Felles skravle 2015

Kan man ikke bare lage en tråd om det eller snakke om det her inne?hva har dere i tankene?

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Ikke HER, ettersom det 1)ikke er lov med tråder på selve årstallsgruppene utenom denne felles skravletråden, ellers skal ting ligge i månedsforumene, mener jeg, men ikke minst,2) det er ikke for 2015-jentene, det er for høytidsforberedelser

Klart vi kan lage en tråd et annet sted, vi snakket om hobbyforumet som alternativ, men poenget var jo at vi vil diskutere julemat, julegaver, tradisjoner, kalendergaver etc

God kveld jenter :) planer for kvelden?

TuMmY LoVe

Alene hjemme med ungene i noe ukjent tid fremover, mannen spiller kamp, sikkert ferdig om et par timer (til 21 kanskje? vet ikke når den begynne, det er bortekamp så oppmøte på lokal fotballane for en god time siden, men det er vel 40 min reisetid også) så jeg tenker det blir sofa, tv, noe usunn snacks og pc.

Skravle litt, google litt. Leser om eksemklær og sånn i dag, vurderer og lurer og tenker.

Alene hjemme med ungene i noe ukjent tid fremover, mannen spiller kamp, sikkert ferdig om et par timer (til 21 kanskje? vet ikke når den begynne, det er bortekamp så oppmøte på lokal fotballane for en god time siden, men det er vel 40 min reisetid også) så jeg tenker det blir sofa, tv, noe usunn snacks og pc.

Skravle litt, google litt. Leser om eksemklær og sånn i dag, vurderer og lurer og tenker.
Eksemklær, hva er det?

TuMmY LoVe

Klær til eksembehandling.

Det er dermasilk jeg lurer på i hovedsak.

Klær av silke til bruk i eksembehandling.Nå har jo ikke noen her i huset eksem i sånn grad, lillesøster har en flekk på innsiden av låret og litt småflekker og sår på baken. Storebror har eksem rundt munnen.

Men han er en KLØER. Han har KLØDD siden han ble født, og vi har forsøkt alle allergimedisiner på markedet (av de som er flytende, ettersom han ikke er gammel nok for piller enda) og forsøkt å smøre med fet krem som for eksem, men alt har liten eller begrenset effekt. Han står fast på allergimedisin. Det som har virket best er vallergan, men da sover han tungt... Så vi har lurt på å prøve dermasilk, men det koster en del da. 1000 kr for en pysj/undertøysett. Definitivt verd det om det funker, altså! Men litt mye å investere i...

Klær av silke til bruk i eksembehandling.Nå har jo ikke noen her i huset eksem i sånn grad, lillesøster har en flekk på innsiden av låret og litt småflekker og sår på baken. Storebror har eksem rundt munnen.

Men han er en KLØER. Han har KLØDD siden han ble født, og vi har forsøkt alle allergimedisiner på markedet (av de som er flytende, ettersom han ikke er gammel nok for piller enda) og forsøkt å smøre med fet krem som for eksem, men alt har liten eller begrenset effekt. Han står fast på allergimedisin. Det som har virket best er vallergan, men da sover han tungt... Så vi har lurt på å prøve dermasilk, men det koster en del da. 1000 kr for en pysj/undertøysett. Definitivt verd det om det funker, altså! Men litt mye å investere i...
Ok. Ja fy søren det var dyrt! Litt dumt om det ikke fungerer....

TuMmY LoVe

Ja, litt dyrt er det, men jeg tenker at han bare skal ha et sett da, tror jeg. Max to, sånn siden det må vaskes av og til. Men det tørker vel veldig fort, så om vi vasker på morgenen så er det vel tørt til kvelden.

Om det funker er det så, så, så, så verd det! Altså, medisinen vi gir ham betaler vi ikke noe for, blå resept, gratis det til unger, men det at han har vært medisinert fast hver dag siden før han var to, med unntak av noen mnd for et par år siden når vi prøvde bare smøring, og fortsatt KLØR, det er ikke noe godt.

Han klør mindre enn om han ikke får noe da, men han klør.

Kanskje et teit spørsmål siden dere har sikkert gjort det allered, men har dere prøvd bambus?
Nå er ikke frøkna min så ille fungerer på henne

Sent from my iPad using BV Forum

hmm, norsk forhandler tar bare 675 for trøye og longs (pysj eller undertøy altså)

Da er vi jo ikke vesentlig dyrere enn et sett ullunderty...

Kanskje et teit spørsmål siden dere har sikkert gjort det allered, men har dere prøvd bambus?
Nå er ikke frøkna min så ille fungerer på henne

Sent from my iPad using BV Forum

Greia er at dette skal være "tilsvarende effekt som kortison" som BEHANDLING, altså ikke ment som "siden ungen ikke tåler ull bruker vi dette", for knerten bruler ulltøy han, han klør ikke mer eller mindre med eller uten det. Det er rett og slett noe vi har vurdert å bruke som natttøy som ren kløebehandling. Smøre ham og ta på dette, selv om han ikke har eksem-utlsett så har han nemlig kløen. Eksem anses gjerne som å være kløe med utslett, reeelt sett. Han har kløe uten utslett.

(og utslett rundt munnen, men det sier han ikke klør nevneverdig)

Har man eksem er det forresten risikofritt å prøve da, utenom frakten, så får man igjen pengene (gjelder et plagg på første bestilling) dersom det ikke er effekt i løpet av to uker.

Men jeg er ikke sikker på om det vil gjelde oss, dessuten er det ikke så lett å se effekt når det ikke er et utslett...

Greia er at dette skal være "tilsvarende effekt som kortison" som BEHANDLING, altså ikke ment som "siden ungen ikke tåler ull bruker vi dette", for knerten bruler ulltøy han, han klør ikke mer eller mindre med eller uten det. Det er rett og slett noe vi har vurdert å bruke som natttøy som ren kløebehandling. Smøre ham og ta på dette, selv om han ikke har eksem-utlsett så har han nemlig kløen. Eksem anses gjerne som å være kløe med utslett, reeelt sett. Han har kløe uten utslett.

(og utslett rundt munnen, men det sier han ikke klør nevneverdig)

Beklager, da missforstod jeg

Det er helt greit, for jeg var jo ikke veldig klar

Og mye fordi... jeg vet ikke egentlig om dette er for oss heller.

Han har jo ikke eksem.

Oppdatering kl 13:52

Prøver meg på denne oppdateringen jeg, så får vi se hvordan dette går.
Om noen mangler får dere si ifra

1. Lovebelly: 1471
2. Kengu: 1388
4. Huleboer: 1053
5. Mars2015: 938
7. To små og en i magen: 837
12. Liisjja: 689
14. FruJohnsen: 644
15. Chihaya: 639
17. Sara: 589
22. Trinbeth: 396
25. Ninhursag: 350
26. Molly: 349
28. Drømmenskalblivirkelig: 322
33. Twinkle: 280
61. Lanterne: 189
88. Epleskrott: 140

De 8 første har nådd målet for i dag: 804
Må ha 67 innlegg per dag for å klare 2000 i september.
Nr 100 har 119 innlegg.

Kan du prøva å få meg med og?

❤️Gutt februar 2014❤️

Back
Topp