Felles skravle 2015

Man ønsker jo helst å være frisk, men fpr fokusere på at svangerskapet tross alt er en kort periode, så det går bra, etter permisjonen kan man jobbe 100% igjen.

Man ønsker jo helst å være frisk, men fpr fokusere på at svangerskapet tross alt er en kort periode, så det går bra, etter permisjonen kan man jobbe 100% igjen.
Jepp :-) det jeg tenker også.. orker ikke slite lenge etter fødsel bare fordi jeg presset meg selv noen få måneder..

Trøtt!

Det er lillesøster også, Mulig hun kan komme til å svone, men hun er litt for våken. Jeg kan glatt klare det, men jeg bør ikke. Hunde snorker godt, der hun ligger. TRltte jenter her

Gjør du? Trodde man kunne få det istede for sykemeld.. Også har du permisjon som vanlig? Svabgerskapspenger heter det kanskje?
Edit: svangerskapspenger så klart:)
Stemmer at du ikke bruker opp noe ;)
Men det er ment for friske gravide som ikke kan jobbe pga mangel på tilrettelegging. Er man syk skal man ha sykemld.

Trøtt!

Det er lillesøster også, Mulig hun kan komme til å svone, men hun er litt for våken. Jeg kan glatt klare det, men jeg bør ikke. Hunde snorker godt, der hun ligger. TRltte jenter her
Høres ut som dere kan ta dere en liten blund :-) her har jeg nettopp spist lunsj og venter på telefontid på legesenteret så jeg får bestilt glukosebelastningstest..

Hun vil ikke sove, og jeg skal jo egentlig passe på her da.
jeg har jo reelt sett behov for lunsj igjen jeg da, siden lunsj klokka ti er litt tidlig....

Enig med deg.. men virker som om mange får det invilget pga f.eks tunge løft + bekkenplager.. synes det er merkelig jeg.. spiller jo ingen rolle, for opparbeider meg jo sykepengeretten i permisjonstiden uansett..!

Om du går inn på arbeidstilsynet har de en fin liste over ting man ikke skal jobbe med som gravide;)
Jeg har svangerskapspenger bl.a pga fysisk tungt arbeid, men har også løsemidler så kunne ikke jobba der uansett ;) nav kan ikke avvise en søknad når lege eller jordmor har sagt at man ikke kan jobbe der, så de er bare pent nødt til å godkjenne disse "søknadene". Har man allerede bekkenplager og derfor ikke kan jobbe, skal man ha sykemld.
Men er nok mer lege/jordmor som er snille på det enn nav;)

Om du går inn på arbeidstilsynet har de en fin liste over ting man ikke skal jobbe med som gravide;)
Jeg har svangerskapspenger bl.a pga fysisk tungt arbeid, men har også løsemidler så kunne ikke jobba der uansett ;) nav kan ikke avvise en søknad når lege eller jordmor har sagt at man ikke kan jobbe der, så de er bare pent nødt til å godkjenne disse "søknadene". Har man allerede bekkenplager og derfor ikke kan jobbe, skal man ha sykemld.
Men er nok mer lege/jordmor som er snille på det enn nav;)
Skjønner ;-) her blir det i alle fall sykemelding fortsatt uansett..!

Håper det ikke blir altfor ille da:)
Fysioterapi er nok lurt:)
Nei.. er jo så enormt varierende.. det som er vanskelig.. men tungt å dra på jobb for tiden.. og vondt og sliten etterpå.. vi får se hvordan neste uke går..

Skjønner ;-) her blir det i alle fall sykemelding fortsatt uansett..!
Jeg mente ikke at det var dumt av deg med sykemelding, bare trudde du hadde krav på svangerskapspenger, men skjønner at jeg ikke hadde nok kunnskap om det:), men nå har jeg det:). Jeg var sykemeldt da jeg var gravid, da bekkenet ikke ville være grei med meg.. Håper uansett det løser seg for deg og du slipper å ha så mye vondt:)

Tiltaksløs i dag, kunne tenkt meg å sove jeg å.. Men nå har jeg hvertfall gjordt det som trengs før gjestene kommer, må bare henge opp det som ligger i vaskemaskinen:). Er vel ferdig om ca 1 time.. Lille gutt kommer snart hjem, så får ta meg en dusj før han kommer:)

Tiltaksløs i dag, kunne tenkt meg å sove jeg å.. Men nå har jeg hvertfall gjordt det som trengs før gjestene kommer, må bare henge opp det som ligger i vaskemaskinen:). Er vel ferdig om ca 1 time.. Lille gutt kommer snart hjem, så får ta meg en dusj før han kommer:)
Samme her. Er å henter frøkena i barnehagen. Den stenger om en halv time i dag :)

Jeg mente ikke at det var dumt av deg med sykemelding, bare trudde du hadde krav på svangerskapspenger, men skjønner at jeg ikke hadde nok kunnskap om det:), men nå har jeg det:). Jeg var sykemeldt da jeg var gravid, da bekkenet ikke ville være grei med meg.. Håper uansett det løser seg for deg og du slipper å ha så mye vondt:)
Ikke no problem det :-) tok det ikke ille opp!

Høres jo bra ut det.. :-) tenkte meg snart ned å male litt jeg.. sambo kommer seint i kveld, om han i det hele tatt klarer å komme seg hjem pga det derre oppstyret.. er i stavanger..

Tenker jeg henter storebror tildlig i dag jeg, han trenger jo ikke være lenge på sfo når jeg og lillesøster er hjemme. finne ut av når de er ferdig med undervisning, det er de vel, men så spiser de på sfo og det er aldri populært at jeg kommer når de spiser, som jeg tror er i totiden, så jeg tenker jeg drøyer litt.

Tenker jeg henter storebror tildlig i dag jeg, han trenger jo ikke være lenge på sfo når jeg og lillesøster er hjemme. finne ut av når de er ferdig med undervisning, det er de vel, men så spiser de på sfo og det er aldri populært at jeg kommer når de spiser, som jeg tror er i totiden, så jeg tenker jeg drøyer litt.
Når man har muligheten til det er det jo det beste sikkert..! Får håpe du ikke avbryter noe ;-)

Back
Topp