L
Lykkeliten2019
Guest
Føre vi går ut i permersjon. hvor mange av de 5 ukene vi har rett på ferie i år. Får vi? Eller har vi ikke rettt på noe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg stilte sjefen min det spørsmålet, men han er tidenes tåkefyrste, så jeg forstod ikke en dritt.
Uff da, får håpe det er noen som vet.. ellers får jeg prøve å spørre min.
Vis man får alt så har jeg 30 dager+5 overført fra i fjor+6 dager ekstra for jeg jobber i komunnen
I ferie så får man ikke foreldrepenger. Man kan utsette foreldrepengeperioden med 4 uker+1 dag for å ta ut ferien. Om du har 5 uker ferie må de fire siste dagene overføres og taes ut etter endt permisjon.
Pr. Kalender år... (4+1) Vi kan ha permisjon i to kalenderår,dvs mulighet for å ta ut dobbel ferie (om man har noe oppspart)
Jeg ender opp med 12 uker ferie tilgode 2 uker Fra i fjor (som ee overført)5 uker i år og 5 uker neste år. Så skal ta 7 uker som bakes inn i permisjonen og 5 uker rett etter. Ser ingen grunn for vår del å ha noe ferie før fødsel (i såfall er jeg heldig som kan bruke avspasering og turnusfri dager hvis jeg plutselig får lyst å reise bort)
Du har vel like mye rett på ferie som alle andre,gravid eller ikke..
Husk at din permisjon kun kan utsettes med 4 uker og 1 dag for å ta ut ferie.
Husk at din permisjon kun kan utsettes med 4 uker og 1 dag for å ta ut ferie.
Stemmer. Beklager jeg skrev feil. Det er pr kalenderår.
Greit å huske på også at om du får foreldrepenger fra nav, så opparbeider man seg bare feriepenger de første 12 (v 100%)/15 (v80%). Dette også pr kalenderår
Jeg får fra jobben. Vil det si at jeg får full feriepengpott av de pengene de utbetaler?
Taper sykt mye på å gå i permisjon.. Har så masse ekstra betalinger som ikke jeg har krav på i permisjon, blir kjipe feriepenger i 2021 da... blæææ
Noen arbeidsgivere ønsker også at en tar ferie i permisjonstiden og utsetter permisjonen slik ferie registreres i riktig år. Jeg har 5 uker og må da overføre noen dager og det var greit (siden nav bare godkjenner 4 uker og 1 dag).
Jeg får fra jobben. Vil det si at jeg får full feriepengpott av de pengene de utbetaler?
Taper sykt mye på å gå i permisjon.. Har så masse ekstra betalinger som ikke jeg har krav på i permisjon, blir kjipe feriepenger i 2021 da... blæææ