Felles skravle 2015

Her blir det fiskeboller i hvitsaus til middag :D nam!
Det er skikkelig godt, men mannen liker det ikke, så jeg må spise det hvis jeg skal lage hverdagsmiddag med en venninne.

I samråd med ungene ble det kjøttboller, brun saus og potetmos.
Nam! Det har jeg gått og tenkt på i lang tid nå, men har ikke orket å lage det når jeg har kommet hjem fra jobb.

Min mann er ikke noe begeistra for potetmos (jeg lager av pose, så det ER jo ganske kjipt, og krever krydder. Det gjorde seg med brun saus til dagens) så det har vi nesten bare når han ikke er hjemme, evt så koker vi"amerikank blanding" oppi sånn at det er nesten mer grønnsaker enn potetmos, da spiser alle det.

Nam! Det har jeg gått og tenkt på i lang tid nå, men har ikke orket å lage det når jeg har kommet hjem fra jobb.

Kjøttboller fra pose, potetmos fra pose

Brun saus fra bunn da (og kjip på smak, ettersom jeg ikke kokte kjttbollene i den engang) for det hadde vi ikke på pose. Og et er tross alt fort gjort å lage bruning.

Kjøttboller fra pose, potetmos fra pose

Brun saus fra bunn da (og kjip på smak, ettersom jeg ikke kokte kjttbollene i den engang) for det hadde vi ikke på pose. Og et er tross alt fort gjort å lage bruning.
Fra pose er enkelt, men jeg syntes ikke de smaker så godt. Saus går heldigvis fort og enkelt fra bunn :)

God kveld jenter.
Da er middagen fortært, og jeg er godt plassert i sofaen etter en lang dag :)

Var på et slags møte før i dag hvor flere var oppe og pratet.
Fikk ikke med meg noe av hva hun ene sa siden hun hadde veldig stor mage som vublet. Tydeligvis en veldig aktiv krabat inni der.

Fra pose er enkelt, men jeg syntes ikke de smaker så godt. Saus går heldigvis fort og enkelt fra bunn :)

Kjøttboller fra pose synes jeg er helt greie

Potetmos fra pose er kjipt ja

Og brun saus fra pose hadde sikkert ikke blitt mye kjipere enn denne, men mye saltere da, og jeg har ikke brun saus på pose som prinsipp egentlig, det ER jo like fort fra bunnen, (Det kan du ikke si om postetmos og kjøttboller...) Men potetmos kan gjøres bedre enn denne, ja.

Det er like gale! Heldigvis fant vi frem igjen mailen fra kundeservice forrige gang vi hadde dette problemet, og nå er det fikset :D Hva kommer som mulig problem når du googler det, da?
Har faktisk ikkje googla det:p men er eit skikkelig gammalt kjøleskap, så det beste er nok å kjøpe nytt:p

Kjøttboller fra pose synes jeg er helt greie

Potetmos fra pose er kjipt ja

Og brun saus fra pose hadde sikkert ikke blitt mye kjipere enn denne, men mye saltere da, og jeg har ikke brun saus på pose som prinsipp egentlig, det ER jo like fort fra bunnen, (Det kan du ikke si om postetmos og kjøttboller...) Men potetmos kan gjøres bedre enn denne, ja.
Potetmos fra pose er ikke kjipt om det er rett pose;)

Eg mosar poteter, pittelitt mjølk, ein dæsj smør, nokre blomkålbitar og ein neve raspa ost:) namm:D

Bare koke dem som vanlig først?

Jeg pleier først å la de stå i varmt venn på svak varme (ikke koke) i 20 minutter først for å dra ut stivelsen.
Skifter vann, og les de koke i 45 minutter.
Moser med litt smør, en fløteskvett, litt salt og eventuelt krydder/gressløk/vårløk...

Bare koke dem som vanlig først?

Jeg pleier først å la de stå i varmt venn på svak varme (ikke koke) i 20 minutter først for å dra ut stivelsen.
Skifter vann, og les de koke i 45 minutter.
Moser med litt smør, en fløteskvett, litt salt og eventuelt krydder/gressløk/vårløk...
Eg kokar dei litt kortere enn vanlig, så det er litt tyggemotstand :) det med stivelsen har eg Ikkje hørt om før. Er lurt det kanskje?

Sånn apropos potetmos, hvordan lager dere den?

Ikke pose altså

Kokar skrelte og oppkutta poteter i lett salta og peppar vatn med ca 4 fedd kvitlauk.
Heller av vatnet, krydrar dei godt med pepper/anna krydder du ønsker. Litt vita hjertego "matfløte" og smør. Mosar dei godt men passar på at det er litt klompar. Utruleg godt og enkelt, spesielt med kvitlauk i ❤️

Back
Topp