L
Lykkeliten2019
Guest
Føre vi går ut i permersjon. hvor mange av de 5 ukene vi har rett på ferie i år. Får vi? Eller har vi ikke rettt på noe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg stilte sjefen min det spørsmålet, men han er tidenes tåkefyrste, så jeg forstod ikke en dritt.![]()

Uff da, får håpe det er noen som vet.. ellers får jeg prøve å spørre min.
Vis man får alt så har jeg 30 dager+5 overført fra i fjor+6 dager ekstra for jeg jobber i komunnen![]()
I ferie så får man ikke foreldrepenger. Man kan utsette foreldrepengeperioden med 4 uker+1 dag for å ta ut ferien. Om du har 5 uker ferie må de fire siste dagene overføres og taes ut etter endt permisjon.
Pr. Kalender år... (4+1) Vi kan ha permisjon i to kalenderår,dvs mulighet for å ta ut dobbel ferie (om man har noe oppspart)
Jeg ender opp med 12 uker ferie tilgode 2 uker Fra i fjor (som ee overført)5 uker i år og 5 uker neste år. Så skal ta 7 uker som bakes inn i permisjonen og 5 uker rett etter. Ser ingen grunn for vår del å ha noe ferie før fødsel (i såfall er jeg heldig som kan bruke avspasering og turnusfri dager hvis jeg plutselig får lyst å reise bort)
Du har vel like mye rett på ferie som alle andre,gravid eller ikke..
Husk at din permisjon kun kan utsettes med 4 uker og 1 dag for å ta ut ferie.
Husk at din permisjon kun kan utsettes med 4 uker og 1 dag for å ta ut ferie.
Stemmer. Beklager jeg skrev feil. Det er pr kalenderår.
Greit å huske på også at om du får foreldrepenger fra nav, så opparbeider man seg bare feriepenger de første 12 (v 100%)/15 (v80%). Dette også pr kalenderår![]()
Jeg får fra jobben. Vil det si at jeg får full feriepengpott av de pengene de utbetaler?
Taper sykt mye på å gå i permisjon.. Har så masse ekstra betalinger som ikke jeg har krav på i permisjon, blir kjipe feriepenger i 2021 da... blæææ
Noen arbeidsgivere ønsker også at en tar ferie i permisjonstiden og utsetter permisjonen slik ferie registreres i riktig år. Jeg har 5 uker og må da overføre noen dager og det var greit (siden nav bare godkjenner 4 uker og 1 dag).
Jeg får fra jobben. Vil det si at jeg får full feriepengpott av de pengene de utbetaler?
Taper sykt mye på å gå i permisjon.. Har så masse ekstra betalinger som ikke jeg har krav på i permisjon, blir kjipe feriepenger i 2021 da... blæææ