• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ferie..

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Er det noen av dere som skal på ferie noen plass? Jeg har termin den 7 august. Og vet at jeg ikke kommer til å gå over termin grunnet svangerskapsdiabetes. Vi har to barn fra før, og ønsker jo å finne på noe Iløpet av juli. Jeg går hyppig på kontroller på sykehuset for å passe på veksten. Og har jo fått beskjed om at de muligens vil sette igang noen uker før. Jeg vet jo at det er begrenset kapasitet på sykehuset nå i sommer, så usikker på hva de legger i akkurat dette. Og jeg tror nok uansett at jeg kommer til å gå til vertfall august før noe skjer.

Så mitt spørsmål er da. Hadd dere tatt en liten tur? Type ferietur i Norge på noen dager. Bare for å komme seg litt vekk? Og hva er deres planer for sommeren?? Blir det reising på dere eller blir dere bare hjemme og slapper av? Jeg klarer ikke å bestemme meg.

Her blir vi å ta en biltur (5timer) i neste uke og blir borte i 4 dager for å besøke familie og en tur på Hunderfossen eller Lilleputthammer.

Etter det blir vi i nærheten frem til lille kommer i slutten av august.

Lengste turen "bort" herfra etter neste uke blir 3 timer til Ålesund i juli på Akvariet, ellers 2 turer på 1 time til Molde (shopping/hente vogna til baby i juni + Moldejazz i juli).

Er mye som skjer "lokalt" også om man leter litt - så man kan finne på ting med barna uten å reise veldig langt<3

Er det noen av dere som skal på ferie noen plass? Jeg har termin den 7 august. Og vet at jeg ikke kommer til å gå over termin grunnet svangerskapsdiabetes. Vi har to barn fra før, og ønsker jo å finne på noe Iløpet av juli. Jeg går hyppig på kontroller på sykehuset for å passe på veksten. Og har jo fått beskjed om at de muligens vil sette igang noen uker før. Jeg vet jo at det er begrenset kapasitet på sykehuset nå i sommer, så usikker på hva de legger i akkurat dette. Og jeg tror nok uansett at jeg kommer til å gå til vertfall august før noe skjer.

Så mitt spørsmål er da. Hadd dere tatt en liten tur? Type ferietur i Norge på noen dager. Bare for å komme seg litt vekk? Og hva er deres planer for sommeren?? Blir det reising på dere eller blir dere bare hjemme og slapper av? Jeg klarer ikke å bestemme meg.
Så lenge formen er god så skal vi en langweekend til Kristiansand 21juli. :) har termin 18. Det finnes alltid sykehus i nærheten så så lenge det er i Norge og formen er god ser jeg ingen problem med å dra. :) kos deg fram til babyen kommer og ta det i ditt tempo. :)

Tenker å dra en tur til Oslo i begynnelsen/midten av juli. Har termin 7. August selv, og bor i Nord-Trøndelag. Men som sagt, det er alltid et sykehus i nærheten OM noe skulle skje før termin.

Tror ikke jeg har i ro i rumpa til å bare sitte å vente mens resten av familien er sørover :) unntatt mannen da, men han jobber uansett :(

Vi reiser til Gøteborg i noen dager i begynnelsen av juli, og hvis formen er bra leier vi en hytte eller noe i tillegg. Har termin 2.8., og har også fått indikasjon på at de setter i gang før termin denne gangen også. (Satte i gang 3 uker før sist). Tenker at det går fint! Må finne på
noe hyggelig med storesøster også ❤️

Vi er på ferie nå, i Ålesund for å være sammen med familie :) kommer hjem 24.juni så jeg ville tatt meg en liten ferie hvis jeg var dere, jeg har også sv Dia og får mye oppfølging og skal bli satt i gang så bestemte oss for å ta en ferie nå :)

Jeg har også to fra før, risikosvangerskap og termin 9/8 :) Blir å være hjemme, men håper vi kan ta en tur på the reef i løpet av høsten. Er deilig å kunne ha med bilen, og barna elsker det. Jeg vil bare bli ferdig med å gå med bleie etter fødselen først ;)

