Nå tittet jeg innom, men har ikke mulighet til å bliTitter innom![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nå tittet jeg innom, men har ikke mulighet til å bliTitter innom![]()
Haha, ja, det kan jo også skjeDet blir kanskje lenge å vente, om KSet blir en-to uker før. Når får dere vite dato?
Vi kjøpte kjøkken fra ikea og hvitevarer fra elkjøpHeldiggris!! Hvor har dere kjøpt det?
Takstmannen var her på onsdag og skulle være ferdig med referatet innen en uke, etter det skal jeg mase på advokaten annenhver dag. Vi får ikke startet med noe før alt er avklart med eierskifterforsikringen! Jeg blir gal. Vi kan ikke ha IKEA kjøkken fordi den nye sokkelen er for lav siden vi ikke skal ha vasken samme sted som sist. Kjempe dumt.Vi kjøpte kjøkken fra ikea og hvitevarer fra elkjøpHvordan ligger dere ann?
Okei. Håper de lar være å mase på deg denne gangen. Det må være både kjekt og nervepirrende å vite akkurat når den lille skal kommeHar ikke snakket med sykehuset enda, tenkte å ta det opp på OUL.
Sist fikk vi en samtale et par uker etter på hvor det overtalte oss til å prøve naturlig en gang til, det vil de ikke klare denne gang.
Regner med vi før vite etter det, så blir vel et par måneder til vi vet dato..
Er det ikke det ene så er det noe annet. .. Har dere vært og kikket på et annet kjøkken da?Takstmannen var her på onsdag og skulle være ferdig med referatet innen en uke, etter det skal jeg mase på advokaten annenhver dag. Vi får ikke startet med noe før alt er avklart med eierskifterforsikringen! Jeg blir gal. Vi kan ikke ha IKEA kjøkken fordi den nye sokkelen er for lav siden vi ikke skal ha vasken samme sted som sist. Kjempe dumt.
Han har byttet jobb, og det var roligere en stund, så signerte han fast kontrakt i juli og byttet litt oppgaver, og vips... så var vi der igjen.
Man vet ikke det helt sikkert da.Okei. Håper de lar være å mase på deg denne gangen. Det må være både kjekt og nervepirrende å vite akkurat når den lille skal komme![]()
var så fint tallHvorfor det?
Tusen takkWoop grattis!
Typisk. Er som regel noen som er veldig flink å sette grenser for hva de kan gjøre, så går det ut over noen andre...
Noen er gode på å sette grenser, og andre er som min mann, bare gjør og gjør og gjør.
I slike tilfeller er "fast lønn, vi jobber til vi er ferdige" ikke rettferdig. Jeg timefører minutt for minutt, det er lit styr i forhold til faktureringsgrad og sånn også, men i det minste, når jeg jobber overtid, så er det 100% gjennomregulert, vi jobber ca 12 timer ekstra i uka fra nyttår til.. for min del midten av februar, andre holder på lenger ut mot eller uti mars, det spørs hvilke frister man har. Jeg har bare en kunde, og frist midten av februar. De som har mange mindre kunder, og noen av dem med frister senere må holde på lenger.
Men da er det organisert sånn at klokka fire lager vi oss middag. Vi spiser fjordland de fleste dagene, kjøper inn masse forskjellig, alle velger seg en middag, vi koker opp to sture bryter med vann og varmer dem (kan jo gjøre det i micro, men da er det ti min pr middag eller noe sånn, og førstemann er ferdig å spise før siste får maten sin, vi gjør det heller koke i ti minutter, og felles middag til alle)og så jobber vi videre. Vi har overtidsbetalt, fra det sekund vi passerer 7,5 timers arbeid. Det er bedre enn en "du kan jo ta kortere dager når det passer seg sånn" uten timeføring, for han har jo ikke SJANGS til å ta så mye kortere dager jevnt over.
Fleksitid er ikke verdt mye! Hos oss er det iallfall begrensninger på hvor mye som kan overføres til neste år... Det er forskjell fra sjef til sjef hva som kan føres på overtid, men jo strengere sjef jo mer rigid burde man være tilbake. Ikke at det er så lett å gjennomføre.
