Ferie i permisjonen

Mariann

Betatt av forumet
Hvordan gjør dere det med tanke på uttak av ferie I forbindelse med permisjon?
Hørte snakk om at det var lurt å ta ferie I permisjonen, gjerne I starten, for å utsette/forlenge permisjonen tilsvarende. Vet dere hvordan dette gjøre I praksis?
Sjefen har allerede begynt å etterlyse når vi skal ha ferie I 2015..

Jeg har ferie slik i år at den kommer i permisjonen min. Så da blir den forlenget :)

Jeg tar ferien i slutten av mai så vi kan reise noe sted med gutten vår♡

Lurer på å ta den i permisjonen... Når er vel ikke så farlig siden permisjonen blir forlenget uansett :)

Jeg legger ferien i permisjonen min, men mulig jeg tar meg noe fri iløpet av våren da... men jeg har 49/59 uker med permisjon da jeg får fars ukene og så er ikke krise om jeg ikke tar årets og neste års ferie sammen med permisjonen. Jeg må bare sett opp når jeg skal ha ferien pga lønnsavdelingen men jeg trenger ikke å gjøre det før jeg leverer permisjon papirene fikk jeg beskjed om.

Har vi rett på ferie i 2016 også? Altså kan man ta ut to ferier i permisjonen?

Har vi rett på ferie i 2016 også? Altså kan man ta ut to ferier i permisjonen?

Vi opparbeider oss hvertfall feriepenger i permisjonen, så går ut ifra det? Gitt at du skal tilbake i jobb da! Usikker hvis du skal ha ulønnet resten av året feks.:)

Vi opparbeider oss hvertfall feriepenger i permisjonen, så går ut ifra det? Gitt at du skal tilbake i jobb da! Usikker hvis du skal ha ulønnet resten av året feks.:)
Ååja :) trodde ikke vi fikk feriepenger jeg :) jeg skal tilbake i jobb... Får jo forlenget permisjonen en god del da :)

Får vel kun feriepeng for de første 12 ukene dersom en får utbetaling fra nav viss jeg husker rett. Dersom en får permisjonspeng utbetalt fra arbeidsgiver kan en vel få utbetalt for hele permisjonen. Hvertfall slik jeg husker det fra sist☺

Får vel kun feriepeng for de første 12 ukene dersom en får utbetaling fra nav viss jeg husker rett. Dersom en får permisjonspeng utbetalt fra arbeidsgiver kan en vel få utbetalt for hele permisjonen. Hvertfall slik jeg husker det fra sist☺

Ja mener det stemmer. Her får vi permisjonspenger utbetalt av arbeidsgiver så får feriepenger som normalt :)

Ååja :) trodde ikke vi fikk feriepenger jeg :) jeg skal tilbake i jobb... Får jo forlenget permisjonen en god del da :)

Som en skriver under her kan det variere utifra hvem som utbetaler permisjonpengene.. Ville snakket me lønnsavdelingen på jobben din for å
Være sikker!:)

Fryser permisjonen med ferie, så permisjonstiden blir forlenget. Vær oppmerksom på at NAV tillater å ta ut 4 uker+1 dag med ferie. Så hvis man har 5 uker ferie igjen er det lurt å ta ut de resterende dagene før permisjonsstart:)

Jeg legger ferien i permisjonen min, men mulig jeg tar meg noe fri iløpet av våren da... men jeg har 49/59 uker med permisjon da jeg får fars ukene og så er ikke krise om jeg ikke tar årets og neste års ferie sammen med permisjonen. Jeg må bare sett opp når jeg skal ha ferien pga lønnsavdelingen men jeg trenger ikke å gjøre det før jeg leverer permisjon papirene fikk jeg beskjed om.

Kan jeg spør hvorfor du får fars permisjon?

Skal ta ferie i permisjonstiden og Evt litt ulønna permisjon og ferie neste år igjen.

Tar ferie i mai. Da skal pappaen ut i jobb igjen og jeg må være hjemme med tulla :D

aha.. da sjønner jeg...
skulle ønske mor kunne ta over permisjonen uansett. her blir kanskje far sin permisjon bare borte for at han ikke har mulghet for å ta den :(

Skjønner det er kjipt å miste de ukene, men ikke noen mulighet for at han kan ta den ut senere eller gradert heller?

Back
Topp