Ferie uten barna?

Vi bruker ikke mye mindre tid på hverandre enn hva vi gjorde før vi fikk barn. Tiden er den samme, det er bare det at tiden vi er sammen er vi også ofte sammen med to til :)

Men nå var det vel ikke akkurat spørsmål om man hadde lov til å være alene uten barn en gang iblant heller. Folk gjør nok det som passer seg og son familie best.

Vi er også like mye sammen om ikke mer, men du det er da ikke det samme å være to voksene alene enn to voksene med to barn hele dagen?
Vi merker iallefall savn etter bare å være oss to i blant, det har vi ikke vært på over fem år.
Og jo hele debatten her handler om foreldre som drar uten barn på ferie, og de som gjør det, gjør det nok for å være to voksene sammen alene ;)

Jenta vår elsker å være hos besteforeldrene.. jeg ser ikke problemet om mannen og jeg tar en langhelg et eller annet sted hvert år.. jenta vår var på ferie med oss 3 uker til Frankrike og 2 uker på hytta i sommer.

Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Vi er også like mye sammen om ikke mer, men du det er da ikke det samme å være to voksene alene enn to voksene med to barn hele dagen?
Vi merker iallefall savn etter bare å være oss to i blant, det har vi ikke vært på over fem år.
Og jo hele debatten her handler om foreldre som drar uten barn på ferie, og de som gjør det, gjør det nok for å være to voksene sammen alene ;)

Nei, jeg har ikke sagt at det er det samme, men det er jo ikke gitt at det er dårligere.

Slik jeg forsto ts var hun ikke opptatt av de som dro på en ferie alene i ny og ne, men de som alltid reiste på ferie alene, mens ungene måtte bli igjen hjemme. Det er vel spesifisert så tidlig som i første post.
Det er det jeg har svart på i tråden her.

Nei, jeg har ikke sagt at det er det samme, men det er jo ikke gitt at det er dårligere.

Slik jeg forsto ts var hun ikke opptatt av de som dro på en ferie alene i ny og ne, men de som alltid reiste på ferie alene, mens ungene måtte bli igjen hjemme. Det er vel spesifisert så tidlig som i første post.
Det er det jeg har svart på i tråden her.

Jo det er gitt at det er dårligere tid til de voksene om man alltid har barna rundt seg.
Som jeg har svart i tråden så ser jeg ikke problemet over at de voksene reiser på ferie og barna er hjemme hos sine besteforeldre. Antageligvis har barna det bedre hos sine besteforeldre, der muligheten for å lande etter hektiske dager i barnehagen er til stede.
Jeg svarte deg fordi du qoutet meg og mente at jeg antageligvis hadde feil med å mene at barna har det bedre alene uten foreldre ett par uker i året enn å måtte dra frem og tilbake mellom sine foreldre. Derfor får du også svar tilbake ang akkurat det.. Hva hi handler om da blir jo uvesentlig....
Jeg har heller ikke fått svar på mitt spørsmål, hvorfor må man reise med barna?
Jeg kjenner ingen foreldre som reiser 5 uker i året alene uten sine barn, så jeg tror ikke den fremstillingen i hi er så aktuell heller..

Personlig forstår jeg ikke de som reiser på to ukers ferie uten ungene sine. Ferie er familietid for meg, og derfor kunne jeg aldri reist uten de. En helg eller liten uke kanskje. Synes også det er noe annet å sende vekk et av flere barn et par dager eller en uke.

Ferietur for meg er tid og opplevelser sammen ned barna.
Tror ikke jeg hadde hatt det gøy uten dem.
Kunne aldri reist til syden uten barna da dem elsker å reise , bade o.l.
Skjønner kanskje at noen folk trenger det , men vi har ikke det behovet.
Klarer fint å kose oss som kjærester med barna til stede.
Nå er barna våres ganske store . 6 og 8 år. Reiste ikke på ferie uten dem når dem var mindre heller , men tror kanskje det hadde vært lettere da , da dem ikke visste hva dem gikk glipp av ;)

Jo det er gitt at det er dårligere tid til de voksene om man alltid har barna rundt seg.
Som jeg har svart i tråden så ser jeg ikke problemet over at de voksene reiser på ferie og barna er hjemme hos sine besteforeldre. Antageligvis har barna det bedre hos sine besteforeldre, der muligheten for å lande etter hektiske dager i barnehagen er til stede.
Jeg svarte deg fordi du qoutet meg og mente at jeg antageligvis hadde feil med å mene at barna har det bedre alene uten foreldre ett par uker i året enn å måtte dra frem og tilbake mellom sine foreldre. Derfor får du også svar tilbake ang akkurat det.. Hva hi handler om da blir jo uvesentlig....
Jeg har heller ikke fått svar på mitt spørsmål, hvorfor må man reise med barna?
Jeg kjenner ingen foreldre som reiser 5 uker i året alene uten sine barn, så jeg tror ikke den fremstillingen i hi er så aktuell heller..

