Fikk du epidural ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Fikk med nr 2 og 3.

Med nr 2 ble den satt for sent i forløpet (hadde fått drypp i flere timer og full åpning)
Med nr 3 fungerte den optimalt.

:)

Ja, med nummer 1. Men den forsinket hele delen med pressrier.. Tok ikke epidural med nummer 2...men det var et smerteh***** .... :-/

Hadde med første og var fornøyd. Hadde ikke med andre for å prøve, gikk greit. Skulle jeg født en tredje gang hadde jeg valgt epidural igjen.

app'en

Fikk epidural med første. Andre rakk jeg ikke.

Den virket bare på ene siden av kroppen, så kan ikke si jeg er fornøyd:P

Hastesnitt eller epidural? Epidural takk:) Trengte pause for å roe ned babyen, så da ble det epidural. Epidural er jo mye for at mor skal få slappet av før det braker løs igjen. Mange som tror man føder uten smerter, men det stemmer jo ikke... Synd at det skal være "tabu". Her inne har jeg oppfatning av at endel som har født masse unger uten smertestillende ser ned på de som bruker det. Har jo også vært tråder om det tidligere.
Ser med gru på en ev. neste fødsel om jeg blir satt i gang igjen og epiduralen ikke funker, og det blir dårlig oksygentilførsel så jeg må ha hastesnitt...

fikk det, men håper jeg kan la være neste gang. har bare hatt problemer med rydden i ettertid, da jeg tror de satte den helt feil. Og fødselen var langt fra noen drømme fødsel, pga den stoppet opp helt

Hastesnitt eller epidural? Epidural takk:) Trengte pause for å roe ned babyen, så da ble det epidural. Epidural er jo mye for at mor skal få slappet av før det braker løs igjen. Mange som tror man føder uten smerter, men det stemmer jo ikke... Synd at det skal være "tabu". Her inne har jeg oppfatning av at endel som har født masse unger uten smertestillende ser ned på de som bruker det. Har jo også vært tråder om det tidligere.
Ser med gru på en ev. neste fødsel om jeg blir satt i gang igjen og epiduralen ikke funker, og det blir dårlig oksygentilførsel så jeg må ha hastesnitt...
jeg ser langt i fra ned på de som har epidural :-) MEN av flere personlige grunner er jeg faktisk veldig stolt av å ha født 2 barn uten noen form for smertelindring, den siste med pressrier fra 8cm og de måtte oppi mange ganger og røske og tøye og til slutt ta vannet for å få til full åpning. og det må jo også være lov å være stolt over det...
jeg føler vel motsatt av deg at det er helt greit å buke epidural og annen smertelindring, men har man født uten skal man helst ikke si noe om det.

Hadde ingen smertestillende, hverken ved første eller andre fødsel. :-)
Siste fødsel ble styrtfødsel, så var veldig intense smerter, men likevel en drøm! :-)

Jepp på første som var stjernekikker og på tredje som var setefødsel. Gull verdt!

Jeg ønsket den ikke (livredd sprøyter), men fikk beskjed om at jeg kunne velge mellom epidural og ks da kroppen ikke ville klare en vaginal fødsel så sliten som jeg var...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Ja.
Hadde fødselsangst og avtale om tidlig epidural.
Kom inn med 4 cm åpning og gode rier, fikk epidural etter en time eller to. Den tok all smerte på ene siden, ca. 50% på den andre. Fikk en veldig grei fødselsopplevelse takket være den, både rent fysisk og "psykisk"; jeg var mindre redd og taklet smertene som VAR der fordi jeg a) "snart skal få epidural" og så b) "hadde hatt det SÅ mye verre om jeg IKKE hadde hatt epidural!" så jeg var godt fornøyd. :)

Jeg har ikke prøvd epidural. Med de to første var jeg livredd for at det kunne forlenge fødselen, og med siste hadde vi ikke tid til noenting ettersom jeg knapt kom meg ned i fødesenga før pressriene kom.

Jeg har ikke hatt det, og vil i det lengste unngå det med neste og. Er livredd for eventuelle bivirkninger som blir sittende i kroppen lenge. Men, som jordmoren min sa før nr.1, ser vi at du og barnet trenger det, blir det epidural. Det kommer jo helt an på fødselen, hvordan barnet ligger, og også hvilke "frykter" mor har.

Ja hadde det med begge to+ lystgass på nr 1. Jeg var totalt utslitt med nr 1 for alt varte så lenge og det endte med HS. Med nr 2 gjorde epiduralen sånn at jeg fikk slappa av for var så anspent og redd for HS igjen Jeg sovna og sov i 4 timer..

Ingenting med nr. 1
Nr. 2 endte med hastesnitt , så da ble det vel lokalbedøvelse. Gikk så fort alt sammen.

ville ha med nr 3 pga fødselsangst etter nr 2, men me rakk det ikkje :p
Så har født alle 3 uten..

Back
Topp