Fast lønn kan være en oppmuntring til å være effektiv eller slurve... Men passer ikke for samvittighetsfulle mennesker.
Hahaha, herligVi må ha verdens dummeste katt her i nabolaget.
Vi har hengt ut mat til fuglene, og det har den funnet ut.
Den har tydeligvis også funnet ut at den har lyst på et lite fuglemåltid, så da legger den seg rett ved siden av fuglematen og venter.
Kommer ingen fugler når den ligger der....
Det er santMan vet ikke det helt sikkert da.
Et planlagt KS vil bli satt opp 1-2 uker før termin.
Frøkna kom 13 dager før termin.
Kan hende dette starter før oppsatt dato...
Skulle ønske vi hadde slik ordningÅ, vi har knall ordningpå fleksitid altså, har vi mer enn ti timer i minus blir det trukket på neste lønn, har vi mer enn 30 timer plusstid blir det utbetalt på neste lønn. Vi har altså mulighet til å spare opp 30 plusstimer, og tære på ned 40 timer før det blir trekk.
Når overtida er over er plusstidssaldoen maxet (overtiden går som plusstid, men overtidsTILLEGGET utbetales månedlig) og overskytende plusstid utbetales. Men vi har fått avtale om at vi kan få ta med oss ekstra plusstid til etter påske, for dem som ønsker å avspassere i påska. Så har vi timer å tære på fremover.
Noen ligger fast på ca 30 timer i pluss og får alt utbetalt, andre ligger konstant i nærheten av 10 minus (eller rundt null) og må derfor jobbe mer før det blir utbetaling av plusstid på nyåret, men for oss som altså opplever at det tæres hardt på timene i løpet av året er det deilig å ha disse 30 å gå på utover våren. Til sommeren er det erfaringsvis oppbrukt, også jobber jeg litt mer kveld enn jeg setter pris på å for å fylle timene mine frem mot jul, og vips så er det overtid igjen.
Å, vi har knall ordningpå fleksitid altså, har vi mer enn ti timer i minus blir det trukket på neste lønn, har vi mer enn 30 timer plusstid blir det utbetalt på neste lønn. Vi har altså mulighet til å spare opp 30 plusstimer, og tære på ned 40 timer før det blir trekk.
Når overtida er over er plusstidssaldoen maxet (overtiden går som plusstid, men overtidsTILLEGGET utbetales månedlig) og overskytende plusstid utbetales. Men vi har fått avtale om at vi kan få ta med oss ekstra plusstid til etter påske, for dem som ønsker å avspassere i påska. Så har vi timer å tære på fremover.
Noen ligger fast på ca 30 timer i pluss og får alt utbetalt, andre ligger konstant i nærheten av 10 minus (eller rundt null) og må derfor jobbe mer før det blir utbetaling av plusstid på nyåret, men for oss som altså opplever at det tæres hardt på timene i løpet av året er det deilig å ha disse 30 å gå på utover våren. Til sommeren er det erfaringsvis oppbrukt, også jobber jeg litt mer kveld enn jeg setter pris på å for å fylle timene mine frem mot jul, og vips så er det overtid igjen.
Vi kan kun overføre 10t fleks over nyttår. Ubegrenset overidstimer. Kan ikke velge på etterskudd å få utbetalt de ekstra timene.
Uansett, fleksitid er ikke så lukseriøst som det høres ut. Mer fordel for arbeidsgiver enn taler for min del. Er det er møte jeg må på nytter det ikke om jeg skulle tatt ut fleks liksom.
Vi kan overføre maks 45 timer til året etter.
Dersom man har flere vil de bli strøket.
Har man mer enn -10 timer vil man få trekk i lønn.
Vi kan også maks overføre 14 feriedager til året etter.
Selv om man har fleksitid her men også noe som hetter kjerne tid.
I kjernetiden må vi være tilstede, det er kun før og etter man kan flekse.
Vår kjernetid et 0900-1430