festeblødning

Oi, sikker på at det var festeblødning da? Det tar to-tre dager etter festing at kroppen har nok hcg til at det vises på test. Så hvis den var knallpositiv dagen etter bare? Er jo vanlig med litt blødninger rundt ikm også, for mange :)

Ja, helt sikker, for dette var da frøkna ble unnfanget for to år siden, glemte å skrive det, sorry:shy:

Tja, vet ikke helt mekanikken i festeprosessen, den kan kanskje feste seg litt gradvis så kroppen begynner å produsere HCG før egget er helt «nedgravd», og at blødningen oppstår tidligere hos enkelte enn hos andre? At den hos meg oppsto i helt siste fase av festingen? Kan jo også være at blodet lå litt i livmoren før det ble støtt ut.. ikke godt å si! Det var lørdag kveld rundt midnatt at jeg oppdaget blodet og tenkte et var mensen, satte i menskopp og skulle skifte den morgenen etter. Det var litt blod i den, men mindre enn forventet. Satte den i på nytt, reiste hjem fra ferie og skulle tømme den igjen på kvelden, da var den helt tom! Da googlet jeg en del om festeblødning og fant ut at det ikke var uvanlig rundt 12 DPO og ofte ble mistolket som tidlig mens.. sov urolig den natta for å si det sånn, og var temmelig kjapp opp mandag morgen for å ta test;) Skal se om jeg finner bilde!

Oi, sikker på at det var festeblødning da? Det tar to-tre dager etter festing at kroppen har nok hcg til at det vises på test. Så hvis den var knallpositiv dagen etter bare? Er jo vanlig med litt blødninger rundt ikm også, for mange :)
Det holdt visst ikke med én test for å overbevise meg:hilarious:

Hadde digital 2-3 allerede, så hadde nok produsert HCG en god stund;)

Vedlegg

• BC3744F0-3BDC-4852-A867-7F7D21755C61.png
    BC3744F0-3BDC-4852-A867-7F7D21755C61.png
    7,7 MB · Visninger: 240
tusen takk for at dere delte deres erfaringer. Setter stor pris på det :Heartbigred :Heartbigred :Heartbigred
kjekt med et slikt forum der man kan stille diverse spørsmål man lurer på. Dere er supre jenter/damer:wav

Jeg testa svakt positivt 11DPO (nesten usynlig positiv 10DPO) og hadde en pitteliten blødning (typ litt på papiret og et tommelfingerstort avtrykk i truseinnlegg) på morgenen 13DPO. En venninne som er jordmor mente at det trolig enten var en rift etter innsetting av progesteronpille, eller en liten blødning som følge av at spiren graver seg dypere og dypere. Jeg har svært lettblødelige slimhinner. Ikke blødd mer side, er 5+0 i dag

Jeg testa svakt positivt 11DPO (nesten usynlig positiv 10DPO) og hadde en pitteliten blødning (typ litt på papiret og et tommelfingerstort avtrykk i truseinnlegg) på morgenen 13DPO. En venninne som er jordmor mente at det trolig enten var en rift etter innsetting av progesteronpille, eller en liten blødning som følge av at spiren graver seg dypere og dypere. Jeg har svært lettblødelige slimhinner. Ikke blødd mer side, er 5+0 i dag
Da var det nok det samme som skjedde hos meg, at blødningen kom når spiren gravde seg dypere, og at den hadde vært festet og skapt HCG produksjon en stund før det:)

Da var det nok det samme som skjedde hos meg, at blødningen kom når spiren gravde seg dypere, og at den hadde vært festet og skapt HCG produksjon en stund før det:)
Ja, jeg trodde festeblødning måtte være selve implantasjonen, men jordmor-venninna mente det fint kunne skje litt senere :happy:

tok en test I dag som var som forventet negativ. har hatt en liten dråpe blod i dag også,men fortsatt ikke noe i truseinnlegget. har ikke mistet håpet helt siden det fortsatt er ganske tidlig, men med min flaks så blir det vel ikke min tur denne gangen heller.

tok en test I dag som var som forventet negativ. har hatt en liten dråpe blod i dag også,men fortsatt ikke noe i truseinnlegget. har ikke mistet håpet helt siden det fortsatt er ganske tidlig, men med min flaks så blir det vel ikke min tur denne gangen heller.
Hvordan har det gått?

tok en ny test i dag og den var dessverre også negativ. Så det blir nok ikke noe spire denne mnd heller. Spent på hva gynekologen sier i morgen. Men lurer fælt på hva disse blødningene så lenge før mensen er.

Skjønner det er frustrerende! Håper gynekologen kan gi noen svar.. Masse lykke til i neste PP!

i natt kom mensen 1 dag før den egentlig skulle, så ble nok ikke gravid denne mnd heller :sad010
Men har vært hos gynekolog i dag og alt så fint ut. Cysten som jeg hadde i slutten av mai var blitt borte og hun sa at det var ingenting som skulle tilsi at jeg ikke kunne bli gravid. Så da er det bare å prøve på igjen når jeg blir ferdig med mensen:hello2

Jeg oppdaget noen dråper blod i toalettet da jeg tisset i går. Sluttet på p piller for 3 uker siden, og hadde sex i perioden jeg tror jeg hadde eggløsning (snart to uker siden). Har lest om festeblødning, men usikker på om det kan være det. Har flere opplevd det samme? Jeg har også blitt kvalm..

Jeg oppdaget noen dråper blod i toalettet når jeg tisset i går. Sluttet på p piller for 3 uker siden, og hadde sex i perioden jeg tror jeg hadde eggløsning (snart to uker siden). Har lest om festeblødning, men usikker på om det kan være det. Jeg har også blitt kvalm..

Jeg oppdaget noen dråper blod i toalettet når jeg tisset i går. Sluttet på p piller for 3 uker siden, og hadde sex i perioden jeg tror jeg hadde eggløsning (snart to uker siden). Har lest om festeblødning, men usikker på om det kan være det. Jeg har også blitt kvalm..
Hvis det er to uker siden el, så kan du jo ta en graviditetstest for å sjekke :)

Jeg hadde akkurat samme problemstilling som deg! Sluttet for 4 uker siden, fikk en bitteliten blødning i starten av denne uka som jeg håpet var festeblødning. Våknet opp i dag med full mensen, kjempe skuffet.
Håper at du er heldig, med tanke på at du også er kvalm :)

Jeg hadde akkurat samme problemstilling som deg! Sluttet for 4 uker siden, fikk en bitteliten blødning i starten av denne uka som jeg håpet var festeblødning. Våknet opp i dag med full mensen, kjempe skuffet.
Håper at du er heldig, med tanke på at du også er kvalm :)
Det er så skuffende det. Håper det klaffer for deg neste gang :-) Tvi tvi!
Jeg har ikke turt å ta en test enda, venter noen dager til. Så krysser fingrene, men er redd for at mensen kommer om en ukes tid..

Back
Topp