Ferieavvikling i permisjon

Skjønner! Når må man ha planlagt ferdig permisjonsløsningen? Føler for å ringe nav og invitere meg selv på kaffe for å fastslå. Også må vi finne en dagmamma:bag: kurwa
Det er kun din permisjon som må fastsettes ca 9-12 uker før termin.Fars del av permisjonen må ikke fastsettes før ca 14 dager før din permisjon går ut :)
 
Det er kun din permisjon som må fastsettes ca 9-12 uker før termin.Fars del av permisjonen må ikke fastsettes før ca 14 dager før din permisjon går ut :)
Aaah så bra!! Vi skulle jo dele 50/50 meen så ble det forandringer.
Men hvis vi blir enige om at jeg får hele fellesperioden, kan vi ombestemme oss underveis og gi noen tilbake til han? Eller blir det bare tull?
 
Hvordan har dere tenkt å gjøre det hvis pappa skal ha fri en dag i uka? Vi lukter på den løsningen selv. Hvis far jobber 4 dager, får man enda de 7500 kr? (For å ikke ha ungen i barnehage). Har vurdert dagmamma de fire dagene, hvis vi kan finne en.

Vet ikke noe mer ikveld. Vi har ikke fått snakket nok om det. Vi satser på barnehageplass til høsten.
 
Veldig informativ tråd!! Hilsen førstegangs...
Mye å sette seg inn i.:bookworm:

Hvordan blir det med fars ferie i 2020 da, blir mors permisjon utsatt hvis far tar ferie (jeg vil ikke tilbake i jobb i 2020), eller kan han ta ut ferie parallelt med mors permisjon (f.eks. at han tar ut ferie fra 2 uker etter fødsel)? :wacky:
 
Har spurt før, men prøver igjen her:)

Jeg er lærer og er i et vikariat som går ut 31. juli. Jeg skal flytte ut av byen jeg bor i nå, og derfor ikke fortsette videre på denne arbeidsplassen. I følge termin går jeg ut i permisjon 23. juni Kan jeg ta ut ferien ( som er de 4-5 ukene i juli når jeg har når jeg har gått ut i perm) eller permisjonen min, selv om kontrakten da har gått ut? Eller kan jeg evt ta de ut før, hvis arbeidsgiver tillater det? Help anyone?:confused2
 
Last edited:
Har spurt før, men prøver igjen her:)

Jeg er lærer og er i et vikariat som går ut 31. juli. Jeg skal flytte ut av byen jeg bor i nå, og derfor ikke fortsette videre på denne arbeidsplassen. I følge termin går jeg ut i permisjon 25. juli. Kan jeg ta ut ferien ( som er de 4-5 ukene i juli når jeg har når jeg har gått ut i perm) eller permisjonen min, selv om kontrakten da har gått ut? Eller kan jeg evt ta de ut før, hvis arbeidsgiver tillater det? Help anyone?:confused2
Tror jeg ville prata med sjefen din om akkurat dette. Å ta ut ferie når du ikke jobber er vel ikke mulig?:bag: tipper løsningen blir tidlig ferie, men aner ikke. Mulig NAV kan svare helt konkret
 
Veldig informativ tråd!! Hilsen førstegangs...
Mye å sette seg inn i.:bookworm:

Hvordan blir det med fars ferie i 2020 da, blir mors permisjon utsatt hvis far tar ferie (jeg vil ikke tilbake i jobb i 2020), eller kan han ta ut ferie parallelt med mors permisjon (f.eks. at han tar ut ferie fra 2 uker etter fødsel)? :wacky:
Om far tar ferie i 2020 så påvirker ikke det din permisjon nei :) så han kan ta ut ferie når han vil :)
 
Hva og hvordan taper man? Hilsen uvitende:shy:
Du taper helt sinnsykt mye i inntekt på å ta 80%. Sist permisjon regnet vi sammen at jeg kunne ta FIRE måneder ulønnet permisjon, og fremdeles sitte igjen med mer på konto enn dersom vi hadde valgt 80%. Så det beste økonomisk er å ta 100% permisjon og heller spare litt hver måned til å kunne gå ulønnet en periode når permisjonen er ferdig. Når det er sagt så mister man retten til sykepenger ved ulønnet permisjon over 4 uker så det er også noe å vurdere.
 
Har spurt før, men prøver igjen her:)

Jeg er lærer og er i et vikariat som går ut 31. juli. Jeg skal flytte ut av byen jeg bor i nå, og derfor ikke fortsette videre på denne arbeidsplassen. I følge termin går jeg ut i permisjon 23. juni Kan jeg ta ut ferien ( som er de 4-5 ukene i juli når jeg har når jeg har gått ut i perm) eller permisjonen min, selv om kontrakten da har gått ut? Eller kan jeg evt ta de ut før, hvis arbeidsgiver tillater det? Help anyone?:confused2

For meg som er fast ansatt lektor fungerer det slik at jeg får vanlig lønn fra arbeidsgiveren min gjennom hele permisjonen, og alt går derfor som normalt samma når jeg legger inn ferien min. for deg som er i vikariat så vil du etter juli få permisjonsutbetalingene dine fra nav. Jeg vil derfor tro at du får vanlig lønn fra arbeidsgiveren din i juni og juli (altså feriepengene i stedenfor lønn i juni, og vanlig lønn i juli). Så må du legge inn ferien på nav fra 6 uker etter fødsel eller ved en senere anledning (du får ikke ta ferie før tidligst 6 uker etter fødsel). Fra august overtar nav permisjonsutbetalingene dine siden vikariatet er slutt.
 
Du taper helt sinnsykt mye i inntekt på å ta 80%. Sist permisjon regnet vi sammen at jeg kunne ta FIRE måneder ulønnet permisjon, og fremdeles sitte igjen med mer på konto enn dersom vi hadde valgt 80%. Så det beste økonomisk er å ta 100% permisjon og heller spare litt hver måned til å kunne gå ulønnet en periode når permisjonen er ferdig. Når det er sagt så mister man retten til sykepenger ved ulønnet permisjon over 4 uker så det er også noe å vurdere.
Hvor mye man taper avhenger av hva man tjener i utgangspunktet.

men på nav sine sider kan man beregne hva man vil få basert på tre månedsinntekter. Da kommer det opp hva som tilsier 80% og 100%
 
Går ut i permisjon i midten av juni, så setter jeg opp ferie ca 8 uker etter termindato (siden baby MÅ være 6 uker før du får sette inn ferie), da legger jeg inn de 4 uker og 1 dagene ferie som nav tillater. Så fortsetter jeg permisjonen etterpå, og avtaler med arbeidsgiveren min at jeg tar de siste 4 dagene ferie når permisjonen min er slutt. (Jeg har 5 uker ferie). Jeg tar så noen uker ulønnet permisjon. Ved forrige barnet gikk jeg tilbake på jobb da baby var litt over 10 måneder. Var ikke klar før det, men var veldig klar når de 10 månedene var gått. Drar derfor ikke tilbake i jobb før denne babyen også er over 10 måneder.

Nav tillater at du tar flere uker enn 4+1 i ferie. Jeg skal nå ta ut 6 uker sammenhengende ferie og det er godkjent av nav. Har gjort det i tidligere permisjoner også. Sånn at du vet det :)
 
Back
Topp