Felles skravle 2015

Vi har også sett Knerten i kveld.

Lettere sjokkert lillesøster, det er da ikke lov å sitte i bilen uten sele!!!

Vi har også sett Knerten i kveld.

Lettere sjokkert lillesøster, det er da ikke lov å sitte i bilen uten sele!!!
Så flink hun er da! Godt opplært :D

Kjøper du bare helt rå Kyllinglår og snitter opp litt og putter inni? Og ildfast form?
Kjøper slike land-kyllinglår og bruker fingrene i kanten på skinnet og lager en lomme som jeg fyller.
Skinnet slipper veldig lett taket på kjøttet. Kan harl fint bruke vanlig kyllinglår også.
Bruker rå, ja

Blander en eller annen smøre ost (philidelfia-ost med stekte paprika i dag) med litt Cream Freach til passe konsistens, hakker litt urter etter ønske og blander i kan også fint ha litt parmesan og sitron oppi..
Blandingen bør stå minst 20 minutter før kyllingen fylles.
I ildfast form ca 200 grader en 30 minutter dersom kyllingen er romtemperert.
Noe lenger dersom den kommer rett fra kjøleskap.

Er forresten også veldig godt med blåmugg-ost

Kjøper slike land-kyllinglår og bruker fingrene i kanten på skinnet og lager en lomme som jeg fyller.
Skinnet slipper veldig lett taket på kjøttet. Kan harl fint bruke vanlig kyllinglår også.

Blander en eller annen smøre ost (philidelfia-ost med stekte paprika i dag) med litt Cream Freach til passe konsistens, hakker litt urter etter ønske og blander i kan også fint ha litt parmesan og sitron oppi..
Blandingen bør stå minst 20 minutter før kyllingen fylles.
I ildfast form ca 200 grader en 30 minutter dersom kyllingen er romtemperert.
Noe lenger dersom den kommer rett fra kjøleskap.

Er forresten også veldig godt med blåmugg-ost
Det må jeg prøve :D Kan vi forresten spise blåmuggost dersom vi har den i en fløtesaus?

Det må jeg prøve :D Kan vi forresten spise blåmuggost dersom vi har den i en fløtesaus?

Du kan spise alt så lenge du varmer det til over 70 grader i mer enn et par minutter. Det dreper både listeria og toxoplasmose. Derfor man kan spise ostesmørbrød med myk ost og salami. :)

Selvfølgelig, da blir den jo varmebehandlet :)
Vil anbefale å bare nesten koke, og koke ordentlig etter du har tilsatt osten, ellers kan den bli litt rar i smaken og skille seg.
Ha steketermometer i sausen, er den over 70 grader er den trygg for gravide

Du kan spise alt så lenge du varmer det til over 70 grader i mer enn et par minutter. Det dreper både listeria og toxoplasmose. Derfor man kan spise ostesmørbrød med myk ost og salami. :)
Selvfølgelig, da blir den jo varmebehandlet :)
Vil anbefale å bare nesten koke, og koke ordentlig etter du har tilsatt osten, ellers kan den bli litt rar i smaken og skille seg.
Ha steketermometer i sausen, er den over 70 grader er den trygg for gravide
Det ante jeg ikke! Eller, det har jeg ikke tenkt over! Gjett hva jrg skal lage til uka :D Er det noe jeg virkelig savner er det blåmuggost og serranoskinke ♡

Det ante jeg ikke! Eller, det har jeg ikke tenkt over! Gjett hva jrg skal lage til uka :D Er det noe jeg virkelig savner er det blåmuggost og serranoskinke ♡

:) Mange som steker salami noen minutter i stekepanna for å få salami-smaken. :p

JA, bilsikring tar vi hakket mer alvorlig her i huset, type bakvoervendt til skolestart...
Bilsikring er veldig viktig. Leste di den saken om politiet som hadde stoppet et par med en usikret baby i bilen? De kjøpte nytt barnesete til de og alle lo og synes saken var søt. Jeg synes den var helt grusom og synes og håper de får en ganske heftig bot.

JA, bilsikring tar vi hakket mer alvorlig her i huset, type bakvoervendt til skolestart...

Det er heldigvis greit å forklare noe som er gamledager. :) Både at de kjørte saktere og at det ikke fantes så sikkert utstyr. Noen ting blir jo heldigvis bedre med tiden.

Det er heldigvis greit å forklare noe som er gamledager. :) Både at de kjørte saktere og at det ikke fantes så sikkert utstyr. Noen ting blir jo heldigvis bedre med tiden.
Heldigvis :)

Bilsikring er veldig viktig. Leste di den saken om politiet som hadde stoppet et par med en usikret baby i bilen? De kjøpte nytt barnesete til de og alle lo og synes saken var søt. Jeg synes den var helt grusom og synes og håper de får en ganske heftig bot.

Den fra USA? Med hun mammaen som ikke hadde råd til bilsete?

Den fra USA? Med hun mammaen som ikke hadde råd til bilsete?
Nå leste jeg det veldig fort så usikker på hvor det var fra, men det er nok helt sikkert samme sak :) Var jeg kanskje litt slem nå? :p De har kanskje ikke gi bort på finn.no i USA :p

Back
Topp