Har termin 7.8 og vi skal reise bort 8.7 i noen dager. Leie hytte nær sjøen (bor i innlandet) som er nærme sykehuset. Enkle ting som shopping, leos lekeland, leie båt. :)

På tur hjem fra ferie nå, er 33+2 i dag vært i Sverige, med en biltur på ca 6 timer, kjenner at jeg er glad for at vi ikke drygde det lenger for jeg er sliten. en del gåing og sitting, så hovner lett opp. Men det har gått kjempebra, må bare tilpasse litt

Jeg reiser en tur til Molde den 3.juli og blir der 10 dager :) Har termin 26.08, så to flyturer unna hjemplassen er vel litt risky, men tenker det går greit!

Har termin 10. juli og har masse ferieplaner i sommer =) Vi reiser en tur til Bergen nå til helgen og er der en ukes tid, deretter har vi tenkt oss på kjøretur til Sverige i midten av juli (når jeg er litt over 36 uker) og siste turen blir (forhåpentligvis) campingtur til Byglandsfjord 25.-31. Juli. Da har jeg 10 dager igjen til termin når jeg kommer hjem. De sier jo at førstegangsfødende oftere går over tiden, og som jordmor sa: de føder barn de som bor der også. Det blir spennende å se om vi får til den siste ferieturen da, jeg håper det =)

Har termin 8.august. Vi drar på fjellet første helgen i juli, skal bo på hotell, spise god mat og gå fine turer.

Ellers blir det noen turer på hytta som ikke er mer enn 40 min kjøring hjemmefra, og 30 min unna sykehuset :)

Skal en tur på Bolærne i midten juli og 1,5 uke på hytta i slutten av juli. Settes igang rundt 9.august, så det er nok innafor. Men har kort livmorhals og fødte tidlig med eldstemann, så jeg må ha med fødebagen på hytta hvertfall. Skjer det noe mens vi er der, blir det hyttefødsel :D

Tusen takk for alle inspill. Og nå tenker jeg nok at vi kan ta oss en liten tur i juli. Trodde alle skulle holde seg hjemme jeg, Hehe. Og er jo veldig godt for hele familien og koble litt av. Og gjøre litt andre ting også. Det trenger ikke alltid være så langt eller så dyrt.

Har termin 18/8

Tar en 8 timers kjøretur til Svigers OM jeg føler jeg klarer det alene med Lille2014
Fra 27/6 til 3/7. Om været er ok, og det ikke er stress blir jeg kansje litt lenger. Må ikke være hjemme før til 10.juli. Mannen må jobbe, og de 3 store blir borte 14 dager. Nå de 3 store kommer hjem blir det vell ferie på hytta hos foreldrene mine som ikke er så lang reisetid om ting setter i gang. Så hvor lenge jeg/vi blir der kommer an på været, og formen min. Mannen fikk ny jobb i april, men det ser ut til at han får fri rundt termin 2 uker...Jeg går nok over som vanlig så...

Jeg har termin 16.8 og skal være hjemme. Skulle egentlig til Sverige på hyttetur om et par uker, men både jordmor og lege har frarådet meg det. Blir ca 5 timer i bil, og jeg har bekkenløsning som gir meg kynnere og hovner lett opp i beina.
Litt synd, men blir hjemme og tar det med ro istedet :)

Har termin 11.august og drar til sunnmøre for å besøke familien i 3uker(u28,29 og 30) er tilbake 1.august. 7timers kjøretur, men som andre har nevnt tidligere er det jo sykehus på veien dersom noe skal skje :)

Jeg har termin 16.8 og skal være hjemme. Skulle egentlig til Sverige på hyttetur om et par uker, men både jordmor og lege har frarådet meg det. Blir ca 5 timer i bil, og jeg har bekkenløsning som gir meg kynnere og hovner lett opp i beina.
Litt synd, men blir hjemme og tar det med ro istedet :)
Da er det nok lurest og best å ta det med ro. Slappe av og nyte den siste tiden. Lykke til.

Back
Topp