Ferie

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Din beste og værste ferie?

Finest landet du har vært i?
Drømmereisemål?

:D

Din beste og værste ferie?

Finest landet du har vært i?
Drømmereisemål?

:D

Beste og værste ferie?
Beste ferie:)
Bryllupsreisen :) den gikk til Riga i desember,vi dro på lørdagen 2 dager etter at vi giftet oss og kom hjem på tirsdag. Ikke lange ferien men spesiell på flere måter ;)

Værste ferien:
Helge tur te haugesund med svigerfam :/

Fineste landet du har vært i :
Norge :) må jeg faktisk si :)

Drømmereisemål:
Australia :)Kina :)

Beste og værste ferie?
Beste ferie:)
Bryllupsreisen :) den gikk til Riga i desember,vi dro på lørdagen 2 dager etter at vi giftet oss og kom hjem på tirsdag. Ikke lange ferien men spesiell på flere måter ;)

Værste ferien:
Helge tur te haugesund med svigerfam :/

Fineste landet du har vært i :
Norge :) må jeg faktisk si :)

Drømmereisemål:
Australia :)Kina :)

Jeg vil også veldig til Kina. Men mulig det blir og engang. Har et vennepar som bor der nede.
Ellers har jeg en kollega som kommer snart tilbake etter 1mnd i Australia nå. Skal bli spennende og høre:)

Verste ferien er nok når mamma og jeg skulle på en langhelg til NY - hadde gledet meg enormt da jeg kun har vært der en gang før men på dagsopphold. Dagen etter vi kom, så ringte de og opplyste at morfar var død :( bestemte oss for å ta første flyet tilbake

Beste er litt vanskeligere - vært mye kule steder, men ikke nødvendigvis ifm ferie.

Beste barndomsminnene er vel fra ferie i Sør-Frankrike, hos tanten min. Kombinasjon sol+ferie+basseng blir aldri feil.

Alternativt tenker jeg på en fridag jeg hadde i Karibien - tok båt over til en av øyene jeg ikke hadde vært på før, fikk leid en bil (type rent-a-wreck) og skulle bare kjøre rundt, se det jeg fikk lyst til :) def borte er det tradisjon å plukke opp haikere, så gjorde akkurat det. Plukket opp en som var på vei hjem fra jobb - som endte opp med å være guide på øya resten av dagen - var kjempegøy og relativt spontant. Endte også opp med en båttur for å se nærmere på wildlife man ellers må betale blodpris for turistferge for å se ^-^

(I etterkant fikk jeg spørsmål om det var så lurt å bli med en random fyr ut på en båt - eller kjøre rundt med ham en hel dag for den saks skyld. Men var aldri noe rar/creepy stemning heldigvis :)

Funeste stedet jeg har vært må bli Australia - studerte der I 6 mnd og hadde dessverre så stramt budsjett at det begrenset reisingen en del... men forelsket meg helt I landet (vurderte nesten å bare bli igjen der :P)

Drømmereisemål:
Tilbake til Australia!
Har også veldig lyst til å reise til Japan (elsker kulturen) og Sør-Korea (hvor mannen er fra).
Har ellers lyst til å se Machu Pitchu (Peru) og Chichen Itzá (Mexico) - må bare vinne I lotto først :P

Verste ferien er nok når mamma og jeg skulle på en langhelg til NY - hadde gledet meg enormt da jeg kun har vært der en gang før men på dagsopphold. Dagen etter vi kom, så ringte de og opplyste at morfar var død :( bestemte oss for å ta første flyet tilbake

Beste er litt vanskeligere - vært mye kule steder, men ikke nødvendigvis ifm ferie.

Beste barndomsminnene er vel fra ferie i Sør-Frankrike, hos tanten min. Kombinasjon sol+ferie+basseng blir aldri feil.

Alternativt tenker jeg på en fridag jeg hadde i Karibien - tok båt over til en av øyene jeg ikke hadde vært på før, fikk leid en bil (type rent-a-wreck) og skulle bare kjøre rundt, se det jeg fikk lyst til :) def borte er det tradisjon å plukke opp haikere, så gjorde akkurat det. Plukket opp en som var på vei hjem fra jobb - som endte opp med å være guide på øya resten av dagen - var kjempegøy og relativt spontant. Endte også opp med en båttur for å se nærmere på wildlife man ellers må betale blodpris for turistferge for å se ^-^

(I etterkant fikk jeg spørsmål om det var så lurt å bli med en random fyr ut på en båt - eller kjøre rundt med ham en hel dag for den saks skyld. Men var aldri noe rar/creepy stemning heldigvis :)

Funeste stedet jeg har vært må bli Australia - studerte der I 6 mnd og hadde dessverre så stramt budsjett at det begrenset reisingen en del... men forelsket meg helt I landet (vurderte nesten å bare bli igjen der :p)

Drømmereisemål:
Tilbake til Australia!
Har også veldig lyst til å reise til Japan (elsker kulturen) og Sør-Korea (hvor mannen er fra).
Har ellers lyst til å se Machu Pitchu (Peru) og Chichen Itzá (Mexico) - må bare vinne I lotto først :p

Så gøy med studier i Australia. Hva studerte du da?:)

Selvfølgelig lir NY værst da. Håpe du får oppleve byen mer positivt ved en annen anledning . Jeg elsker NY:)

