Her er mine tips og erfaringer etter å ha reist masse når ungene er små
Smarte råd/ tips
1. Prampack til vogna.
Den kan leies via barnombord.no. Hentes og leveres på flyplassen. Da er man sikra om vogna blir ødelagt når flyselskapet har ansvaret.
2. Sjekk grundig innholdsfortegnelsen på mme i utlandet.
Var i England denne uka, og hadde ikke med oss nok mme. Tenkte å kjøpe for det er noe de har i alle land. Sjekka innholdsfortegnelsen på noen mme, og de inneholdt taurin. Samme virkestoff som i redbull!!! Noe var også basert på soyamelk og fisk. Fant tilslutt Hipp sin, og den var akkurat som her.
3.Mme med skrukork til flyet.
egentlig ikke nødvendig, MEN vi blei stoppa i kontrollen på flyplassen og fikk beskjed om å smake på maten. Greit nok, men vi hadde bare nanbokser. Dvs at dama krevde at jeg skulle åpne ene boksen og drikke av den. Heldigvis hadde jeg ei flaske jeg kunne ha det på, ellers hadde jeg måtte kaste melka og stått uten melk til snuppa på turen hjem.
Hva trenger vi til reise? (Flyveske)
Bleier, mat ( ta med ekstra i tilfellet kansellert fly forsinkelser osv) våtservietter, nok skift, leker,
Hva trenger man under opphold?
Klær, bleier, mat( kan kjøpes på stedet eller om ungen spiser vanlig mat), vogn, kamera,
Emergency kit? (Hva er med)
Vi har egen veske med smertestillende, plaster, sårsalve, strips, bandasje, liten saks, nesespray, kulltabletter eller flytende, hansker, maske. Manne har fått fra politiet, så den innholder veldig mye som ikke er nødvendig å dra med. Men det er han som er ansvarlig for det.
Dette er mine råd. Har erfart at man pakker som regel med seg alt for masse. Hvertfall bleier, klær og mat kan kjøpes på stedet. Nå har ungene våre vært så store at de har spist litt av vår mat, samtidig som vi har hatt med middagsglass og fruktglass, grøt og melk. Ellers kjøpt det vi trenger.