Felles skravle 2015

Reelt burde hun ikke fått svangerskapspenger fordi hun ikke VIL gå dag, men en som har nattevakter og ikke FÅR bytte til dag har rett på det. Rett og slett dersom det ikke er mulig eller arbeidsgiver ikke vil legge tilrette, så har man krav på det. At man ikke ØNSKER det, er jo egentlig ens egen feil...

Men nattevakter er noe av det gravide skal slippe pga ugunstige effekter, så det er vel derfor det er innvilget.
Enig med deg.. men virker som om mange får det invilget pga f.eks tunge løft + bekkenplager.. synes det er merkelig jeg.. spiller jo ingen rolle, for opparbeider meg jo sykepengeretten i permisjonstiden uansett..!

Og der fikk jeg også reklamen...

Det kommer til alle etterhvert, og det er bevisst sier IT, så da blir det spnn da. De bare påstår at det deault ligger mellom innlegg 1 og 2, og de får de ikke gjort noe med. Jeg har det NEDERST i hver trår (til jeg svarer, da ligger det fortsatt over mitt) mellom nr 1 og 2, sånn som jeg får det på listen over abb. tråder er helt ok. Der nederst hvor det sekundet før sto det innlegget jeg hadde tenkt å sitere... not so happy

Enig med deg.. men virker som om mange får det invilget pga f.eks tunge løft + bekkenplager.. synes det er merkelig jeg.. spiller jo ingen rolle, for opparbeider meg jo sykepengeretten i permisjonstiden uansett..!

Bekken er jo ikke frisk gravid, men tunge løft er jo noe som en burde slippe, så kombinasjonen blir en sånn mellomting, på en måte...

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sykemeldt i svangersakpet dersom jeg ikke var frisk nok til å jobbe, en opparbeider seg jo rettigheter i permisjonen igjen, og jeg er jo ellers frisk og aldri sykemeldt, så det er ikke noe jeg tenker mye på. Jeg håper å holde meg frisk om jeg blir gravid igjen, men innser at dersom formen blir som den var med lillesøster, med bekkenløsning, kommer jeg trolig til å ta mot en delvis sykemelding for å ikke ha så lange dager etterhvert, evt en fridag midt på. Men, jeg kan jo ideelt sett være frisk og i jobb, det er det beste.

Men først må jeg bi gravid da... så får vi se hvordan det går derfra.

Nattevakter er vel vist å være skadelig/ikke gunstig for gravide.. virker som om nav ikke er så strenge med å innvilge svangerskapspenger, men jeg tror reglene er slik at det er for de som f.eks jobber med kjemiske stoffer, ambulansearbeidere, osv..
Ja, jeg vet:). Men hun vil bare jobbe natt, så sånn er det:). Men da vet jeg jo litt mer når jeg blir gravid:)

Reelt burde hun ikke fått svangerskapspenger fordi hun ikke VIL gå dag, men en som har nattevakter og ikke FÅR bytte til dag har rett på det. Rett og slett dersom det ikke er mulig eller arbeidsgiver ikke vil legge tilrette, så har man krav på det. At man ikke ØNSKER det, er jo egentlig ens egen feil...

Men nattevakter er noe av det gravide skal slippe pga ugunstige effekter, så det er vel derfor det er innvilget.
Helt enig:).

Bekken er jo ikke frisk gravid, men tunge løft er jo noe som en burde slippe, så kombinasjonen blir en sånn mellomting, på en måte...

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sykemeldt i svangersakpet dersom jeg ikke var frisk nok til å jobbe, en opparbeider seg jo rettigheter i permisjonen igjen, og jeg er jo ellers frisk og aldri sykemeldt, så det er ikke noe jeg tenker mye på. Jeg håper å holde meg frisk om jeg blir gravid igjen, men innser at dersom formen blir som den var med lillesøster, med bekkenløsning, kommer jeg trolig til å ta mot en delvis sykemelding for å ikke ha så lange dager etterhvert, evt en fridag midt på. Men, jeg kan jo ideelt sett være frisk og i jobb, det er det beste.

Men først må jeg bi gravid da... så får vi se hvordan det går derfra.
Tenker akkurat det samme som deg.. hadde jeg vært i god form, hadde jeg jo jobbet fullt.. aldri vært sykemeldt før..

Håper spira sitter snart!!!

Tenker akkurat det samme som deg.. hadde jeg vært i god form, hadde jeg jo jobbet fullt.. aldri vært sykemeldt før..

siden jeg fikk bekkenløsning i uke 15-16 med nummer to, og kjente de innledende tegnene på det allerede før jeg mistet 5+2 med den lille som ikke ble vår nummer tre, så ser jeg at det jo er stor fare for at bekkenet mitt kanskje ikke holder seg helt sånn ideelt smertefritt om jeg blir gravid igjen, men vi får se...

siden jeg fikk bekkenløsning i uke 15-16 med nummer to, og kjente de innledende tegnene på det allerede før jeg mistet 5+2 med den lille som ikke ble vår nummer tre, så ser jeg at det jo er stor fare for at bekkenet mitt kanskje ikke holder seg helt sånn ideelt smertefritt om jeg blir gravid igjen, men vi får se...
Jepp.. begynte i uke 15-16 her.. er min første.. men var sm før det og pga kvalme og oppkast

Jeg fikk bekkenløsning med nr 1 i uke 9:o. Og fikk det også med nr 2 jeg mistet, da begynte det i uke 6, og bekkenløsningen slapp for ca 3 uker siden nesten 7 mnd etter MA..

Med min første var bekkenet helt tipp topp, nada problem.

Derfor påsto legen min at jeg ikke hadde, og IKKE KOM TIL Å FÅ bekkenløsning når jeg kom dit uke 18 med nr 2 for å få henvisning til fysio. "Du hadde det ikke sist, så du får det ikke denne gangen heller". Og dessuten fikk man ikke bekkenløsning før i 3. trimester.

As if. Bekkenllsning kan man få fra første trimster, det er HORMONER som gjør det, ikke den tunge magen, slik legen min sa.

Jeg fikk henvisning til fysio med "feil i hofter/bekken" liksom, at jeg var feilkonstruert. Fysio endret den glatt til bekkenløsning med gangvasnker, jeg valgte en fysio som var god på bekken og hun var ikke i tvil om at dette var bekkenløsning, og at legen min tok helt feil.

Mine "feilkonstruksjoner" sluttet å gjøre vondt når lillesøster var kommet ut.

Ja, det høres jo ganske irriterende ut..

Jeg skjønner hvorfor de har det, men hadde den lagt der de sier den skal være, hadde det vært ok. Der den havner hos meg er den irriterende. Men en vanesak. Skulle dog ønske det var mulig å betale seg ut av det, det er jo ikke uvanlig med gratis app med reklamer eller kjøpeapp uten.

Jeg skjønner hvorfor de har det, men hadde den lagt der de sier den skal være, hadde det vært ok. Der den havner hos meg er den irriterende. Men en vanesak. Skulle dog ønske det var mulig å betale seg ut av det, det er jo ikke uvanlig med gratis app med reklamer eller kjøpeapp uten.
Nei, det er jo sant det:).

Skulle også gjerne hatt mulighet til å jobbe fult :(

Back
Topp