle, jeg har ikke noe å utsette på opplevelsen ved St. Olavs.

Ja, jeg var kjempefornøyd med hjelpa. Jeg ville dra hjem etter to dager, men sykehuset ville at jeg skulle bli en dag ekstra så jeg fikk dreisen på amminga. Det var sikkert lurt:)

Back
Topp