Ferdige til jul?

Føler jeg begynner å komme igjennom nå. Alle gavene er kjøpt og pakket inn. Mangler bare å levere to gaver, det tenkte jeg å gjøre imorgen, og å vaske og rydde litt i huset, det tar jeg på lørdag :happy:
 
Utenom vanlig husvask er vi ferdige
 
Tror jeg skal faktisk få ungene med meg på vasking i helga! Kanskje ikke moppe, det blir fet bare tull eller krangling av :p
 
Nei! Her må det ryddes og vaskes litt, pynte juletre, handles 3 gaver til og handle alt av mat. Så lenge alt er klart ut på dagen på søndag, så holder det før meg:D
 
Forsatt en del vasking igjen, siste skoledag for eldste i dag så håper på å få gjort det groveste før hun er ferdig. Må skrubbe flisene på kjøkkenet, bade hundene å vaske pleddene deres, vaske gulv, å bad +++

Heldigvis er vi så og si ferdig med gaver.

Må handle mat men det gjør vi i morgen en gang. Kjøpe ribbe, snitte å krydre, lage surkål.
 
Begynner å se en ende i dag. Vaskehjelpa kommer :smiley-ashamed008

Skal pynte og ordne i kveld og julegréet kommer i hus u morgen :) og DA er det jul :)
 
Ungene har juleferie.
.jeg og mannen jobber.

Jeg vet ikke når han kommer hjem. Jeg sitter så lenge jeg må for å ta juleferie med god samvittighet

Ungene skal overnatte hos mine foreldre så jeg kan jobbe så lenge det trengs uten å måtte hente noen.

Så skal jeg hjem og starte vaskemaskina

Jeg skal bake litt, lage pepperkakedeig, dvs, det skal mannen gjøre, og jeg skal rydde og vaske huset fra topp til tå. Eller Nei, jeg dropper trolig loftet (aka lekerommet) i første omgang, vi får se hva vi har tid og energi til

I morgen skal vi handle mat og resten av gavene. Hente ungene, pynte treet bake pepperkaker og gjøre alt det vi ikke rekker i dag

Søndag pynte huset.

Det blir vel jul på et vis
 
Vi skal igrunnen ikke gjøre så mye mer nå før jul. Vi reiser bort den første delen av julen (lillejulaften til 2.juledag) så har ikke handlet inn noe, vi kan handle det vi trenger i romjula. Alle gaver er handlet, pakket inn og det meste levert. Kaker er bakt. Finklærne ligger klare, huset er ryddet og vasket (men må vaskes igjen på formiddagen lillejulaften) Idag får vi innrykk av en gjeng 8 årige jenter som skal ha jentekveld, og i morgen skal jeg ha julelunsj her hjemme med venninner.
 
Absolutt ikke... Har bare vasket tak og vegger på kjøkkenet. Skulle ha vasket rundt hele huset, får se hvor mye jeg får gjort i helga med to små barn hjemme :wacky: Skal handle juletre etterpå, og julehandelen tar vi nok grytidlig i morgen. Håper jeg får laget delfiakake på søndag. Julegavene er heldigvis ferdig da. Jeg må huske å vaske penklærne :)
 
Niks! Pyntet litt og satt opp tre.. for første gang på 5 år så har jeg ikke pakket opp all julepynten, bare 2 av 4 esker. Men denne julen så orker jeg ikke, og vi skal ikke feire hjemme heller. Moren min har vasket hos oss da:)
 
Mannen mangler gave til meg, jeg må pakke inn litt mer og vi må handle mat :) Ellers er vi ferdige :)
 
Vi har lagt lista lavt i år og ikke stresset med noenting:)

Skal levere noen julegaver til søsteren min og pakke en liten bagg med ring vi skal ta med for jenta vår på juleaften, så vi er sikker på å ha nok skift, smukker, gulpekluter etc når vi er hos svigers:)

Så ja, føler meg egentlig ganske klar og har lave skuldre:)
 
Jepp. Fikk det siste i hus i kveld. Ribbe, brus og godis fra Sverige. Juletreet pyntes i tradisjon tro på søndag :D
 
Jeg har en fantastisk mann så nå er set bare husvask og handling igjen, for nesten alt annet fikset han i går ❤️
 
Note to self. Apoteket er litt lurt å huske en annen dag.

Sånn rett før jul er der nemlig klassisk at det forran deg i køen er en sånn kunde som har litt over snittet problemer så det tar..... Tid.

Jeg har vært en kunde som har tatt lang tid av og til jeg også, så jeg bebreider ingen. Det bare... Godt det er stoler på apoteket så får man en pust i bakken. Mannen gikk et eller annet annet sted. Br tror jeg han sa. Får kontakte ham når jeg går herfra


Konklusjonen er, nei. Ikke helt klar til jul enda.
 
Note to self. Apoteket er litt lurt å huske en annen dag.

Sånn rett før jul er der nemlig klassisk at det forran deg i køen er en sånn kunde som har litt over snittet problemer så det tar..... Tid.

Jeg har vært en kunde som har tatt lang tid av og til jeg også, så jeg bebreider ingen. Det bare... Godt det er stoler på apoteket så får man en pust i bakken. Mannen gikk et eller annet annet sted. Br tror jeg han sa. Får kontakte ham når jeg går herfra


Konklusjonen er, nei. Ikke helt klar til jul enda.
Jeg venta 30 min i kø på apoteket i går :p kl 18 en fredagskveld rett før jul :p såklart var de tomme for de medisinene jeg må ha, men ho var snill og så hvor de hadde i nærheten, noe som er 25min kjøring unna :confused: men de må jeg ha, så skal ut en tur nå, sikkert like lang kø i dag :p:cool:
Helsigvis hadde de guttungens og jeg har medisiner ut dagen i dag
 
Men i år skal jeg skrive ned eksakt hva jeg gir folk, ikke bare hva jeg hadde planlagt men vet jeg gjorde om men ikke husker hvordan jeg gjorde om!
 
Back
Topp