Felles skravle 2015

Fordi ADHD er ikke en grunn for å bli ufør. Hvis jeg blir skada og ikke kan jobbe så får jeg ikke forsikring fordi jeg har ADHD det er jo ikke rettferdig
det er mye som ikke er retterdig dessverre, men når de har de reglene så må man faaktisk forholde seg til de.

Trur faktisk ikke det står der

Da har du heller ikke diagnosen, og kan heller ikke få medisiner for det. Teoretisk sett.
Så lenge du har fått en diagnose av legen, står det i papirene

det er mye som ikke er retterdig dessverre, men når de har de reglene så må man faaktisk forholde seg til de.
Joda, men blir jo som om de sier at jeg ikke skal leve hvis jeg blir skada da. Hvor skal jeg få penger i fra hvis jeg havner i rullestol ? Hadde jeg vært alvorlig syk hadde jeg skjønt det liksom

Da har du heller ikke diagnosen, og kan heller ikke få medisiner for det. Teoretisk sett.
Så lenge du har fått en diagnose av legen, står det i papirene
Har jo medisiner så har jo diagnosen, men trur jeg kan slutte etter svangerskapet og da har jeg på en måte ikke diagnosen

Fordi ADHD er ikke en grunn for å bli ufør. Hvis jeg blir skada og ikke kan jobbe så får jeg ikke forsikring fordi jeg har ADHD det er jo ikke rettferdig

Skadeforsikring er noe helt annet. Du er forsikret gjennom arbeidsplassen osv også. Er mange andre forsikringer enn livsforsikring du antakelig kan få ;)

Det har jeg ikke hørt at kan være en grunn, men det er jo godt mulig. Lurt å sjekke hvertfall

Ja, tenker det er greit å sjekke. Er jo noen som får invalidiserende psoriasis og. Men greit å sjekke ut:)

Joda, men blir jo som om de sier at jeg ikke skal leve hvis jeg blir skada da. Hvor skal jeg få penger i fra hvis jeg havner i rullestol ? Hadde jeg vært alvorlig syk hadde jeg skjønt det liksom
Jeg trodde det bare var dyrere. Får du ikke i det hele tatt?? :( Hvis du ikke har fått diagnose på det hadde jeg ikke sagt noe. Da er du jo strengt tatt ikke sikker på at du har det.

da må du finne en annen forsikring som dekker det :
Jeg får heller ikke livsforsikring.

Jeg trodde det bare var dyrere. Får du ikke i det hele tatt?? :( Hvis du ikke har fått diagnose på det hadde jeg ikke sagt noe. Da er du jo strengt tatt ikke sikker på at du har det.
Hun får jo medisiner for det, så da har hun jo diagnosen, hadde ikke fått medisiner hvis ikke

Kan sikkert teste meg på nytt for å få at jeg ikke har det så er litt begge veier

Har jo medisiner så har jo diagnosen, men trur jeg kan slutte etter svangerskapet og da har jeg på en måte ikke diagnosen

Selv om du slutter på medisiner betyr det ikke at du ikke har diagnosen. det er nok ikke en diagnose de bare friskmelder fra dessverre. Men sjekk ut uføreforsikring og andre forsikringer også :)

Noen som har hørt noe fra lanterne idag forresten?? Kom plutselig på...

Back
Topp