Jeg quotet deg, men skrev ikke at du antageligvis hadde feil. Jeg sa at det ikke nødvendigvis var der det lå.
Slik jeg forsto deg skrev du ikke kun at det var bedre at mamma og pappa dro på tur alene en gang i året, enn å bli skilsmissebarn, men at uten denne aleneferien ville man høyst sannsynlig ende i skilsmisse. Det var her jeg stilte spørsmålstegn. Ikke på hvorvidt man skal reise bort uten barn innimellom.

Det var du som skrev hva "hele debatten gikk ut på", så jeg skrev enkelt tilbake hva jeg trodde debatten gikk ut på. Det var ikke om man burde ta seg en tur ut av huset sammen med partneren sin alene noen ganger.

Jeg kjenner heller ingen foreldre som gjør det på denne måten, men det var likevel det som ble skrevet i første post.

Jeg vet ikke om spørsmålet var direkte til meg, eller hva du mener.
Hvis du mener hvorfor man må reise i ferien i det heletatt, og spørsmålet var tilsiktet meg har jeg ikke et godt svar. Jeg mener ikke man må reise noe sted. Selv har vi vært en liten tur på hytta, og på litt dagsturer.

Jeg quotet deg, men skrev ikke at du antageligvis hadde feil. Jeg sa at det ikke nødvendigvis var der det lå.
Slik jeg forsto deg skrev du ikke kun at det var bedre at mamma og pappa dro på tur alene en gang i året, enn å bli skilsmissebarn, men at uten denne aleneferien ville man høyst sannsynlig ende i skilsmisse. Det var her jeg stilte spørsmålstegn. Ikke på hvorvidt man skal reise bort uten barn innimellom.

Det var du som skrev hva "hele debatten gikk ut på", så jeg skrev enkelt tilbake hva jeg trodde debatten gikk ut på. Det var ikke om man burde ta seg en tur ut av huset sammen med partneren sin alene noen ganger.

Jeg kjenner heller ingen foreldre som gjør det på denne måten, men det var likevel det som ble skrevet i første post.

Jeg vet ikke om spørsmålet var direkte til meg, eller hva du mener.
Hvis du mener hvorfor man må reise i ferien i det heletatt, og spørsmålet var tilsiktet meg har jeg ikke et godt svar. Jeg mener ikke man må reise noe sted. Selv har vi vært en liten tur på hytta, og på litt dagsturer.

Jeg har da aldri skrevet at om man ikke reiser på ferie uten barn så blir man skilt .. Det er da opp til hver enkelt, men om foreldrene trenger alenetid uten barn ett par uker i året for å holde sammen så er jo dette bedre for barna. Som sagt vi har aldri reist på ferie alene uten barn, ikke engang før vi fikk barn.
Men jeg respekterer at andre har ett behov og dømmer ikke de for det.
Nei spørsmålet var litt generelt, for jeg forstår ikke hvorfor vi må reise med barn hele tiden, barn er ganske enkle og koser seg hjemme også med sine foreldre. I denne tråden virker det som om at familier må reise til utlandet og man må være samme sine barn 24 timer i døgnet 365 dager i året, om ikke er man dårlige foreldre som nedprioriterer sine barn. Om barna har besteforeldre som er villig til å ha barna i 1-2 uker av gangen så er nok de beste foreldrene opptatt av sine barnebarn og barna har det helt supert.

Heller 1 uke uten barna enn at barna må reise mellom sin mamma og pappa som ikke fikk forholdet til å fungere. Det er da overhode ikke dumt for barn at foreldre investere i forholdet?

Det var denne ordlyden som gjorde at jeg tolket det dithen. Hvis det ikke var det du mente forsto jeg vel ikke hvorfor det ble nevnt. Men hvis jeg misforsto deg, så skal jeg la være.

Enkelte mener nok at man må reise til det store landet "syden" for at man skal ha hatt en fin sommerferie, men alle mener jo ikke det.
De fleste setter nok også stor pris på besteforeldre som deltar aktivt i barnas liv. Det er i alle fall vi, jeg ser ikke på det som et minus å være med besteforeldrene, men et stort pluss.

Back
Topp