Fetaost ??

Så lenge den er pasteurisert skal det vel gå bra :) Vet de fleste apetina er pasteurisert. Skal st på pakningen.
Fant dette her http://www.melk.no/helse-og-livsstil/gravid-og-amming/graviditet-og-ost/: ;)
Det er mange gravide som lurer på om de kan spise fetaost, ettersom denne er mer fast i konsistensen og ligger i lake på glass. Mattilsynet oppgir at konservert fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise dersom de nyåpnet og laget av pasteurisert melk. Upasteuriserte varianter av fetaost og salatoster bør derimot unngås.

Sniker fra april ;)

Jeg har hørt fra enkelte her på BV at selv fetaost laget av pasteurisert melk kan ha smitte... Men har lest det samme som i innlegget over, og man burde jo stole på det?

Står et uåpna glass i kjøleskapet som roper på meg... :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Holder meg bare konsekvent unna så jeg ikke skal glemme meg når jeg er ute å spiser eller på besøk hos andre. De kan jo ha en annen sort enn meg:)

♡Overgangen feb/mars♡

Har spist litt fetaost i salater.. Tenkte ikke på at jeg kanskje ikke kunne spise det jeg :o

Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Tror ikke jeg har spist det da, for det frister uansett ikke...

Sent from my iPhone using BV Forum

Spiser masse fetaost. Passer bare på at melken den er laget på er pastaurisert og at den spises raskt opp etter at pakken er åpnet :)

Jeg har heller ikke tenk på at fetaosy kunne vere noe problem siden den er pasteurisert. Men jordmor ba meg om å unngå det, og jeg har lest litt om det og det viser seg at man faktisk bør holde seg unna. Spesielt glass som har vert åpne en stund. Så da er jeg heller føre var og unngår fetaost helt i 6 mnd til :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg holder meg også unna, syns det er like greit å ikke ta sjansen. Ble servert mozarella her for leden, og det skal jo være trygt, men den var liksom fastere enn jeg er vant til, så jeg droppa det :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Last edited:
Back
Topp