Ferie og reise

Hei! Noen av dere som har reist med baby tidligere? Vi har drømt om en måned eller to med Bolla i Thailand i januar/februar, men begynner å tvile på om dette går. Har skjønt det er noe med vaksiner når den blir 3 måneder og januar/februar er vel de varmeste månedene i Thailand. Vi har nå tenkt litt mer i det sørligste Europa som sør-Italia, sør-Portugal eller noe lignende, men da i mars/april kanskje? Må jo tenke på at vi må få tak i det vi trenger og kort vei til godt sykehus hvis noe skulle skje.

Noen tanker, ideer eller erfaringer å dele?
Vi tenker på det samme. Kanskje ikke så tidlig som januar/februar, men noe nærmere sommeren. Vi har også vurdert sørøst-Asia eller noe sånt. Veldig spent på hvor realistisk det er :laughing002 Nysgjerrig på om andre har gjort det samme!
 
Hei! Noen av dere som har reist med baby tidligere? Vi har drømt om en måned eller to med Bolla i Thailand i januar/februar, men begynner å tvile på om dette går. Har skjønt det er noe med vaksiner når den blir 3 måneder og januar/februar er vel de varmeste månedene i Thailand. Vi har nå tenkt litt mer i det sørligste Europa som sør-Italia, sør-Portugal eller noe lignende, men da i mars/april kanskje? Må jo tenke på at vi må få tak i det vi trenger og kort vei til godt sykehus hvis noe skulle skje.

Noen tanker, ideer eller erfaringer å dele?
Sniker. Utenfor Europa er det største problemet at man ikke kan ta MMR-vaksine før de er 9 måneder. Så det ville jeg tenkt på. Har jo dessverre vært ganske stor økning av meslinger blant annet. Det finnes en oversikt du kan se på, men de fleste europeiske land er relativt trygge.
 
Så heldige dere er som skal reise! Vi skal ingen steder, men det går forsåvidt helt fint. Vi kjøpte hus i vinter og det må males, noen uforutsette utgifter i forbindelse med hus og bilverksted gjør at det blir ingen reising. Men vi bor på et utrolig vakkert sted og jeg gleder meg til å bare ha fri fra jobb! To uker igjen nå!!
 
Så heldige dere er som skal reise! Vi skal ingen steder, men det går forsåvidt helt fint. Vi kjøpte hus i vinter og det må males, noen uforutsette utgifter i forbindelse med hus og bilverksted gjør at det blir ingen reising. Men vi bor på et utrolig vakkert sted og jeg gleder meg til å bare ha fri fra jobb! To uker igjen nå!!
Høres fantastisk ut å ha et slikt forhold til hvor man bor. Blir sikkert en herlig permisjon

Vi skal en tur til Hellas. Har vært planlagt lenge. Gleder meg, men stenker også at det blir veldig varmt. Får holde meg mye i skyggen, selv om jeg egentlig er en solelsker. Og skjønner nå at jeg må tenke litt gjennom hva jeg spiser osv i utlandet, for jeg er litt altspisende også…
 
Blir ingen utenlandsreise på oss i sommer.. Her står ferdigstilling av oppussing på planen så det blir hjemme sommer i år.

Får se hva vi gjør i permisjonstiden neste år..
 
Blir sommerferie hjemme her også, utenom mannen som skal bort til hjemmelandet vårt Montenegro både nå til helgen og i juli måneden, ellers når han er tilbake blir det maling av kledning og slappe av hjemme, jobber heller ikke, er på svangerskapspenger frem til tre uker før termin
 
Ingen ferieplaner her heller, vi holder på å selge leilighet og håper få kjøpt noe større ila sommeren. Det blir nok noen småturer rundt i landet for barnas del, men vi har fått ordna rideleir og gårdsleir og så de får ha noe å se frem til . Er forsåvidt sykmeldt og tåler ingenting før jeg ligger langflat så har ikke troen på at det blir noe bedre i sommer heller så..
 
Hei! Noen av dere som har reist med baby tidligere? Vi har drømt om en måned eller to med Bolla i Thailand i januar/februar, men begynner å tvile på om dette går. Har skjønt det er noe med vaksiner når den blir 3 måneder og januar/februar er vel de varmeste månedene i Thailand. Vi har nå tenkt litt mer i det sørligste Europa som sør-Italia, sør-Portugal eller noe lignende, men da i mars/april kanskje? Må jo tenke på at vi må få tak i det vi trenger og kort vei til godt sykehus hvis noe skulle skje.

Noen tanker, ideer eller erfaringer å dele?
Sniker fra september. Mars/april er nok det som oppfattes som varmest fordi luftfuktigheten er så høy. Ville ikke dratt med en baby i den perioden. Januar/februar er varmt men også tørt, så oppleves ikke såå varmt. Men vi var i Thailand i fjor sommer og det var helt gull! Da har kanskje lille nærmet seg 9 mnd mtp mmr også? Vi fikk vaksinen da eldste var 8,5 mnd fordi vi skulle til Thailand :)
 
Sniker fra september. Mars/april er nok det som oppfattes som varmest fordi luftfuktigheten er så høy. Ville ikke dratt med en baby i den perioden. Januar/februar er varmt men også tørt, så oppleves ikke såå varmt. Men vi var i Thailand i fjor sommer og det var helt gull! Da har kanskje lille nærmet seg 9 mnd mtp mmr også? Vi fikk vaksinen da eldste var 8,5 mnd fordi vi skulle til Thailand :)
Takk for tips. Vi ønsker å reise på den tiden da vi vil slippe unna vinteren, vår, sommer og høst er magisk i Norge, så da vil vi være her.
 
Sniker. Utenfor Europa er det største problemet at man ikke kan ta MMR-vaksine før de er 9 måneder. Så det ville jeg tenkt på. Har jo dessverre vært ganske stor økning av meslinger blant annet. Det finnes en oversikt du kan se på, men de fleste europeiske land er relativt trygge.
Tenkte oss til feriehuset i Italia i april/mai, men med tanke på vaksine blir jo det eventuelt vanskelig :arghh:
 
Back
Topp