Fenalår til jul, or not?

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hei, jeg elsker spekemat og syns det hører julen til. Min mann spiser det ikke, jeg og poden liker det godt.
Har jo lest en del vedr. spekemat og at gravide ikke akkurat skal fråtse i det.... Hva gjør dere?
Skal dere spise finalår i jula?

Det blir ikke denne julen. Røkt laks spiser jeg, det fant jeg nettopp ut at var godkjent.. hehe, det har vært mange unødige måneder uten! Men spekemat er fyfy, så det holder jeg meg unna. Ikke verdt det dersom noe skulle skje.

Null spekemat til jul, men røykalaks er lovlig snadder! Gleder meg veldig til fenalår uti februar en gang. Det blir en super belønning når tuppa har kommet ut :-)

Det blir ikke denne julen. Røkt laks spiser jeg, det fant jeg nettopp ut at var godkjent.. hehe, det har vært mange unødige måneder uten! Men spekemat er fyfy, så det holder jeg meg unna. Ikke verdt det dersom noe skulle skje.

Åja røkt laks er godkjent? Så bra!
Jeg har vært såååå flink og holdt meg unna spekemat så jeg skal nok klare noen uker til uten problem :) men kommer til å savne det ja! Får helle bare kjøpe en pakke skivet fenalår til poden :) :)

Åja røkt laks er godkjent? Så bra!
Jeg har vært såååå flink og holdt meg unna spekemat så jeg skal nok klare noen uker til uten problem :) men kommer til å savne det ja! Får helle bare kjøpe en pakke skivet fenalår til poden :) :)

Mm, savnet er stort! Serranoskinke og salami skal være i hus rundt termin, det er bra sikkert :-D

Kan vi spise røkt laks?? :)

Link?

;)

Vi bør klare oss de siste ukene av svangerskapet uten spekemat. Listeria er mest farlig i tredje trimester og kan føre til fosterdød. Det er ikke verdt det. Jeg gleder meg også veldig til fenalår etter fødselen.

Neste jul her ;)

Planlegger å bli gravid på nytt mot høsten 2015- så kan bli leeeenge til julefenalåret her :confused:
Men vi har jo verdens beste premie i vente!!!

Planlegger å bli gravid på nytt mot høsten 2015- så kan bli leeeenge til julefenalåret her :confused:
Men vi har jo verdens beste premie i vente!!!
Jeg har lyst å starte prøving på neste sommer 2016. Så da får jeg jul 2015 til spekemat og slik kos:)
Tror to julee på rad uten spekemat kunne blitt tøft:p

Lar være, blir så godt når jeg kan spise det

Ikke noe problem å holde seg unna ;) men utrolig deilig de gangene jeg har født og sykepleieren kommer inn med to brødskiver med salami og kald melk!! ;) <3

Spiser ikke spekemat med mindre det er varmebehandlet nei... Tar ikke sjansen... Følger det som står på matportalen... Syns risken og konsikvensene er for store å leve med...

Back
Topp