Festet hodet

Her har han også snudd seg med hodet ned, men festet er det ikke. Har rumpa godt trøkt inn i ribbeina mine på høyre side, så deilig så! Sitter helst med armene over hodet nå, for å få nok luft!
 
Her har han også snudd seg med hodet ned, men festet er det ikke. Har rumpa godt trøkt inn i ribbeina mine på høyre side, så deilig så! Sitter helst med armene over hodet nå, for å få nok luft!


Skjønne godt hva du mener! Samme som deg her :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fikk vite idag at lillegutt ligger med hodet ned men vet ikke om det er festet? :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Her har ikke hodet festet seg helt men baby har ligget nærmest hele svangerskapet med hodet dypt ned. At hodet fester seg trenger jo ikke å bety at fødselen er rett rundt hjørnet..?
 
Flere som har vært til jordmor og fått beskjed om at ungen har lagt seg til? Hodet på min unge ligger nå nedover, og klar til å komme ut. Litt tidlig, da jeg er i uke 33...


Sent from my iPhone using BV Forum

Da jeg var på 3D UL i uke 27 så hadde han lagt seg med hode ned allerede da. Er nå i uke 32 og han ligger fortsatt med hode ned, men aner ikke om det er "festet" liksom :) Gynekologen sa han lå og kosa med morkaka og at det mest sannsynlig var derfor han ikke kom til å flytte seg heller. Hehe!
 
Var hos jm i dag og lillegutt har snudd seg med hodet nedover, men hun sa at han fortsatt kan snu seg igjen. Nå ligger han å presser rumpa mot ribbeina mine...deilig :/ Han er ihvertfall en aktiv pjokk der inne, koselig;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Off.. jeg går også og kjenner på at ribbeina brer seg på en måte over rumpa hans. Ikke noe godt, men etter det jeg har hørt av andre er visst det bedre enn harde spark i ribbeina. Hehe ;)
 
Hun har låge med hode ned på alle kontroller, og sånt. Jo de har vært festa noen uker no. Er i uke 36 nå, er visst vanlig at hodet fester seg tidlig med førstemann etter det jeg har lest. Betyr ikke at en føder for tidlig, Men alle svangerskap er ulike
 
Her har han lagt med hodet ned siden uke 32, men på kontroll i uke 36 hadde det enda ikke festet seg.

Syns det er litt dumt, i tilfelle vannet skulle gå før jeg har fått bekreftet at han har festet seg. Da er det isåfall bare å legge seg rett ned og ringe ambulanse.
 
Her har han lagt med hodet ned siden uke 32, men på kontroll i uke 36 hadde det enda ikke festet seg.

Syns det er litt dumt, i tilfelle vannet skulle gå før jeg har fått bekreftet at han har festet seg. Da er det isåfall bare å legge seg rett ned og ringe ambulanse.
Tror det går fint, er bare dersom babyen er i seteleie man må legge seg ned :)
 
Tror det går fint, er bare dersom babyen er i seteleie man må legge seg ned :)

Nei det gjelder uansett leie så lenge hodet ikke er festet. :) Navlestrengen kan komme i klem mellom hodet og bekkenet hvis vannet plutselig skulle gå og hodet siger.
Det har hvertfall både JM og lege presisert for meg på kontroll i uke 32 og 36. Siden hodet ikke var festet :) Men de sa også begge to at det svært sjeldent går galt, men at det er de prosedyrene de fortsatt følger.
 
Nei det gjelder uansett leie så lenge hodet ikke er festet. :) Navlestrengen kan komme i klem mellom hodet og bekkenet hvis vannet plutselig skulle gå og hodet siger.
Det har hvertfall både JM og lege presisert for meg på kontroll i uke 32 og 36. Siden hodet ikke var festet :) Men de sa også begge to at det svært sjeldent går galt, men at det er de prosedyrene de fortsatt følger.
Så rart at de sier så mye forskjellig, jeg har ikke fått beskjed om det. Fikk høre at hodet ofte legger seg enda mer ned dersom vannet går og hodet ligger nedover... Jaja :p http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Alt-du-trenger-a-vite-om-vannavgang/
 
Last edited:
Så rart at de sier så mye forskjellig, jeg har ikke fått beskjed om det. Fikk høre at hodet ofte legger seg enda mer ned dersom vannet går og hodet ligger nedover... Jaja :p http://www.babyverden.no/Fodsel/Slik-begynner-fodselen/Alt-du-trenger-a-vite-om-vannavgang/

Ja men så lenge hodet til babyen er bevegelig/ikke festet så kan navlestrengen komme i klem. Det kan jo være livsfarlig. Rart at du har fått beskjed om at det bare gjaldt seteleie. Både legen min og JM min har nevnt dette for meg.
Jeg har en kusine som opplevde det og det endte med dødfødsel, så jeg er veldig engstelig for akkurat det. Håper vannet må bli tatt på sykehuset :)
 
Tror ikke hodet kommer til å feste seg før i siste liten her, siden han er nr. 3. I dag kjennes det ut som han har tenkt seg ut gjennom mageskinnet. Slem gutt! ;) (Men jeg burde kanskje fore ham med noe annet enn gulrotkake - for det gir energi, kjennes det ut til!) :p
 
Ja men så lenge hodet til babyen er bevegelig/ikke festet så kan navlestrengen komme i klem. Det kan jo være livsfarlig. Rart at du har fått beskjed om at det bare gjaldt seteleie. Både legen min og JM min har nevnt dette for meg.
Jeg har en kusine som opplevde det og det endte med dødfødsel, så jeg er veldig engstelig for akkurat det. Håper vannet må bli tatt på sykehuset :)
Jepp, signerer den over! Hilsen sykepleier ;)
 
Sikkert vært slappe med meg siden hodet har vært festet siden uke 29:p får satse på at ingen andre får den beskjeden!
 
Sikkert vært slappe med meg siden hodet har vært festet siden uke 29:p får satse på at ingen andre får den beskjeden!

Jo men det stemmer jo at hodet synker enda mer når vannet går -når det er festet.
 
Hvordan vet jordmor og lege at hodet er festet?

Enig! Hvordan vet de det? Jeg har fått beskjed om at hodet er godt nedi bekkenet og at han ikke kommer til å snu seg. Men ingen har sagt noe om det er festet.. eller at navlesnoren kan surre seg nå..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Back
Topp