Ferie i permisjonstiden?

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Vet det er del som reiser på ferie mens de har permisjon!!

Er det noen av dere som har tenkt dere på ferie under permisjonstiden? Eventuelt hvor?
Jeg har veldig lyst å feriere litt nå som jeg har permisjon, men er usikker på hvor..

Dere som har vært på ferie med små babyer før hvor reiste dere? Hvordan gikk flyturen?

Vet det er del som reiser på ferie mens de har permisjon!!

Er det noen av dere som har tenkt dere på ferie under permisjonstiden? Eventuelt hvor?
Jeg har veldig lyst å feriere litt nå som jeg har permisjon, men er usikker på hvor..

Dere som har vært på ferie med små babyer før hvor reiste dere? Hvordan gikk flyturen?
Vi har lyst på en tur til syden til våren!
Jeg har reist mye med småbarn. Storebror var på Kreta for første gang da han var 5 mnd gammel. Storesøster var 8-9 mnd første gang hun var på tur, til Rhodos. Vi dro en gang i året før de begynte på skolen for da kunne vi reise utenom skoleferien og betale en brøkdel av prisen ;)
Jeg synes det er utrolig fint på Sunwing Resort når man har små barn, så det blir nok det vi går for neste gang. Da blir det vel Kreta, Rhodos eller Mallorca tenker jeg. Ikke for lange flyturer og ganske "enkle" land å reise til. Flyturene har alltid gått helt fint, med en ny leke eller annen god underholdning. Hadde til og med en liten seng til storebror fremst i flyet en gang :)
Selvsagt frister det med en måneds tid i Thailand også, slik mange gjør. Men klarer ikke å være borte fra mine to store så lenge...

Vi tenker å benytte permisjonstiden og har faktisk planlagt 4 utenlandsturer; en tur til England når mini er 3 mnd, en ukes sydentur når hun er 5 mnd, storfamilietur i sommer og en lengre tur på 4 uker til høsten. Krysser fingrene for at hun liker å reise :)

Vi har lyst på en tur til syden til våren!
Jeg har reist mye med småbarn. Storebror var på Kreta for første gang da han var 5 mnd gammel. Storesøster var 8-9 mnd første gang hun var på tur, til Rhodos. Vi dro en gang i året før de begynte på skolen for da kunne vi reise utenom skoleferien og betale en brøkdel av prisen ;)
Jeg synes det er utrolig fint på Sunwing Resort når man har små barn, så det blir nok det vi går for neste gang. Da blir det vel Kreta, Rhodos eller Mallorca tenker jeg. Ikke for lange flyturer og ganske "enkle" land å reise til. Flyturene har alltid gått helt fint, med en ny leke eller annen god underholdning. Hadde til og med en liten seng til storebror fremst i flyet en gang :)
Selvsagt frister det med en måneds tid i Thailand også, slik mange gjør. Men klarer ikke å være borte fra mine to store så lenge...

Takk for tips! Skal sjekke it Sunwing resort! :D

Vi tenker å benytte permisjonstiden og har faktisk planlagt 4 utenlandsturer; en tur til England når mini er 3 mnd, en ukes sydentur når hun er 5 mnd, storfamilietur i sommer og en lengre tur på 4 uker til høsten. Krysser fingrene for at hun liker å reise :)

Oj! Så heldige dere er :D
Vi var nok ikke råd til å farte rundt så mye.. Men har lyst å prøve få til i hvertfall to turer :) En tur til et eller annet sted på våren og en tur til hjemlandet til mannen min neste vinter!

Har dere noen planer om hvor dere skal reise for fire uker?

Vi har ingen store planer om å reise utenlands i permisjonstiden, men blir kanskje en tur til København til våren, men da kjører vi bil eller båt dit. Ellers har vi bare planer om å reise på hytta, skal prøve oss på en tur dit om et par uker allerede, også skal vi til Vestlandet til sommeren. Så jeg håper mini liker å kjøre bil, foreløpig har det kun blitt med småturer her i byen.

Her blir det dansketur med bil til sommeren også har vi tenkt oss på en sydentur til høsten når det er rimelige flyreiser og det ikke er fullt så varmt i Hellas ;)

Frøkna og jeg kommer til å ta noen lengre turer ned for å besøke familien min i løpet av dette året. Så blir kanskje pappaen med i enkelte langhelger. Vi planlegger ingen store utflukter, men familien hans har mange hytter å velge mellom så blir vel å besøke en av dem i sommermånedene.

Svigers har leilighet i Spania, så vi drar dit et par uker i mai/juni. Så blir det dyreparken og Legoland i sommer. Til høsten tar vi nok en tur til Spania igjen :) Vi har begge veldig lyst til å dra til Thailand igjen, men tar heller den langturen om et par år før storebror begynner på skolen. Da feirer vi nok jul der og blir ca 4 uker. Gjorde det for 6 år siden og det var helt topp!!

Back
Topp