Beste ferie:
Kan egentlig ikke velge mellom de 2 beste - Den første var 4 uker i Thailand & Kambodsja. Mye kultur, særlig ved tempelruinene i Angkor/Siam Reap (Kambodsja), det gjorde inntrykk! Møtte også på fattigdom, og glemmer aldri ansiktet til en fortvilt dame som lurte på om jeg ville kjøpe babyen hennes for 1 dollar... Krysser bare fingrene for at babyen ikke havnet i gale hender :(

Nr 2 var 4 uker på dykkeferie på Koh Tao i Thailand. Nydelig øy, nydelige mennesker, og nydelig verden under havet!!! Hadde store planer om å dra tilbake for å ta instruktørkurs, men ble uplanlagt gravid sommeren etter med storesøster :P Så da ble det fort andre planer ;D Første reisen var med mamma, storebror og min nærmeste venninne. Andre turen var med en annen god venninne :)

Verste ferie... Det er vanskelig! Tror egentlig ikke jeg har hatt noen fæle.. Verste ferieminnet er vel også egentlig fra siste tur til Thailand, da både jeg og venninnen min mistet passet vårt + flybillettene OG kopier av all reiseinfo :P Men det ordnet seg!!! :)

Beste ferie:
Kan egentlig ikke velge mellom de 2 beste - Den første var 4 uker i Thailand & Kambodsja. Mye kultur, særlig ved tempelruinene i Angkor/Siam Reap (Kambodsja), det gjorde inntrykk! Møtte også på fattigdom, og glemmer aldri ansiktet til en fortvilt dame som lurte på om jeg ville kjøpe babyen hennes for 1 dollar... Krysser bare fingrene for at babyen ikke havnet i gale hender :(

Nr 2 var 4 uker på dykkeferie på Koh Tao i Thailand. Nydelig øy, nydelige mennesker, og nydelig verden under havet!!! Hadde store planer om å dra tilbake for å ta instruktørkurs, men ble uplanlagt gravid sommeren etter med storesøster :p Så da ble det fort andre planer ;D Første reisen var med mamma, storebror og min nærmeste venninne. Andre turen var med en annen god venninne :)

Verste ferie... Det er vanskelig! Tror egentlig ikke jeg har hatt noen fæle.. Verste ferieminnet er vel også egentlig fra siste tur til Thailand, da både jeg og venninnen min mistet passet vårt + flybillettene OG kopier av all reiseinfo :p Men det ordnet seg!!! :)
Høres ut som noen fantastiske reiser du har hatt:)

Håper det gikk bra med den lille babyen<3<3

Så gøy med studier i Australia. Hva studerte du da?:)

Selvfølgelig lir NY værst da. Håpe du får oppleve byen mer positivt ved en annen anledning . Jeg elsker NY:)
Studerte jus - var del av et utvekslingsprogram med skolen i Frankrike.

Har veldig lyst tilbake til NY, ja :) kan jo trøste meg med at neste gang blir med mann og barn - ikke helt feil det heller :)

Studerte jus - var del av et utvekslingsprogram med skolen i Frankrike.

Har veldig lyst tilbake til NY, ja :) kan jo trøste meg med at neste gang blir med mann og barn - ikke helt feil det heller :)

aha. Så jurist?

Mhm det må du. Jeg har vært der med mannen. Helt fantastisk!

Ellers tror jeg vel Barcelona er min favorittby!

aha. Så jurist?

Mhm det må du. Jeg har vært der med mannen. Helt fantastisk!
Jupp - eller, er utdannet advokat, men fant ut at det ikke passet meg helt. Ble for mye løgner og bs.. (eneste jobben tilgjengelig når jeg var ferdig utdannet var i firma spesialisert i skilsmisser - tok 2md før jeg ikke orket mer)

Jupp - eller, er utdannet advokat, men fant ut at det ikke passet meg helt. Ble for mye løgner og bs.. (eneste jobben tilgjengelig når jeg var ferdig utdannet var i firma spesialisert i skilsmisser - tok 2md før jeg ikke orket mer)
Høres ikke ut som noe drømmejobb nei...

Beste ferie er kjæresteturen vi hadde til Paris i fjor. Var så deilig å bare reise bort, være oss to og ikke tenke på noe annet enn det å være kjærester. Verste ferie var da vi kjørte til Finland for to år siden med svigers. Reiser aldri på bilferie med én bil sammen med dem igjen. De behandlet oss som om vi var småbarn som ikke kunne gjøre noe selv. De hadde leid leilighet utenfor byen slik at vi ikke kunne dra noen steder uten bil, og de ville ikke låne oss bilen. Da måtte de være med oss uansett hvor vi skulle...

Jeg er generelt ganske glad i Frankrike, og syns alle stedene jeg har vært der er veldig fine. Ellers er Singapore også veldig fint! Neste drømmereisemål er egentlig alle steder jeg ikke har vært, Maldivene, Dubai, Bali, Brasil, Mexico, USA, Vietnam and so on!

Beste må ha vært bryllupsreisa, til Florida USA:) blanding av opplevelser, shopping og avslapping ved bassengkanten. Det var perfekt for oss begge:) vil tilbake til andre steder i USA men venter til ungene blir litt større tror jeg.
Værste vet jeg igrunn ikke, aldri hatt noen særlig dårlig ferie tror jeg, men hadde en sommer som var veldig "turbulent" etter videregående, så det var ikke noe trivelig.
Drømmereise vet jeg heller ikke, det er så mye, og så mye forskjellig type reiser. Ulike plasser i USA som nevnt, Thailand og flere plasser borti der, Maldivene ser veldig fint ut og har alltid hatt lyst til å reise til Australia:) det meste frister meg om jeg ser det:P

Back
Topp