Fersken utflod å stikkninger

GBS er gruppe b streptokokker.
Les på det. Flere Som mister barn i magen ved en GBS infeksjon hvor di jar kommet seg inn til fosteret

Sent from my iPhone using BV Forum

GBS er gruppe b streptokokker.
Les på det. Flere Som mister barn i magen ved en GBS infeksjon hvor di jar kommet seg inn til fosteret

Oi, det hørtes skummelt ut :/ Håper alt står bra til inni der!

Sniker fra mai!
Les om det inne på nhi.no
Ikke vanlig i det heletatt, 2-3 dødsfall i året, og det er etter fødsel om jeg forsto det riktig:)

Baby mai 2015?
Gutt april 2013
Gutt april 2010

Alle har den bakterien i skjeden men kun hos noen våkner den til liv sa legen. Eller den får oppblomstring.
Noen ganger kan den spise seg inn til barnet. Den bakterien er farlig for barn da immunforsvaret ikke er utviklet for å takle den bakterien så tidlig.. Uke 25 hadde jeg oppblomstring g da jeg gikk med sønnen mine jeg begynte å få kynnere som fikk over til rier tok en sjekk å da var det full oppblomstring. Ble satt på antibiotika kur så roet det seg.. Når jeg fødte fikk jeg antibiotika rett inn i blodet slik at poden hadde antibiotika i blodet når han ble født tilfelle det bar ny oppblomstring. Om han fikk di på seg å ikke hadde antibiotika inkropen så kunne det ha ført til blodforgiftning eller hjernehinnebetennelse.... Det er ikke alle som blir tatt prøver av når det gjelder den bakterien. Siden jeg selv er bærer av den så anbefaler jeg ALLE gravide om å ta en gbs sjekk under graviditeten :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Gbs er en stor årsak til tidlig spontan abort sa legen jeg var hos igår. Han hadde vært mye borti gbs og kunne mye om det.
Godt å få sånn informasjon om gbs.. Jeg fikk nesten ikke noe informasjon da jeg gikk med sønnen min. Fikk bare sleng i trynet: du har gbs å det er gruppe j streptokokker det kan i verste fall føre til fosterdød om det får blomstre opp uten å bli oppdaget og da får spist seg inn til barnet. Stygge bakterier hater di..

Derfor det er tung for meg være gravid igjen nå med nr 2. Kjenner bekymringene jeg hadde med guttungen kommer sterkt tilbake.

Sent from my iPad using BV Forum

Skjønner det må være tungt, men kanskje kan du finne trygghet i at det gikk godt med din første?
Masse lykke til!!

Back
Topp