Femar/Letrozol prøvere

lyse gul

Glad i forumet
Hei.:greet025

Er det noen andre som går på letrozol/femar nå?

Skulle gjerne hatt noen å dele erfaringer og ventetiden med.:talk020

Tok 2,5 mg letrozol i juni, gå ingen el
5 mg i juli og hadde el 10.07/11.07.
Tar el tester og sjekker livmortapp. Kan ikke tempe da jeg jobber turnus.

Ellers er jeg 33 år og prøver på nr 3.
Nr 1 og 2 er laget på pergotime og begge satt på første el.
Har pcos.

Noen andre der ute som også tar kur nå i juli? :anyone
 
Jeg har tatt min første enkle dose Femar og har IKM 24.7 :)

Prøver på barn vårt første barn og er 25 år.. vi har prøvd i 2 år nå:( jeg har eggløsning av meg selv, og skal prøve Femar og Ovitrelle før vi evt blir henvist til prøverør..
 
Hei!
Jeg har tatt 3 kurer med 5 mg femar, siste startet jeg på i slutten av mai.
Har enda ikke gått tr men får kun negative graviditetstester Lurer veldig på om d går an å være gravid sjøl på negative tester?

Vi skal evt ha en runde til med femar før vi skal henvises til ivf!

Vi har prøvd nå på nr 2 nå i starks 2 år!
 
Hei. Dag 2 med trippel letrozol nå, siste forsøk før ivf så veldig spent på om det gir meg el:) 29 år og prøver på nr 2. Pcos her og.. ul neste uke for å sjekke effekt!
 
Jeg er på min 6. straks 7. kur med Letrozol. Får el og stabil syklus av enkeltdose, men har dessverre ikke resultert i noe graviditet enda :( Så nå har legen fornyet resepten slik at jeg kan fortsette. Håper på henvisning til ivf etter sommeren da vi har prøvd over ett år.
 
Jeg er på min 6. straks 7. kur med Letrozol. Får el og stabil syklus av enkeltdose, men har dessverre ikke resultert i noe graviditet enda :( Så nå har legen fornyet resepten slik at jeg kan fortsette. Håper på henvisning til ivf etter sommeren da vi har prøvd over ett år.

Hvor lenge mente legen du skulle gå på letrozol? Min sa at det var max 6 mnd man kunne ta de, men at jeg skulle få slippe å vente så lenge før henvisning til ivf.

Har du oppfølging gjennom syklusen? Jeg har ingen ting, tar kur og håper på det beste.:smiley-angelic001
 
Hei. Dag 2 med trippel letrozol nå, siste forsøk før ivf så veldig spent på om det gir meg el:) 29 år og prøver på nr 2. Pcos her og.. ul neste uke for å sjekke effekt!

Hvor mange kurer måtte du ta før du fikk trippel kur?

Har du fått henvisning til ivf alt?

Så bra du har en lege som følger opp med ultralyd. Jeg bare satser på at alt var i orden ved eggløsning. Ikke vet jeg hvor tykk slimhinnen var eller om jeg slapp flere egg. Hadde helt enormt med egg ved ultralyd før oppstart i mai. Over 30 stk fordelt på høyre og venstre.:dontknow
 
Jeg har tatt min første enkle dose Femar og har IKM 24.7 :)

Prøver på barn vårt første barn og er 25 år.. vi har prøvd i 2 år nå:( jeg har eggløsning av meg selv, og skal prøve Femar og Ovitrelle før vi evt blir henvist til prøverør..


Kan jeg spørre hvorfor de gir deg femar om du har eggløsning?
Har partneren din vært og testet kvaliteten sin?
Min testes etter neste forsøk om det ikke sitter.:sign19

Jeg har også ikm 24.07 :hello2
 
Hvor lenge mente legen du skulle gå på letrozol? Min sa at det var max 6 mnd man kunne ta de, men at jeg skulle få slippe å vente så lenge før henvisning til ivf.

Har du oppfølging gjennom syklusen? Jeg har ingen ting, tar kur og håper på det beste.:smiley-angelic001
Jeg har også lest det rundt forbi, men min lege mente det ikke var noe fare. Men hun utsetter henvisning til ivf. Det siste hun har sagt nå er at mannen må ta ny sædprøve før henvisning, og den må han ta 3 mnd etter nr 1, altså ikke før slutten av september :bored: Er allerede gått over ett år så jeg vil henvises nå, orker ikke vente så lenge. Så jeg skal ringe inn i midten av august og kreve henvisning tenkte jeg :rolleyes:

Jeg hadde blodprøver på CD21 første syklus med letrozol. Den bekreftet el og har derfor ikke hatt noe mer oppfølging etterpå.
 
