Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Så lenge den er pasteurisert skal det vel gå bra Vet de fleste apetina er pasteurisert. Skal st på pakningen.
Fant dette her http://www.melk.no/helse-og-livsstil/gravid-og-amming/graviditet-og-ost/:
Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Mattilsynet oppgir at konservert fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise dersom de nyåpnet og laget av pasteurisert melk. Upasteuriserte varianter av fetaost og salatoster bør derimot unngås.
Jeg har hørt fra enkelte her på BV at selv fetaost laget av pasteurisert melk kan ha smitte... Men har lest det samme som i innlegget over, og man burde jo stole på det?
Står et uåpna glass i kjøleskapet som roper på meg...
Jeg har heller ikke tenk på at fetaosy kunne vere noe problem siden den er pasteurisert. Men jordmor ba meg om å unngå det, og jeg har lest litt om det og det viser seg at man faktisk bør holde seg unna. Spesielt glass som har vert åpne en stund. Så da er jeg heller føre var og unngår fetaost helt i 6 mnd til
Jeg holder meg også unna, syns det er like greit å ikke ta sjansen. Ble servert mozarella her for leden, og det skal jo være trygt, men den var liksom fastere enn jeg er vant til, så jeg droppa det