Ferietips tråden :)

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
Siden jeg snart, og jeg vet flere andre her inne også snart skal på ferie med de små, tenkte jeg vi kunne ha en ferietips tråd hvor vi kan samle gode reisetips her :)

Hva trenger vi til reise? (Flyveske)

Hva trenger man under opphold?

Emergency kit? (Hva er med)

Smarte råd/tips:

Jeg har akkurat kommet hjem fra vår lille ferie, og har masse tips. Må bare skifte ei bleie først og henge opp klær så kan jeg legge inn.

Her er mine tips og erfaringer etter å ha reist masse når ungene er små:)

Smarte råd/ tips

1. Prampack til vogna.
Den kan leies via barnombord.no. Hentes og leveres på flyplassen. Da er man sikra om vogna blir ødelagt når flyselskapet har ansvaret.

2. Sjekk grundig innholdsfortegnelsen på mme i utlandet.
Var i England denne uka, og hadde ikke med oss nok mme. Tenkte å kjøpe for det er noe de har i alle land. Sjekka innholdsfortegnelsen på noen mme, og de inneholdt taurin. Samme virkestoff som i redbull!!! Noe var også basert på soyamelk og fisk. Fant tilslutt Hipp sin, og den var akkurat som her.

3.Mme med skrukork til flyet.
egentlig ikke nødvendig, MEN vi blei stoppa i kontrollen på flyplassen og fikk beskjed om å smake på maten. Greit nok, men vi hadde bare nanbokser. Dvs at dama krevde at jeg skulle åpne ene boksen og drikke av den. Heldigvis hadde jeg ei flaske jeg kunne ha det på, ellers hadde jeg måtte kaste melka og stått uten melk til snuppa på turen hjem.

Hva trenger vi til reise? (Flyveske)
Bleier, mat ( ta med ekstra i tilfellet kansellert fly forsinkelser osv) våtservietter, nok skift, leker,

Hva trenger man under opphold?
Klær, bleier, mat( kan kjøpes på stedet eller om ungen spiser vanlig mat), vogn, kamera,

Emergency kit? (Hva er med)
Vi har egen veske med smertestillende, plaster, sårsalve, strips, bandasje, liten saks, nesespray, kulltabletter eller flytende, hansker, maske. Manne har fått fra politiet, så den innholder veldig mye som ikke er nødvendig å dra med. Men det er han som er ansvarlig for det.

Dette er mine råd. Har erfart at man pakker som regel med seg alt for masse. Hvertfall bleier, klær og mat kan kjøpes på stedet. Nå har ungene våre vært så store at de har spist litt av vår mat, samtidig som vi har hatt med middagsglass og fruktglass, grøt og melk. Ellers kjøpt det vi trenger.

Denne tråden var lur ja. Jeg har jo ikke reist mye med barn - har ikke vært på utenlandsturer enda. Men skal se om jeg kommer på noe :)

Denne gangen har vi valgt å leie Flyebaby fra Barnombord. Veldig spent på hvordan den fungerer:) Siden flyturen er nesten 12 timer er det greit om jeg kan ha hendene fri litt. Skal rapporere tilbake hvordan den fungerte for oss:) Ellers velger vi å ta med alt av bleier og mat til minsten, da vet jeg at vi har til enhver tid, at han liker det, og at han tåler det:) Det samme gjorde vi når storebror var med på langturer i den alderen:)

Denne gangen har vi valgt å leie Flyebaby fra Barnombord. Veldig spent på hvordan den fungerer:) Siden flyturen er nesten 12 timer er det greit om jeg kan ha hendene fri litt. Skal rapporere tilbake hvordan den fungerte for oss:) Ellers velger vi å ta med alt av bleier og mat til minsten, da vet jeg at vi har til enhver tid, at han liker det, og at han tåler det:) Det samme gjorde vi når storebror var med på langturer i den alderen:)
Når skal dere ut å fly når du skal bruke flybaby? Passer den til barn som er 1 år?

Når skal dere ut å fly når du skal bruke flybaby? Passer den til barn som er 1 år?

De vil ikke si noen aldersgrense, men maksvekt tror jeg er 11,4 kg. Noen synes visst den er liten til barn som er under 6 mnd, andre bruker den til barnet er 18 mnd. Se mer på barnombord.no:)

Glemte visst å svare på alt..... Vi skal til Thailand om en uke:) Da er minsten 9 mnd+
Ok, da er det jo vekten som har noe å si. Jeg får gå inn på den nettsiden å se litt ;)

Back
Topp