Hvor mange kurer måtte du ta før du fikk trippel kur?

Har du fått henvisning til ivf alt?

Så bra du har en lege som følger opp med ultralyd. Jeg bare satser på at alt var i orden ved eggløsning. Ikke vet jeg hvor tykk slimhinnen var eller om jeg slapp flere egg. Hadde helt enormt med egg ved ultralyd før oppstart i mai. Over 30 stk fordelt på høyre og venstre.:dontknow

Fikk dobbel første gang, men den ga meg ikke el. Om trippel ikke gir meg el fikk jeg beskjed om at da blir det ivf, søknad sendes evt etter ul neste uke. Vi kommer til å gå privat pga ventetiden..så er allerede klar hos Medicus i tilfelle letrozol ikke funker for meg (kontrollfreak, må ha en plan B, tikk takk:rolleyes:)

Syns det er veldig greit med ul underveis for å se, ikke bare blodprøve, så glad for legen tar meg inn.
 
Kan jeg spørre hvorfor de gir deg femar om du har eggløsning?
Har partneren din vært og testet kvaliteten sin?
Min testes etter neste forsøk om det ikke sitter.:sign19

Jeg har også ikm 24.07 :hello2
Wihu, krysser fingrene for oss :D

Både min gynekolog og lege ved medicus (Trondheim) anbefalte å prøve det, som et sånn ekstra kick til eggene mine:p er visst mange som har hatt god effekt av de som er i samme situasjon som meg og samboer..
Har testet sædkvaliteten som er helt fin :)
Det eneste som ikke er sjekket er om jeg har tette eggledere eller endometriose...
 
Hei.:greet025

Er det noen andre som går på letrozol/femar nå?

Skulle gjerne hatt noen å dele erfaringer og ventetiden med.:talk020

Tok 2,5 mg letrozol i juni, gå ingen el
5 mg i juli og hadde el 10.07/11.07.
Tar el tester og sjekker livmortapp. Kan ikke tempe da jeg jobber turnus.

Ellers er jeg 33 år og prøver på nr 3.
Nr 1 og 2 er laget på pergotime og begge satt på første el.
Har pcos.

Noen andre der ute som også tar kur nå i juli? :anyone


Oppdatering:

Jeg er 8 dpo muligens 9dpo i dag og tok en LLP graviditetstest som skal kunne plukke opp helt ned i 10 IU og den har en svak strek!! Så vidt den har noe farge, men den kom opp innen 3 min.:hello2 ikke en evap.

Jeg er en smule testoholiker så kommer til å ta en av et annet merke så fort jeg har holdt urinen i noen timer:happy090 må vite om det er en strek eller en kjip test.
 
Oppdatering:

Jeg er 8 dpo muligens 9dpo i dag og tok en LLP graviditetstest som skal kunne plukke opp helt ned i 10 IU og den har en svak strek!! Så vidt den har noe farge, men den kom opp innen 3 min.:hello2 ikke en evap.

Jeg er en smule testoholiker så kommer til å ta en av et annet merke så fort jeg har holdt urinen i noen timer:happy090 må vite om det er en strek eller en kjip test.
Spent på videre oppdatering :nailbiting:
 
Er på cd 6 i dag, og dag 3 på enkel dose med letrozol. Pp4 med letrozol
 
Spent på videre oppdatering :nailbiting:

Tok en strimmel kjøpt på normal. Helt negativ. Tenker den tester på 25 miu.

Tok en ny LLP etter jobb kl 15 og den streken var synlig uten å måtte myse eller demontere testen!:D streken har så vidt litt rosa farge, men det er en strek.

Gleder meg til å teste i morgen tidlig!:smiley-angelic001
 
PP6 med Letrozol, ingenting har skjedd. Har idag henta ut pakke nr 2 :confused:
 
Tok en strimmel kjøpt på normal. Helt negativ. Tenker den tester på 25 miu.

Tok en ny LLP etter jobb kl 15 og den streken var synlig uten å måtte myse eller demontere testen!:D streken har så vidt litt rosa farge, men det er en strek.

Gleder meg til å teste i morgen tidlig!:smiley-angelic001
Så spennende!!! Krysser fingrene for babystrek:smiley-angelic001 vurderer å ta en test i morgen, da er jeg 10dpo :rolleyes:bruker aldri å teste før etter IKM, men har bare en følelse av at jeg må teste :hilarious:
 
Så kjedelig :( setter du Ovitrelle også, eller tar du bare Letrozol?
Ikke Ovitrelle, men tenkte jeg skulle spør gyn om det når jeg kontakter de etter ferien! Har ikke helt forstått hvem som får Ovitrelle og hvem som ikke får?
 
Back
Topp