Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes alle bør stille likt og ser ikke grunnen til at barnefamiliers behov er noe viktigere enn en singel mann eller dame i førtiårene med voksne barn (feks).Synes du alle stiller likt ift ønske om når de skal ha ferie? Eller bør barnefamiliers behov gå foran?
Ja der er liksom det da. Når bhg og SFO er stengt, eller barnet er for stort for SFO og mammaen og pappaen må ha ferie på forskjellig tid. Skal man ha ferie mens ungen er i barnehage og leie inn dagmamma når barnehagen et stengt fordi ingen av foreldrene får fri da? Eller at en 10åring må ha ferie alene?Tja, som barnløs så jeg ikke poenget med høst og vinterferie i skolens ferier. Da synes jeg de med barn kunne prioriteres. Eller barnebarn de skulle være med.
Jul og påske vil alle ha fri.
Og om sommeren er det nå juli de fleste ønsker seg. For dem med bhg eller Sfo som stenger er det jo litt mer nødvendig da. Men ikke som at de har førsterett på fri hele juli liksom. Men at man er fleksibel og finner en løsning sånn at ungene har et sted å væ re.
Sign.I utgangspunktet synes jeg ikke barnefamilier har noen fortrinnsrett på ferier, men det er jo alltid greit å bruke litt skjønn og ikke la det være så svart/hvitt. Det er mange aspekter som spiller inn, ikke bare hvorvidt man har barn.
I utgangspunktet synes jeg ikke barnefamilier har noen fortrinnsrett på ferier, men det er jo alltid greit å bruke litt skjønn og ikke la det være så svart/hvitt. Det er mange aspekter som spiller inn, ikke bare hvorvidt man har barn.
For min del blir det feil hvis alle stiller likt. Jeg er 100% alene med småen som MÅ ha fri 3 uker sammenhengende og en uke utenom det. Selvfølgelig sier jeg ikke at jeg har krav på å velge ferieuker først men andre ansatte kan gjerne ta en uke her og en uke der i motsetning til hva jeg kan. Arbeidsledig akkurat no men når jeg engang får meg en jobb må det være en plass som er fleksibel i forhold til de ukene jeg må ha om sommeren. Andre ansatte kan til nød ta fri resten av året men den luksusen har ikke jeg
For min del blir det feil hvis alle stiller likt. Jeg er 100% alene med småen som MÅ ha fri 3 uker sammenhengende og en uke utenom det. Selvfølgelig sier jeg ikke at jeg har krav på å velge ferieuker først men andre ansatte kan gjerne ta en uke her og en uke der i motsetning til hva jeg kan. Arbeidsledig akkurat no men når jeg engang får meg en jobb må det være en plass som er fleksibel i forhold til de ukene jeg må ha om sommeren. Andre ansatte kan til nød ta fri resten av året men den luksusen har ikke jeg
Her vi bor er alle barnehagene stengt fire uker i juli, private barnehager også. Samme med nabokommunen. Så ikke alle som har mulighet til å bare bytte bhg. Ikke noe problem her da jeg selv jobber i barnehage, men vet at mange sliter litt for å få feriekabalen til å gå opp.Har du en barnehage som stenger om sommeren? Om ikke er det jo ikke problem uansett. Du søker ferie først og så på barnet ditt etterpådet er da slik vi må gjøre det vi som er 2 om barna og
hadde vi hatt barnehage som stenger hadde vi bytta.. Så enkelt er det. Fordi jeg ikke kan kreve å ha akkurat de ukene fri hvert år..
Den siste ferieuka tar vi på onsdag før påsken , lille julaften og ellers en dag eller 2 der det passer seg slik.. (Eller uke for den del.. Vi er ikke så nøye med nøyaktig antall feriedager.. Tar oftest ut ei uke eller 2 ekstra