Ferritin

prinsessemamma1

Flørter med forumet
Flere mrd lavt ferritin? Min ligger på 7... er forferdelig slapp kvalm å blir klar av å gå ei trapp bare.. holder på å flytte så har presset meg i 2 dager.. men nå er jeg helt ferdi.. ligget i hele dag

Ja, lav her også. Hb lav også?

Har du fåttbeskjed om å ta jern?

Litt lav Hb. . Men ikke mye. Nei, jobber på legekontor så tok blodprøver der så har ikke snakket med legen min selv.. men skal begynne på jern tenker jeg

Har også det- fikk beskjed å ta jern sammen med appelsinjus (c vitamin øker opptaket) og ihvertfall ikke med melk (hindrer opptaket)
Ikke nok med nycomed sine jerntabletter - fikk noen andre anbefalinger for gravide:)

En skal generelt være forsiktig med å ta jerntilskudd hvis en ikke har behov for det.
Overskudd av jern i kroppen er ikke særlig bra. Hadde ikke startet på sterke jerntabletter uten å konferere med legen.

Må dere ta jern så pass på hvilket merke dere kjøper! Jeg kjøpte ferro-retard og har slitt med mageknip fra en helt annen verden i en hel uke !!! Har ikke sovet på 4 netter og jeg tok bare tabletten 2 ganger! Spør på apoteket om hva som er mildt for magen!

Snakket med legen.. Så startet i går med sterke.. har Vært lavt tidligere også men har avventet med å ta, men har jo gått ned enda mer.. tok Hb på jobb og den har også gått ned mer. Håper på å bli i bedre form nå

Nifrex tar jeg forresten, den er det c - vitamin i☺

Kan anbefale floradix :)

Må dere ta jern så pass på hvilket merke dere kjøper! Jeg kjøpte ferro-retard og har slitt med mageknip fra en helt annen verden i en hel uke !!! Har ikke sovet på 4 netter og jeg tok bare tabletten 2 ganger! Spør på apoteket om hva som er mildt for magen!
Oh my god- jeg begynte med disse på lørdag- foreløpig ok- men håper det ikke stopper seg. Spiser Kiwi hver dag på oppfordring av JM for magen

Oh my god- jeg begynte med disse på lørdag- foreløpig ok- men håper det ikke stopper seg. Spiser Kiwi hver dag på oppfordring av JM for magen
Ja, det er helt forferdelig og jeg har fortsatt litt problemer med magen! Jeg tålte dem tydeligvis ikke! Går nok bedre for deg, siden du ikke har reagert på dem enda! :)

Back
Topp