Fenikkelte

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Noen her som har prøvd fenikkelte på de små med vonde mager? Hvilken effekt hadde det? :)

Jeg lurer også på, hvor mye ga dere og hvor ofte? Hvor lenge skal man holde på med det? :)

Ja! God effekt her! Virker mer fornøyd! :-) har prøvd det i kombinasjon med mindre amming da.. så er nok en kombinasjon.. men han har mye mindre vondt etter mat iaf!

Jeg drikker en kopp 2-3 g per dag hvor han får 4-5 t-skjeer.. tenkte å holde på en uke i første omgang, så kanskje slutte og se om det blir verre igjen.. men synes teen er ganske god, så ser ikke noe problem i å fortsette om han har behov for det.. magene pleier å stabilisere seg rundt 3 mnd, så lenger enn det trengs vel ikke..

Jeg har kjøpt ammete som jeg begynte å drikke i går. De hadde ikke ren fennikelte, så da ble det ammete istedet. Usikker på om lillen kan få det... Skal hvertfall drikke 3-4 kopper hver dag, så får vi se om det hjelper. Synes det er så vanskelig å finne ut om det er noe jeg spiser han reagerer på!

Jeg har kjøpt ammete som jeg begynte å drikke i går. De hadde ikke ren fennikelte, så da ble det ammete istedet. Usikker på om lillen kan få det... Skal hvertfall drikke 3-4 kopper hver dag, så får vi se om det hjelper. Synes det er så vanskelig å finne ut om det er noe jeg spiser han reagerer på!
Lurte også på om jeg kan gi amme te til den lille... Noen som vet?

Har også kjøpt ammete i dag, håper den hjelper!! Min må siles føre jeg drikker den, må din den?
( er anis, bitter fennikel og karve i den)

Har også kjøpt ammete i dag, håper den hjelper!! Min må siles føre jeg drikker den, må din den?
( er anis, bitter fennikel og karve i den)
Jeg kjøpte kloster ammete på helsekosten og det er vanlige teposer. Skal trekke 10 min bare. I tillegg til anis, fennikel og karve er det også brennesle, melisse og jernurt;)

Jeg kjøpte kloster ammete på helsekosten og det er vanlige teposer. Skal trekke 10 min bare. I tillegg til anis, fennikel og karve er det også brennesle, melisse og jernurt;)
Oki, kjøpte på apoteket. Er bare urter uten pose :p Hihi
Håper det hjelper på de små ;)

Kan man gi til de fra de er nyfødt? Min er nesten tre uker, virker som han plages med litt luft etter jeg starter på penicillin :(

Kan man gi til de fra de er nyfødt? Min er nesten tre uker, virker som han plages med litt luft etter jeg starter på penicillin :(
Mi er mindre enn 3 uker og eg gir hun :-)

Ok :) lurer på det samme som hun over, hvor ofte, før amming?, hvor mye, og temp? Lunken?
Gir henne 2-3 teskjeer Før amming. Prøver å Gjøre det Før hvert måltid på dagtid. spesielt på kvelden. Det er ammete som både eg og hun får :-) fåes kjøpt på helsekost etc. Temp skal Være ca 37 grader :-)

Gir henne 2-3 teskjeer Før amming. Prøver å Gjøre det Før hvert måltid på dagtid. spesielt på kvelden. Det er ammete som både eg og hun får :-) fåes kjøpt på helsekost etc. Temp skal Være ca 37 grader :-)
Bruker du amme te som da inneholder flere urter enn den rene fennikel teen!?

Har også fått nyss om noen dråper som skal være effektive mot luft og vond mage! Heter semper dråper og fåes kjøpt på apoteket! Dette skal jeg teste i til uka!

Gir henne 2-3 teskjeer Før amming. Prøver å Gjøre det Før hvert måltid på dagtid. spesielt på kvelden. Det er ammete som både eg og hun får :) fåes kjøpt på helsekost etc. Temp skal Være ca 37 grader :)

Takk! Jeg har ren fennikelte :) skal teste å drikke den selv tre ganger om dagen og se om det har effekt, før jeg prøver å gi han. Skal sies at han vanligvis ikke er mye plaget med luft, ble litt plaget etter jeg startet på penicillin..

Back
Topp